18/07/2019

Yesterday, de film

.
Vorige week naar de film "Yesterday" geweest.
Ik vond het wel een grappig verhaal:


Een jonge, onbekende, maar welwillende zanger (gespeeld en gezongen door Himesh Patel)  krijgt een rottig fietsongeluk en als hij eenmaal bij is gekomen in het ziekenhuis blijkt, dat hij in een ander universum terecht is gekomen.
Een universum, waar de Beatles volkomen onbekend zijn.
Hij is De Enige Zanger Ter Wereld die The Beatles kent. 
En dus kent hij... alle liedjes van The Beatles.
Als hij weer hersteld is doet hij net alsof hij degene is die de geniale liedjes van John Lennon en Paul McCartney schrijft.
En dan wordt hij eindelijk beroemd. 
Heel beroemd zelfs.


Leuke rol voor Ed Sheeran, die jaloers is, omdat onze zanger van die mooie liedjes schrijft!
Ik vond het een enige film.
Maar... zoals Henry naast mij zei: "Er zat veel meer in".
En dat zou wel eens kunnen.
Er speelt een liefdesverhaaltje in mee, dat had inderdaad beter uitgesponnen kunnen worden.
Maar ik heb genoten van de liedjes, want ik ben een echte Beatles-fan.


Van mij hoeven films niet allemaal "high-brow"te zijn, zoals ze dat zo keurig zeggen in Engeland.
Ik ben zelf ook niet "high-brow"...
Dus doe mij maar zo'n lekkere film met Beatles-liedjes! Heerlijk...
Zelfs als Himesh Patel ze zingt.
Hier zingt hij "Yesterday". Mooi hoor! Bijna net zo mooi als je-weet-wel.





11 comments:

Marjolijn. said...

Fijn dat je genoten hebt...!
Mooie dag meis.

די מריו said...

Thuis een paar platen opzetten en ondertussen kletsen.. bijna net zo leuk ;-)
Nee hoor, ik ben gewoon geen filmliefhebber, als je wilt, moet je zeker gaan.

Love As always
Di Mario

Bertiebo said...

Ik ben ook geweest. Ik vertel er morgen wat over op mijn blog

klaproos said...

loutje het mag gezegd,
jij mist niks in dit aardse leven, als er iemand is die écht alles eruit haalt, ben jij het wel:-) fantastisch..
ik ken de film niet maar hoorde het van mijn buuffie, die had er ook zo van genoten :-)

vraag ik een plaatje van ed sheeran aan :-)

dag schatje
xxx

Jelle Droeviger said...

De Beatles..., met afstand de beste songs die ooit gemaakt zijn.
Yesterday zou dus eigenlijk Now And For Ever moeten zijn.
Het lijkt me een origineel gegeven waar de film vanuit gaat.
Als Henry een filmkenner is, heeft hij wellicht een beetje gelijk...
.
Jelle Droeviger.

Edward McDunn said...

Mooi dat je van deze film genoten hebt hoor. Ik ben al zeker in 40 jaar niet meer naar de bioscoop geweest.

Rebbeltje ★ said...

Nu dat zingen klinkt goed en dan ook nog Ed Sheeran in de film, moet wel mooi zijn geweest...
Groetjes

Karel said...

mogge Marlou
ja heerlijk hoor , soms ff lui zijn
red me prima zonder hangmat :)
ik vond het een goed nummer van die Jimmy
geen wonder dat jullie genoten van die film
geniet de dag
groetjes , Karel

Sjoerd said...

Dat klinkt inderdaad niet verkeerd, Yesterday. Ik ben ook een echte Beatles-fan. Mooi dat je er zo van genoten hebt. Er zitten natuurlijk ook veel meezingnummers bij.

miekequilt said...

Ik houd niet zo van films, maar wel heel erg van The Beatles. Yesterday vind ik echt het allermooiste lied dat er is.

Hans said...

Bij Yesterday, komen de Beatles als eerste in me op.
De trailer is wel leuk om te zien op YT. Hans