02/07/2020

Dag Vlekkie

.
Vlekkie was de lapjeskat van Roosje, Wijs en Pier...
Een hele lieve, zachte lapjeskat... kijk... hier zit ze mooi te poseren. Dat mooie witte zachte slabbetje om. Echt lief.


Ik heb vaak op haar mogen passen en zelfs heeft ze gedurende een zomervakantie bij mij gelogeerd, wat ik heel leuk en gezellig vond.
Echt een kat om eindeloos mee te kroelen en spelen.


Maar nu... 
Vlekkie heeft op 19 juni van de lelies, die op de tafel stonden gegeten en is daar doodziek van geworden.
Door het eten van de lelies heeft ze zichzelf vergiftigd.

Gevaarlijk voor katten: lees dit!

In de dierenkliniek is ze meteen behandeld: 72 uur aan een infuus.
Er werd een echo gemaakt van de nieren.
Die zagen er heel erg slecht uit.

Terwijl ze aan het infuus lag ging het al iets beter: ze plaste zelfs en dat is meestal wel een goed teken.
Ze reageerde goed op de verzorgers en kwam overeind om dag te zeggen en lekker gekroeld te worden.
Maar helaas... de bloedwaarden daalden en daalden... naar 30 % en dat is heel laag.

Vorige week mocht ze naar huis en het leek even heel goed te gaan.
Ze dronk uit zichzelf en was heel lief en aanhankelijk, maar al gauw werd het toch minder en ging ze onder in de kast in een mandje liggen in het donker.
Ze had pijn en bewoog nauwelijks...

Ik heb haar nog even dag-gezegd.
Ze herkende mijn stem (denk ik) tilde haar hoofdje een beetje op en gaf een soort van pootje...

Afgelopen maandag is ze in de armen van Roosje overleden.


Dag Vlekkie... 
Je had geen betere familie uit kunnen kiezen...






27 comments:

Marjolijn. said...

Ja, het blijft oppassen, met beestjes op onbewaakte momenten.
Jammer dat het niet goed is afgelopen.

Lutje said...

oh zo erg,
ik wens jou en je familie veel sterkte
Een kat eet nu gewoon graag gras en planten, ik ga nu dubbel opletten
-€en @->- voor jou.

די מריו said...

Wat een triest verhaal. Sterkte met dit verlies zeg. Er zijn zoveel dingen giftig. Misschien moeten we het niet in huis halen.

Love as Always
Di mario

Sjoerd said...

Het zijn dieren, maar zeker ook vriendjes en heel lang onderdeel van de familie. Het afscheid nemen van zo'n huisgenootje doet altijd pijn, vooral bij de kinderen.

Karel said...

mogge Marlou
ik wens jullie alle sterkte met dit verlies

ps: pas ff de datum 19 juli aan :(

groetjes , Karel

klaproos said...

Lieve Loutje, Vlekkeie had geen betere plek uit kunnen kiezen om te gaan wonen als bij roosje en haar kids,
alleen maar liefde, de meeste mensenliefde ooit...

het overlijden van een geliefd huisdier snijdt je door je ziel hé,
ik wist het niet dat lelies zó giftig waren, ik wil ze niet meer in huis, goed dat je het vernoemt

dikke knuffel, en héél veel sterkte

xxx

John said...

Oei, dat is minder. Het water van narcissen in een vaas is ook giftig. Het is altijd moeilijk als een huisdier dat zo lang bij je is overlijdt. Sterkte.

miekequilt said...

Ach, wat verdrietig. Ik wist het niet, van die lelies. Zal mijn zoon waarschuwen.
Veel sterkte voor jullie.

Nietzomaarzooo said...

Dat wist ik niet van die Lelies. Wat een naar einde voor een lieve en geliefde kat. Ze heeft het goed gehad bij jouw dochter.

Karel said...

ha die Marlou
ja het is geen wonder hoor dat die broek echt op is
dat jack hoop ik weer te kunnen passen :)

die datum viel me op , dus ik dacht zeg het ff
wil niet dat jij van de rekenmeester in de hoek moet staan 🤣

groetjes

pourquoi pas ??? said...

Ach Marlou wat erg voor jullie. En het was zo een lieverd. Wist niet dat katten dit echt deden eten van giftige dingen. Had het weleens gelezen maar ja je leest zoveel. Nu weet ik wel beter. Heel veel liefs voor jullie.

rietepietz said...

Ach, wat verdrietig en zo onnodig. Dacht ook dat dieren het instinkt hadden om giftige planten met rust te laten maar dat blijkt dus niet zo te zijn.
Sterkte voor alle baasje van dit lieve lapje!

Edward McDunn said...

Ach, wat triest en zielig Marlou, sterkte voor iedereen die van Vlekkie hield hoor.

Rebbeltje ★ said...

Altijd treurig als je afscheid moet nemen van een huisdier
En ja je hebt niet alles in de hand en soms doen ze dingen die niet goed voor ze zijn.
Maar jullie dachten dat ze er weer bovenop zou komen dan is het dubbel hard als ze het dan niet haalt.
Veel plezier met je bezoek en opgeruimd huis hihi
Groetjes

Jan K. alias Afanja said...

Ach, wat een sneu verhaal. Wat jammer dat ze zo naar aan haar einde is gekomen.
Van dat soort problemen blijven wij voorlopig wel gevrijwaard, de katten zijn hier al jaren de deur uit.

Ferrara said...

Wat verdrietig.
Dat een kat gras eet wist ik wel maar dat ze ook van bloemen snoepen dan weer niet.

Bertiebo said...

Och wat verdrietig.

MelodyK said...

och och och wat verschrikkelijk als zo iets gebeurt door iets dat je (nog) niet wist...

heel veel sterkte voor jullie allen.

Ria said...

Ah��
Wat erg ����
Ria

Carla S. said...

Och Marloukie, wat een trieste gebeurtenis. Wat kun je je hechten aan zo’n lieverd. En wat zul je haar missen. Gecondoleerd! XX C

Ellen S said...

Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies. Liefs Ellen S

Hilly Nicolay said...

Wat sneu Marlou.
Een huisdier missen, zo erg.

Veel sterkte hiermee met elkaar.

Fijn dat je het even liet weten van de lelies.
Ik zal het ook tegen mijn vriendinnen zeggen, ze hebben allemaal katten.

Lieve groet,
Hilly

Hans said...

Ach wat verdrietig, Vlekkie is niet mer onder ons.
ik voel met je mee, tranen in mijn ogen.
heb zelf het verlies mee gemaakt, hondjes en katten, vrienden voor het leven die verliest.
Sterkte. Hans

Janine said...

Wat verdrietig, Marlou.
Het was een mooi, en vast ook lief, beestje.
Er is nu ook zoveel te doen over de giftige teelt van lelies in Drenthe.
Mens en dier worden er ziek van.

Geen lelies meer kopen.

X Janine

christiene said...

Marlou,

wat intens triest
wens voor allen die zo veel
van het beestje gehouden hebben
heel veel sterkte toe.
een heel gemis.....
was toch een huis genootje.

groetjes Christiene

mirjam kakelbont said...

Gecondoleerd met Vlekkie.
Wat een ontzettend triest verhaal. Hartverscheurend, om zo je poezenbeest je moeten verliezen.
Een huisdier is een volwaardig gezinslid.
Ze had het nergens beter kunnen treffen dan bij Roosje...
Dat voelt als een schrale troost maar het is wel waar.
Sterkte met het verwerken van het verlies van Vlekkie.
Dag schat, houd je taai...of niet...
Dikke liefs ♥

Karel said...

ja Vlissingen is je wel bekend hé
nu ik wandelde in totaal een goede 24 km vandaag
ging me goed af , schoenen en broek zijn prima

slaap wel groet