03/07/2020

Naar het huisje op de berg

.
"Per ongeluk" kunnen we zomaar morgen vertrekken naar het huisje op de berg.
Iemand ging niet en toen konden wij dus.
Wat een heerlijke verrassing!
Om mijzelf alvast een beetje op te warmen heb ik 10 foto's opgezocht op mijn externe harde schijf. Optimale voorpret!

Dit is foto nummer 1. 
Daar staan wij in de deuropening aan de voorkant van het huisje op de berg:


Foto nummer 2. 
Voor het huisje kun je heerlijk uitrusten van je lange wandeling en een glaasje van het een of ander drinken. Ik ben gek op Schilcher-wein. Dat is een soort van rosé. Lekker koud drinken.


Foto nummer 3. 
Je komt meteen de keuken in en daar staat een grote oven, waar we de boel mee kunnen verwarmen en waar je op kunt koken. 


Foto nummer 4. 
Nog een keer de keuken maar dan met een wijdhoeklens. 
De ladder die je ziet is de ladder waarmee je naar de slaapzolder klimt. 


Foto nummer 5. 
We gaan naar de woonkamer. Een verzameling van van alles en nog wat, op rommelmarkten gekocht door mijn ouders. De kachel in de hoek is inmiddels vervangen, want van Henry hebben we een nieuwe gekregen.


Foto nummer 6. 
Het uitzicht vanaf het balkon aan de achterkant. In de verte kun je de bergen van Slovenië zien.


Foto nummer 7.
Nog een keer het uitzicht, maar dan in de avonduren. Als je op het balkon zit kun je daar uren naar kijken. En een beetje mediteren...


Foto nummer 8. 
Op het balkon is het overdag ook heerlijk vertoeven. Lekker ontbijten met dat uitzicht, en later gewoon een beetje pielen of lezen. Je koffietje drinken en wat ouwehoeren.


Foto nummer 9.
Aan de zijkant van het huisje wappert de was. Dat vind ik altijd zo'n fijn gezicht en de was ruikt zo lekker. Er is geen droger, dus hup! in de wind!


En de laatste foto.
Als je op de berg afloopt kun je het huisje zien liggen.
Het staart over het dal in de verte en het is er altijd, altijd om ons steeds weer te verwelkomen...


Dag huisje op de berg. Bestel jij alvast een lekker zonnetje?
Tot zondag!


38 comments:

Bertiebo said...

Fijn, Marlou. Veel plezier

Marjolijn. said...

Fijne vakantie...!
Vergeet de mondkapjes en handschoenen niet, je zal ze daar nodig hebben.

Lutje said...

heerlijk, je gaat daar zeker genieten, het ziet er daar goed uit
begin maar alvast met een rosétje

-€en @->- voor jou.

די מריו said...

Wat een genot om daar te zijn. Ik weet zeker dat jullie je weer gaan vermaken en dat jullie uitgerust terug zullen komen. Geniet er van. Have fun.

Love as Always
Di mario

miekequilt said...

Heerlijk even weg. Goede reis en veel plezier!!

vilterietje said...

Het lijkt me een sprookjeshuisje, elk moment kunnen de 7 dwergen binnenkomen! Geniet van deze schitterende pracht ��

John said...

Wow, Marlou, dat is wel veel geluk hebben. Zelfs als het zou regenen een hele week, dan nog een geluk dat jullie konden gaan :D

klaproos said...

wowwwww Loutje, doe mijn zo'n perongelukje en kilootje of twee :-)

wat een zalig huisje lijkt me dat,
ik hoef me om jullie geen zorgen te maken,
heerlijk niks doen, lekker relaxen beetje mijmeren, beetje ouwehoeren... met een lekkere neut erbij,,,
ik wens je een héél fijne tijd daar,
geniet er maar van hé lieverds..
wij passen wel op je blog :-)

jodelahiteeeeeee,

xxx

Hilly Nicolay said...

Gezellig daar en mooie omgeving.

Geniet ervan.

Lieve groetjes mee,
Hilly

nicole orriens said...

Wat een fijne verrassing dat je er naar toekunt! En wat een schattig huisje is het ook.

Pleun said...

Wat heerlijk! Geniet met volle teugen!

Sjoerd said...

Een heerlijk land om te vertoeven, ik wens jullie een hele fijne vakantie. Ik heb mooi weer besteld, maar daarboven luisteren ze niet meer naar mij...

Jelle Droeviger said...

Ja, tóe maar, lekker op vakantie, naar de bergen...
En ik blijf hier achter op het platte Terschelling, met mijn oude moeder.
Nee, gekheid hoor, het is je van harte gegund, Marlou.
Héérlijk, terug naar de natuur.
Lekker fikkie stoken, en de frisse was zien wapperen in de wind, en vanuit zo een dal de bellen van de koeien horen tinkelen.
Een fijne tijd wens ik je toe met de jouwen.

Jelle Droeviger.

Edward McDunn said...

Dat is hartstikke fijn Marlou, geniet ervan hoor!

Ria said...

Wat heerlijk Marloutje, geniet maar lekker🙋‍♀️

Rebbeltje ★ said...

Dat zijn leuke verrassingen er spontaan op uit...
Jullie struinen in de omgeving en het huisje :)
Geniet ervan en bestel idd de zon maar vast, want ziet er niet hoopvol uit komende week
Groetjes

Ferrara said...

Oh wat heerlijk. Veel plezier daar! 's Avonds op je balkonnetje met een glaasje en dan zo'n verlicht dal aan je voeten en de sterrenhemel boven je hoofd, dat moet geweldig zijn.

Anonymous said...

Heerlijk genieten daar, het is er zo heerlijk. Vaak geweest en verveelt totaal niet. Iedere keer weer heel fijn om daar te zijn. Maar je heb geen mondkapjes nodig hoor. Alleen als je naar een gezondheidscentrum of apotheek.
Wij zijn nu in Oostenrijk en het is niet nodig.
Veel plezier en doe ze allemaal daar de groeten van ons.
Groetjes Erica

Erica said...

Anoniem is Erica VeldmAns-Uhl

sjannesblog.com said...

Wat een heerlijk vooruitzicht! Ik zie helemaal voor me hoe paradijselijk het daar is. Veel plezier!!

christiene said...

Marlou,

wat heerlijk er even tussen uit
even bij tanken,ik wens je fijne dagen.
Wat is het daar mooi,echt genieten
een zonnetje er bij en de rest gaat van zelfs
leuk zo met de foto,s,en te zien waar je verblijft.
Was ik er in vogel vlucht toch even bij.

groetjes xxx
Christiene.

Nietzomaarzooo said...

Dat is nog eens lekker bijtanken. Wat een heerlijke plek!

Inget said...

Lieve Marlou
Een hele fijne vakantie met zijn tweetjes gewenst in dat schattige huisje in Oostenrijk!
Liefs Inger

MelodyK said...

Geen idee waar ik het zoeken moet (hoef ik gelukkig ook niet)
Jij weet het wel te vinden... en dat i je van harte gegund, genietervan

Hans said...

Wat een lief huisje op de berg.
Hier zijn er ook ook sommige bewaard in de nieuwbouw wijken.
Maar dit huisje is wel bijzonder mooi, genieten in de omgeving, genieten van ruimte en natuur. Hans

Mormorsweb.blogspot.com said...

Fijne vakantie gewenst

Lutje said...

fijne vakantie :o)
Ik wens je een fijn weekend en hier is een @->- voor jou.

Marthy said...

Lijkt me een heerlijk huisje, geniet er maar lekker van.

Karel said...

wat een fijne verrassing Marlou
genieten jullie maar van dat mooie huisje
en de prachtige omgeving , gaat vast en zeker lukken

groetjes , Karel

Catherine Boone said...

Heel veel gezelligheid en natuur bij jou. Dat is echt genietbaar, Marlou! Zomer ze.

Heidi said...

Wat ziet het huisje der geweldig uit. Geniet der maar van.

mirjam kakelbont said...

Echt heel vervelend dat jullie "per ongeluk" naar het huisje in de bergen gaan. Ik denk dat je van opwinding niet kon slapen (-: Het huisje doet een beetje Scandinavisch aan. Vanbinnen. Of misschien kan ik beter zeggen dat de huisjes die wij in Noorwegen en Zweden huurden, veel op die van jullie huis leken. Het kan daar niet anders dan héérlijk toeven zijn. En dat is nou precies wat ik jullie gun!
Ik heb de foto's aangeklikt, en kon ze supermooi zien. In gedachten kom ik een dagje langs..
Fijne vakantie, lieverd ♥

Hans said...

Wat een schattig huisje is dat.
Daar heb je zeker een goede vakantie en die wens ik jullie ook. Hans

Tine de Jong said...

Hoie Marlou, dat is echte een heel mooi huisje en ik wens jullie dan ook een hele fijne vakantie. Groetjes, Tine

Sjaantje said...

Dàt ziet er uit als een mooie en fijne plek. Ik hoop dat jullie fijn aan het genieten zijn...

klaproos said...

jodelahitieeeeeeeee,

eerdaags zien we hier een meisje in een dirndeljurkje verschijnen wil ik wedden

xxx

Firma Fluitekruid said...

Wat een top-plekkie! Die houtkachel, de veranda, het uitzicht, alles!

Catherine Boone said...

Ben benieuwd naar jouw ervaringen en verhalen hier tegelijk met jouw prachtige foto's.