26/05/2021

De stoepchirurg

Ja, je leest het goed: de stoepchirurg. Ik moest het ook even twee keer lezen: wat heeft dat nou eigenlijk te betekenen? Nou... ik zal het je vertellen.

Het gaat om een kunstenaar, die zichzelf Ememem noemt en die overal in  Europa de stoepen repareert met mozaiekjes.

Hier eerst maar even de kaart, waar zoal de stoepen zijn gerepareerd door Ememem:


Vooral in Frankrijk is hij veel aan het werk, het is dan ook een Fransman. 
Nu ben je natuurlijk nieuwsgierig naar zijn werk. Hier zie je hem bezig, in Lyon...


Dit zijn dan nog vrij grote brokken van tegels, die hij gebruikt. Ik vind het er lekker vrolijk uitzien. Geen dikke laag blubber die er in gestort wordt, maar mooie kleurige tegels.
Soms zwerkt hij met kleinere stukjes zoals hier:


Het vrolijkt de grijze boel wel op! Kijk eens  hier... een heel klein stukje ter grootte van drie stenen:


Allemaal vrolijkmakertjes, zoals hieronder om een paal heen. 
Je moet wel heel veel kapotte tegels verzamelen om er steeds wat van te kunnen maken.


En wat dacht je van deze! Geen gat in het wegdek, maar opvullen met lekkere gekleurde stukkies. Echt een goed idee.


Ik vond ook een voor en na foto. Ook leuk om te zien hoe de stoep eerst nog gewoon kapot is. En daarna mooi gerepareerd door Ememem. 
Eerst de foto, vóór de reparatie. De plantjes vind ik trouwens ook wel leuk. Maar ja... dan ken je Ememem nog niet! Die ziet er wat in:


Dit is dezelfde plek, maar dan gerepareerd:


Of gewoon een stukje van een muur, voor en na. Zou ik ook wel willen, hier achter... 


Van mij mag hij hier voor de deur ook een leuk mozaiekje komen leggen...

22 comments:

Bertiebo said...

Geweldig leuk en inderdaad om vrolijk van te worden. Sowieso, mozaïeken. Dit is weer erg toevallig: morgen bij mij een blogje over mozaïek

Lutje said...

van mij mag die hier de hele straat doen, hoe mooi is me dat
-Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Mooi, zo'n kleurige opvulling...!

די מריו said...

Ik weet zeker dat jij of Henry dat net zo goed kunnen.

Love As Always
Dimario

John said...

Ooit begonnen als een grapje misschien maar dit is wel erg creatief. LEuk en vrolijk.

sjannesblog.com said...

Wat een leuk idee van die kunstenaar!

Jelle Droeviger said...

Kijk, dát is nou kunst.!
Wat een gaaf idee.
Eenvoudig en krachtig.
Een en al liefde.
.
Jelle Droeviger.

Karel said...

mogge Marlou
ja die stoepartiest mag ook hier aan de slag
en jij gaat het bij je achter doen , krijgen we vast en zeker ook "voor en na " beelden van te zien
suc6 en geniet de dag

Edward McDunn said...

Bijzonder hoor, het vrolijkt de boel ook nog een beetje op.

Anonymous said...

Mooi en een leuk initiatief van deze kunstenaar. Maar in Nederland moet je eerst een vergunning vragen om zoiets te doen. Anders heb je grote kans dat het verwijderd wordt.

Sjoerd said...

wat een super gaaf idee is dat. Ik heb ook nog wel een stukje waar hij zijn gang kan gaan...

Jan K. alias Afanja said...

Prachtig. Ik heb nog even op zijn site gekeken, hij heeft echt verrassend mooie ontwerpen en reparaties gemaakt. Van de serie die jij hier laat zien, vind ik het toch wel jammer dat hij ook het mos op het voorlaatste voorbeeld heeft betegeld. ;-(

Karel said...

ha die Marlou
dus de teunisbloem mocht blijven , na het aanwaaien :)
ze zijn ook schitterend

St. Patricksday op 30 april , nee denk het niet
wie weet kom ik er nog eens achter

koers groet

Rebbeltje ★ said...

Het vrolijkt de boel in ieder geval mooi op :)
En de gaten zijn gedicht...meer moet het niet zijn.
Gaat heel langszaam maar wel de goede kant op
Nu eens kijken met minder medicatie...fingers crossed
Groetjes

Ferrara said...

Goed idee. Lijkt me iets om naar op zoek te gaan tijdens een vakantie, maar voorlopig blijven we nog binnen de landsgrenzen, wat geen straf is!

Yova said...

De stoepchirurgheb ik nooit van gehoord. Hier is zeker wijs om te vlezen hoe het zit.
Maar deze buurten verschillende stoepchirurg is zeker heel mooi om te zien. Zijn ze ook leuke kleuren. Gaten dicht maken het is zeker hele goede oplossing. Vrolijk!! Groetjes J&F.

Marthy said...

Echt heel leuk. Ik heb wel wat werk voor hem.

miekequilt said...

Wat een fleurige bedoening zeg. Kan geen kwaad in sommige straten.

Anonymous said...

Wat leuk!
Daar wordt ik helemaal vrolijk van.

Nietzomaarzooo said...

Vrolijk, zo'n gekleurd stukje stoep of muur.

Hans said...

Ememem de stoepchirurg, het is een mens wat kleur in het leven van andere weet te geven.
Zo ergert men zich niet meer aan stoepschade. Hans

Firma Fluitekruid said...

Wat geweldig, dit! Daar word ik blij van :-)