13/04/2022

Meneer Aap wil naar Mexico


Nu Meneer Aap de schilderijen van Frida Kahlo heeft gezien (ja echt: hij is met de trein naar Assen gereisd!)... wil hij ook naar Mexico.

Hij wil naar La Casa Azul.

In de tuin van La Casa Azul wonen namelijk heel veel aapjes. Dat moet haast wel, want Frida heeft er heel wat geschilderd... 


Ze kwamen gewoon op haar schouder zitten en ook bij haar verloofde Diego op schoot.


Met Diego heeft Meneer Aap helemaal niks. Hij vindt hem een "Dikke Pad", maar eigenlijk is hij gewoon een beetje jaloers, dat zo'n mooie kunstenaar als Frida op zo'n papzak verliefd is.
Hij weet heus wel, dat Diego Rivera een groot kunstenaar is, maar hij houdt nu eenmaal meer van Frida.
 "Mijn muze" noemt Meneer Aap haar wel eens. 
En daarom wil hij naar La Casa Azul. Hij wil in de tuin zitten en alles bekijken en overal aan zitten.

Maar ja... voorlopig zit dat er niet in. Dus gaat hij maar gewoon de museumwinkel in en koopt een aapje voor zijn kleine neefje. Een speelgoedaapje dan, he... dat je niet denkt, dat er echte apen te koop zijn in die winkel.




Voor zichzelf koopt hij nog een Frida Kahlo met Aap puzzel met wel 1000 stukjes. 
Daar is hij voorlopig wel zoet mee...


Maar La Casa Azul blijft wel in zijn gedachten...

17 comments:

Karel said...

mogge Marlou
dus je wilt wel naar Mexico :)
aapjes kijken in een tuin , thee drinken met Frida en Diego :)
je zal het moeten doen met een speelgoed aapje en een puzzel
veel puzzel plezier
geniet de dag

Lutje said...

Mijnheer AAP
zalig om hem hier weer eens tegen te komen met zo'n leuk verhaal
ik wil nu ook naar Mexico ;-)

John said...

Volgens mij is Mexico niet echt veilig, misschien voor apen juist wel. Mocht hij gaan, wens ik hem een goede reis.

sjannesblog.com said...

Ik begrijp de wens van menner aap wel.

די מריו said...

Mexico, zo dat is me nog eens even een voetreis. Hij moet ook nog een stukje zwemmen dan. Laat hem voorlopig er maar over dromen en natuurlijk puzzelen.

Love As Always
Dimario

... said...

Meneer Aap is echt breed georienteerd.
Én hij heeft gevoel voor kunst.
Hij wijst ons de weg naar echtheid, originaleit en liefde.
.
Jelle Droeviger.

Bertiebo said...

Bertie(bo) wil ook naar Mexico

Sjoerd said...

Nou, ik geef meneer aap geen ongelijk...

Jan K. alias Afanja said...

Een mooi verhaal en mooie foto's van meneer Aap weer.
Mexico is mij te ver weg, maar meneer Aap moet er nog maar even fijn over dromen.

Rebbeltje ★ said...

Ha ik wil niet naar Mexico is me te ver en te lang vliegen ;)
We genieten hier in de tuin wel en van de aapjes op mijn https://rebbelsplaatjes.blogspot.com/2022/02/apen.html
Groetjes en geniet je dag

Tine de Jong said...

Echt weer leuk geschreven en Mexico is niet zo een fijn land dacht ik maar met een puzzel kan hij zich vast ook wel vermaken. Wens je gezellige dagen hierbij.

Ferrara said...

Meneer Aap wil op avontuur. Het is veiliger die prachtige kleurrijke puzzel thuis te leggen.

miekequilt said...

Tja, dat zou een mooie reis worden naar Mexico. En dan mag Jacobanita vast mee om zijn koffer te dragen.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Ik moest gewoon even Diego Rivera googlen. Nou zeg, die man was een fantastische schilder, beeldhouwer en nog veel meer. Frida en hij hadden hun kunst samen. Zo heerlijk met al die kleuren.
Enne, voor de aapjes hoef je niet te gaan; die zijn vaal erg opdringerig. Geef dat maar door aan meneer de Aap.

Nietzomaarzooo said...

Die aapjes bij Frida heb ik in een lijstje hangen, dus zie haar en haar aapjes elke dag. Snap wel dat meneer Aap naar Mexico wil.

Hans said...

La Casa Azul klinkt verleidelijk, binnen is het een feestje.
Aapjes zijn zeker grappig, beter dan gemene mensen. Hans

Marthy said...

Ja, ik wil ook graag naar Mexico en dand het huis van Frieda bekijken. Lijkt mij een heel mooi huis.