12/02/2015

Meneer Aap op Tai Chi

.
Sinds een week of wat zit Meneer Aap op Tai Chi.
Om rustig te worden, zegt hij.
Hij wordt zo nu en dan gek van zijn eigen onrust en ze zeggen, dat Tai Chi een goede remedie is.

Nou... voorlopig klopt daar nog helemaal niets van want hij vind het zo moeilijk, dat hij daar dus weer heel onrustig van wordt.
Hoe kun je nu al die verschillende standen onthouden?

Ja... een beetje zitten in kleermakerszit... dat gaat wel, maar al die vormen!!
Eerlijk gezegd dacht hij, dat het een beetje zoiets als dit zou zijn:


Lekker relaxed op een muurtje zitten en gelukzalig voor je uit kijken... 
Dát had hij eigenlijk gewild, maar die Tai Chi... bere-moeilijk, of moet je juist zeggen: ape-moeilijk?!
De juf van de club kan het heel goed... Dát is het probleem niet.
Maar alles onthouden... dat lukt gewoon niet!
Meneer Aap heeft wel een goed geheugen, maar voor heel andere dingen. Soms zelfs voor dingen, die helemaal volkomen onbelangrijk zijn.

Als de juf een houding voordoet vertelt ze er meteen bij hoe die houding heet.
Zo heb je: "Waterrad schept water "
Ja, dat haalt je de koekoek, denkt Meneer Aap dan meteen: een waterrad schept altijd water... daar is het toch voor opgeleid!
Maar Meneer Aap zegt dat natuurlijk niet hardop.
Inwendig moet hij er wel om lachen.
De juf doet een beweging voor, die heet: "Gouden AAP offert fruit..."

En dan gebeurt het..... hij krijgt de slappe lach!!

Whoehahahahwoehahaaaa...
Meneer Aap rolt over de grond van de lach.
Een Gouden Aap!

Wat is het toch een heerlijke sport!!
Alles gaat open staan!!
Ja! Nu weet hij het... hij gaat de Tai Chi he-le-maal onder de knie krijgen!!


"Gouden Leeuw Aapje"




12 comments:

Marjolijn. said...

Haha...ik kan me voorstellen dat Mijnheer Aap de slappe lach gekregen heeft.
Het zijn ook termen om te lachen.
Wel hoop ik dat hij alles onder de knie krijgt en jij ook..!
Een beetje rust in het lijf is wel prettig.

Fijne dag vandaag meis.

Lutje said...

ik zit hier mee te lachen met hem....
dit heb je heel leuk geschreven!
Ik ben gek op je meneer aap

Jelle Droeviger said...

Meneer Aap zet ons met beide benen op de grond, als we onszelf weer eens te serieus nemen.

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Joepie, daar is meneer Aap weer en dan nog met zo'n slappe lach... Zo iets doet een dier goed, maar een mens ook dus ik hoop dat jij met hem mee hebt gedaan lieve Marlou en heerlijk ontspannen aan de dag kan beginnen!

klaproos said...

jaaaaa,
het is niet eenvoudig :-) ik heb het ooit gedaan maar werd er kriebelig van, best moeilijk op een been staan :-)
concentratie, je gedachten naar je been brengen...
ohh die onrust da's zo lastig als je maar wist waar het vandaan kwam hé:-)


dag loutje, lach maar lekker dat is zo rustgevend,
xxx

די מריו said...

Ik ben voor de houding. Di Mario zit een beetje te surfen...

Love As Always
Di Mario

Wim said...

Lachen is gezond
Whoehahahahwoehahaaaa...
;-)

John said...

Mogguh Marlou,

Ja, maar wat is dat dan ook voor een sport voor een aap Meneer Aap?
Nou ja, het lachen is natuurlijk ook goed voor de conditie, en dat doen we nu allemaal volgens mij.

Doeg,

Annet said...

Leuk Marlou een 'Meneer Aap Verhaal' een MAV :)

Een vriendin en haar man doen er ook aan....

Blessed bee (zoem)

Knufke van A.

Sjoerd said...

Dat past goed bij meneer aap. Ik moet er ook eens aan gaan denken.

mirjam kakelbont said...

BLijven lachen om jezelf, dát is de ware kunst van het leven :-)
En dan zeggen ze nog dat apen net iets minder intelligent zijn dan mensen... Ik ken dommere types!
Ik heb heerlijk gelachen, dankjewel.
Liefs en een pakkerd
Baai baai swietie

christiene said...

Met meneer aap in de buurt kun je het denk ik wel vergeten.....
Wat denk je Marlou de slappe lach
en dan is het bekeken.....Leuk!
groetjes Christiene.