18/03/2020

De tuin in!

.
Ja, wat gaan we de komende drie weken doen? 
Het koor is "gesloten", alle eetclubjes en sportclubjes zijn gestopt..
Voor drie weken, of misschien zelfs nog langer?
Misschien de Grote Schoonmaak? Of lekker eens een keertje opruimen?
Ik heb zo het idee, dat er bij veel mensen een schoon huis en een mooie tuin ontstaat! 

Ik ben er in ieder geval mee begonnen. Met die tuin dan...
Want zolang het mooi weer is ben ik graag buiten!
Ik heb er de hele wintertijd geen bal aangedaan. Niet eens geveegd of zo.
Het gras stond kniehoog en alle uitgebloeide planten liggen er zieligjes bij. 

Dus, aan de slag. Het gras doe ik altijd eerst. 
Dat is na de winter een vervelende klus: je komt er met de gewone maaier bijna niet doorheen.
Maar ja.. het moet hè Dus.. hup! Oude broek en klompen aan en aan de slag.

Hier zie je het resultaat. En dat is dus alleen het gras:


De was heb ik voor de foto lekker laten hangen, vanwege de kleurtjes!
Morgen ga ik verder met "Het Klein Geluk"
Dat is een terrasje, waar we altijd ontbijten, lekker in het zonnetje:


Het tuingedeelte ervoor is een zooitje...
Maar dat ga ik morgen doen.
Lekker aan de slag!


Over drie weken laat ik het resultaat zien. Wat zal het er fijn uitzien...











27 comments:

Lutje said...

goed bezig, wat kan je anders doen...
het is fijn als het weer gedaan is, en met dit weertje werkt het goed.
-Een @->- voor jou*

Marjolijn. said...

Ja, dat zijn goede bezigheden.
Hier in de flat zie je ook dat de vloerkleden geklopt worden en de ramen gewassen.
Succes Marlou.

Bertiebo said...

Ja hier ook, lekker opruimen en klussen in tuin en schuur. En lezen natuurlijk. En 's avonds ben ik moe, net als altijd

Jacqueline en Ferry said...

Dit word het hoop klussen voor komende drie weken. Alles is zeker dicht. Alleen wat winkels open. Ikea is ook in Haarlem dicht. Je bent goed bezig. Mooie kleur heeft de schuur. Succes met klussen. Fijne dag. Groetjes,

Karel said...

mogge Marlou
goed bezig daar
en het grote genieten begint
als klaar is het grote geluk
genieten van alle moois in je tuin
ik geniet straks weer de natuur tijdens een wandeling
geniet de dag
groet , Karel

John said...

Hier hebben de kippen het gras afgelopen winter bij gehouden. Die mogen dan elke dag een tijdje rondlopen en dat werkt erg goed.

Edward McDunn said...

Tja, ik heb geen tuin, en aan de grote schoonmaak begin ik maar niet..véél teveel werk!
Af en toe een wandelingetje, en voor de rest maar borduren of haken, hahaha!

Nietzomaarzooo said...

Voel me een gezegend mens met een tuin. Dat ik daardoor buiten kan zijn en bewegen. En van de zon genieten. Op eigen terras.

Ziet er nu al prettig uit, vooral dat terrasje.

pourquoi pas ??? said...

Wat een heerlijke tuin en dat in centrum. Ik ga zo de tuin in en verheugde mij er vannacht al op.
Dikke liefs van mij.

Sjoerd said...

Ik was gelukkig al begonnen in de tuin. Maar ik denk dat je gelijk krijgt.

nicole orriens said...

Dat is nou van de nood een deugd maken. Wat heb je daar een superleuk plekje om te zitten in je tuin trouwens. Heel gezellig!

Tine de Jong said...

Een tuin heb ik niet maar het balkon is wel al voorzien van nieuwe vloercoating en verftintje en ook wat mooie lentebloemen in plantenbakken erbij. We zullen zien hoe je tuin weer wordt.Groetjes en veel pleier alvast van mij.

די מריו said...

Ik ben ineens meester, dat is ook wel leuk hoor. Groep 5 en 7, dat is nog goed te doen. ;-)

Love as Always
Di mario

MelodyK said...

Zo ongeveer gingen hier ook de gesprekken al de afgelopen dagen

man gaat nog gewoon naar werk en in zijn vrije tijd doet hij al een hele tijd niet zo veel omdat zijn knieën hem danig in de weg zitten.
Zelf kan ik ook weinig en in huis klussen kan ik al helemaal niet maar onze tuin is nu wel weer oke... dat heb ik vorige week gedaan... normaal kost me dat 1 middag, nu 3 dagen maar het is wel klaar ;-)

En jij kunt zometeen ook weer volop genieten van een mooie tuin

Jan K. alias Afanja said...

Dat is een mooi stadstuintje, Marlou, en je hebt er een fijn plekje om te ontbijten.
Onze tuin is goeddeels onderhoudsarm. Omdat hij voor de winter netjes winterklaar is gemaakt en ik gedurende de 'winter' regelmatig even wat heb geveegd, hebben we er nu geen werk. En dat komt ook goed uit, want het is hier voor de tweede dag op rij weer grijs en kil.

Rebbeltje ★ said...

Ha Marlou
Ja die tuinen worden overal aangepakt nu...hier iedere dag een beetje en ook is die klus nu geklaard.
Tussendoor oppassen op de kleinkinderen die nu volop thuisscholing aan het doen zijn.
De foto's vliegen me om de oren...
Groetjes en fijne dag

vilterietje said...

Ons tuintje is te klein voor de tijdliefde we hebben!😉

Ferrara said...

Ha, van de nood een deugd maken. Wat een heerlijk plekje om te ontbijten. Laat het voorjaar maar snel komen.

Marthy said...

Toen ik gisteren liep te wandelen met de kleinkinderen zag ik overal mensen lekker bezig in hun tuin. Beetje jaloers.

guusje said...

Wat een gezellige tuin Marlou. En wat woon je op een leuke stek. Indertijd waren wij gedwongen Haarlem te verlaten omdat we geen 100% hypotheek konden krijgen en dat kon in de kop van NH wel. Ik kom nog heel veel in Haarlem. Het blijft mijn stad.
Ik ben er geboren en 20 jaar getogen. En mijn zus heeft in de jaren zestig bij jou aan de overkant gewerkt bij de kolenhandel F.

Jelle Droeviger said...

Ja, lekker daar in de zon zitten ontbijten,
en dan misschien ook nog vogels horen zingen,
en dan zien hoe een spin kunstig haar nest bouwt.
.
En dan gewoon een tijdje niets zeggen,
en dan voelen hoe iemand een arm om je heen legt, en zegt:
"Het is goeie hier, het moest maar zo blijven..."
.
.
Jelle Droeviger.

sjannesblog.com said...

En nu de zon nog...........

Hilly Nicolay said...

Ik ben ook druk bezig Marlou net als jij.
Mijn moestuintje is klaar voor de zaden en pootgoed:)

De slaapkamer heeft een grote schoonmaakbeurt gehad.
Vrijwilligerswerk mag niet vanwege het virus, ik mis het wel!!

Ik ga morgen in elk geval ook zelf kaarten maken.

Dag Marlou tot de volgende keer.

Karel said...

ha die Marlou
ja ik zag je bij de foto's wandelen :)
mooi hé die enge beesten hihi
ik ben blij dat je het leuk vind om zo ff een stukje te wandelen
ben van plan om gezond te blijven hihi

miekequilt said...

Wat een leuke tuin heb je. Heerlijk om nu in te klussen, het weer nodigt ertoe uit.

Hans said...

De doe het zelf winkels hebben het nu druk, mensen gaan maar wat opknappen in huis.
De tuin is wel een gezonde omgeving om mee bezig te zijn en een prettige afleiding
Wat leuk klompen aan, mijn drie kinderen liepen als kind ook altijd op klompen. Hans

Mirjam Kakelbont said...

Roos baalt nog het meest: haar lange weekend Oslo ging niet door, haar zangles en beide koren afgelast. Binnenkort is ze jarig en dat kan niet fysiek gevierd worden. Het goede nieuws: kan ze zich storten op haar scriptie (-: Waar ze toevallig net geen zin in heeft.
Wij hebben ook een tuin. Een beetje rondscharrelen in de zon alleen is al genoeg voor een stralend begin van mijn dag.
Dag lieverd ♥