30/04/2020

Stil zijn...

.
Tijdens onze fietstocht afgelopen zondag op weg naar de erebegraafplaats in de Kennemerduinen.



We drinken een cappuccinootje buiten bij de toko van het bezoekerscentrum.
Overal zijn bankjes, dus je kunt goed afstand houden.
En de cappuccino daar is verrukkelijk.



Tegenover ons zit een jong gezin.

Ik vraag aan het jongetje van een jaar of 7, of hij het moeilijk vindt om afstand te houden.
Nou nee... daar heeft hij geen probleem mee.

"Maar wel met de persconferenties" zegt hij.
"Waarom dan?", wil ik weten
"Omdat ik dan stil moet zijn", zegt het manneke...

Haha, nooit aan gedacht! Dat je dan stil moet zijn...

Maar op de Erebegraafplaats wel... het is er al stil van zichzelf...






25 comments:

Lutje said...

hier is niets open, fijn dat je daar nog iets kan afhalen
-Een @->- voor jou

Marjolijn. said...

Super dat de koffie klaarstond …!!

klaproos said...

een slim menneke loutje :-)

wat zal dat een lekker tochtje zijn geweest,
heerlijk zonnetje..
ik voel je genieten :-)

heb het heerlijk vandaag
xxx

Jacqueline en Ferry said...

Ik weet deze plek. Daar zijn wij nooit geweest. Valt nog mee dat je koffie klaar stond. Overal begint te openen. Het was heerlijk tochtje geweest voor jullie. Mooie foto's. Groetjes J&F.

די מריו said...

Dat menneke heeft gewoon gelijk, ik heb daar ook moeite mee ;-)

Love As Always
Di Mario

Sjoerd said...

Ik wordt er ook een beetje stil van.

Bertiebo said...

Wat doe jij toch veel, Marlou. Ik durf nog helemaal niks! Dat van die stilte, dat is mooi, dat hoort ook zo

Jelle Droeviger said...

Verdorie, ja, we gaan de stilte opnieuw waarderen.
Soms moet het stil zijn, soms mag het stil zijn.
Deze Corona-tijd laat ons herbezinnen.
.
De Kennemerduinen zijn prachtig.
Die Eerebegraafplaats daar ben ik ook eens geweest.
Op zoek naar het graf een verzetsstrijdster,
die daar op 17 april 1945 door de moffen, in de duinen vlakbij, afgeknald is.
.
.
Jelle Droeviger.

Karel said...

mogge Marlou
lekker ritje geweest vast en zeker
ja voor de kinderen valt het nooit mee om stil te zijn
ik was meermaals vlak bij deze ere begraafplaats , kon het baken zien vanaf de Hazenberg
als we weer echt mogen wandelen , de wandeling daar toch eens wat aanpassen
geniet de dag
groetjes , Karel

Nietzomaarzooo said...

Wat zalig zeg; koffie uit een koffietentje. En nog met gezelschap ook. Doe je goed.

Hilly Nicolay said...

Ik houd van de stilte Marlou.
Al kwebbel ik op zijn tijd ook wel weer graag:)

Fijn dat je even koffie kon drinken samen.

Heb een mooie dag.

Groetjes,
Hilly

rietepietz said...

O ja, stil zijn is voor kinderen lastig, misschien zouden ouders daar rekening mee kunnen houden bij dit soort onderwerpen. Al kán het natuurlijk geen kwaad dat kinderen leren dat je soms even stil moet zijn.

Jan K. alias Afanja said...

Die reactie van dat jongetje kan ik me goed voorstellen. Die persconferenties zijn ook zo saaaai en ze duren zo lang ..., niks an!
Op zo'n bijzondere begraafplaats kost stil zijn veel minder moeite.

Edward McDunn said...

Fijn dat je daar een bakkie kon doen Marlou. Indrukwekkend die erebegraafplaats hoor. Het valt als kind ook niet mee, om stil te zijn hè?

Karel said...

ha die Marlou
ja Bourtange ligt in Groningen , staat ook op mijn lijstje
dat vliegtuig staat in Mill en dat ligt in Brabant
kan je in overnachten , zonder te vliegen :)

opruim groet , karel

Ria said...

Ah, mooi!

Rebbeltje ★ said...

Het was er in ieder geval mooi weer voor om op de fiets te stappen en wat gezellig een 7 jarig manneke om mee te kletsen ook nog.
Mis dat bij de kleinkinderen, hun heerlijke geklets en onverwachte antwoorden.
Jij maakt toch al uitstapjes...wij op een rondje na wandelen en fietsen nog niet.
En in welke tuin zal ik ze gaan plukken haha thx
Groetjes en fijne dag

Ferrara said...

Ach gos, dat jochie. Aandoenlijk.
Toch fijn dat je in de duinen goed kunt toeven en nog wel met koffie.
Hopelijk kunnen in de komende dagen meer mensen die plek, met gepaste afstand, bezoeken.

John said...

Ja, papa en mama willen natuurlijk horen wat de MP te verteleen heeft :)
Op de begraafplaats valt niets te vertellen denk ik.

Jetteke said...

Hi Marlou, wat een fijn stukje weer! Schattig zo'n klein jongetje.
Bij the Voice Kids zie je heel vaak dat een klein broertje er het eerste bij is bij het omhelzen van de winnaar of winnares ❤️

Carla S. said...

Halieveloekie,
Mooi verhaaltje weer. Ik vind het grappig en triest tegelijk. Dat een jongetje van 7 uit zichzelf over een persconferentie begint. Misschien werkt pappa of mamma bij de pers?
Liefs van C te V

Marthy said...

Verwonderlijk dat het Duincafé nog open mag zijn maar wel lekker.

Hans said...

De Kennemerduinen niet onbekend voor me, ook zijn daar vaak schatzoekers te vinden.
Toch wel een lief jongetje. Hans

Mirjam Kakelbont said...

Het lijkt me bijzonder om naar een erebegraafplaats te gaan. Wij - Joris & ik - zijn alleen in Margraten geweest en daar zijn we bij wijze van spreken nu nóg stil van.
Dat is typisch jij, Marlou. Dat je met iedereen in gesprek gaat en daarbij niet discrimineert. Dus ook een jongetje om zijn mening vraagt. Fijn dat het café open was!
Bye bye darling ♥

nicole orriens said...

LOL. Ik moet glimlachen om het jongetje en zijn kijk op persconferenties : )