01/03/2009

EEN RODE WANDELING

.







Roosje heeft eens in Parijs een kleur gevolgd: zomaar een beetje lopen, door de meest vreemde straatjes en dan een bepaalde kleur opsporen en er achterheen. Ze koos toen voor oranje: iemand met een oranje jekkertje, een oranje “iets” in een etalage, een oranje muts, een oranje opdruk op een tas… ga zo maar door. En als je er bent, dan speur je naar de volgende oranje bestemming.
Of je volgt iemand met die bepaalde kleur.
Dat moet je natuurlijk niet al te opvallend doen...

Ik heb het ook gedaan. Maar dan met de kleur rood.
Nou denk je misschien: “Da’s makkelijk… rode achterlichten, dat tikt lekker aan…”
Maar nee, die tellen niet mee. Dat is inderdaad nèt iets te gemakkelijk.
Nee, geloof me maar: rood is niet echt eenvoudig.
De meeste auto’s zijn van een saai soort zilvergrijs en bijna niemand draagt rood. Soms zie je een rode das.
Of een jogger met een rood shirtje aan.
Maar de meeste mensen dragen donkere kleuren in de winter. En geen rood...
De kleur rood is er wel, maar niet veelvuldig en dat maakt zo’n wandeling des te spannend.
Zo’n wandeling gaat eigenlijk alleen maar in een stad.
Je gaat op een hele andere manier lopen en kijken.


Kom maar eens naar Haarlem, dan kun je jouw favoriete kleur volgen en uiteindelijk bij mij een kop rooibosthee drinken! Met rode indische cake van Toko Nina...








.

7 comments:

Anonymous said...

Ik ben er als MUG geboren en zal dan ook altijd blijven genieten van de stad aan het Spaarne.

En wie weet?

Anonymous said...

Haha, mijn vorige auto was hartstikke rood en nu.....hmm zilvergrijs en ik moet zeggen rood was toch leuker!
Wel een leuk om tijdens een wandeling een kleur te volgen, zoeken, zien op je route.
Succes vandaag , hoop dat je toch veel rood ziet.
Liefs Marjolijn.

Anonymous said...

Zaterdag prachtige rode laarzen gekocht. Zal ik voor je ik gaan lopen?

Ibella said...

Na onze enerverende ochtend, inrichten van de expositie en daarna een wandeling, zit ik nu achter een glaasje rode wijn.
Ik zal deze week ook eens om me heen kijken.
Leuk idee, liefs Ibella

Anonymous said...

Had maar even doorgelopen naar hier... vandaag was ik in het rood! :)

Anonymous said...

INTERESSANT! Dat is wel het minste wat je hiervan zeggen kan...
Ik heb natuurlijk al stiekum op je volgende log gepiept en weet wat ik mag verwachten...
*wink, big smile*
OT: merciekes voor je wel héél lieve reactie, deed mijn hartje goed...

Anonymous said...

Heee, Gerda, hoe kun jij nou stiekumkes op mijn volgende log piepen?
Dat kan toch alleen als je ingelogd bent?

Enfin...
allemaal bedankt voor de leuke reacties!