25/10/2009

Bijna klaar...


De vloer op de slaapzolder is gelukkig droog! Nog een heel klein beetje kleverig, maar ik heb goeie hoop, dat het helemaal kurkdroog wordt…
Ik hoor de regen nog steeds gezellig op het dak tikkelen.
Ik heb weer zin om wat te gaan doen en moet mezelf dwingen om eerst rustig te ontbijten…

Maar dan mag ik! Er is nog aardig wat muurverf over. Als het blijft staan zal het bevriezen, dus: laten staan is gelijk aan weggooien.
Ik maak de emmer helemaal leeg op de muur aan de kant van het dal en aan de kant van de eik. Ook krijgen de familiespullen op de kast allemaal een zorgvuldig sopje.
Ik ben super tevreden. Dag mam!
















Na de lunch vind ik het welletjes. Ik doe een lekker tukje op de bank met de deur wagenwijd open. Alsof ik in een sanatorium ben. Heerlijk, die schone frisse lucht.
Langzaamaan begin ik steeds rustiger te worden. Ik doe geen bal meer.
De houtoven aan, lekker turen naar de vlammetjes.
Wijntje er bij...
Als ik nieuw hout ga halen hoor ik ineens een stemmetje:

"Dag Marlou... als ik je morgen niet meer zie... goeie reis!"

Ik kijk om me heen en zie niemand. Maar dan kijk ik naar beneden en zie een mooie, glanzende grote vuursalamander, die naar me knipoogt.
Ik maak gauw een foto...



















.

7 comments:

klaproos said...

ohhhhhhhhhhhhhhhhh marlou,
ik ben der hélemaal stil van zeg
wowwwww wat een mooi diertje om te zien, da's een goed teken dat ze daar nog zitten,
wonderlijk mooi,

daar neem ik een glaasje wijn op:-)
proost
xxx

Fluitenkruid said...

Wat een bijzonder beestje! Gelukkig hoefde je niet op de bank te slapen :-) groetjes Jannet

Di Mario said...

Die salamander.. geweldig.

Love As Always
Di Mario

Lutje said...

na een week gaan ze je daar missen, en jij hen misschien ook..........
wat ik zag ziet er goed uit :o)

Marjolijn said...

Mogge lieverd,
Mooi, je hebt goed je best gedaan en zelf super tevreden, wat wil je nog meer.....
Wat een mooi beestje wat je kwam groeten!
Heerlijk dat gevoel hé van buiten naar binnen halen, dat heb ik ook zo hier met mijn schuifpui.
Maar daar in de bergen zal het nog wel "echter" zijn.
Fijne dag vandaag meis, maak er weer iets moois van.
Liefs Marjolijn.

Ibella said...

Wat en mooi afscheid

gerdaYD said...

'T salamander vrouwtje gooit haar sala-man eruit, ze heeft nu weer een ander die ze in haar armen sluit
Ook zag ik 2 kamelen, die lachten zich een bult die trouwens niet met lucht maar met water was gevuld.
De neushoor is verkouden en z'n zakdoek is ie kwijt..!

Dit is het nieuws van de dag!
Ik doe al jaren verslag
Van elke piep, grom of lach
maar ik een eerlijk verslag
in het nieuws, van de dag! (...)
© Lion King
*wink, big smile*

Hopelijk zie je haar volgend jaar terug, lieve Marlou!