23/10/2009

De boekenkast

.

















Het weer is omgeslagen … dikke mist en dikke regendruppels.

Ik kan nauwelijks de rand van het balkon zien en heb helemaal geen uitzicht meer.
Dan ga ik binnen aan de slag: ik ga de donkergroene boekenkast mooi licht maken! We hebben nieuwe gordijnen en de oude, donkergroene verf steekt er lelijk bij af!

Eerst maar eens alle boeken er uithalen. Dan een sopje over de planken. En vervolgens met de witkalk, die er nog over is van Roosje’s keukenklus, al het houtwerk in de grondverf zetten.

Na het eten beneden in het dorp bij Emmi, scheur ik weer snel naar boven en ga verder met de klus. Ik heb acrylverf gekocht, mooi roomblank, en het dekt goed.
















Het is goed toeven hier… ook in de troep!



.

15 comments:

klaproos said...

wat een heerlijke klussen heb jij verzonnen om je dag door te komen marlou gezellig

wij gaan wandelen, ga je mee, dan zingen we samen :-)

xxx

Ineke said...

Ha Marlou, goedemorgen,

Wat lijkt me dat fantastisch, zo'n zomerhuisje - helemaal van jezelf - in Oostenrijk!

Heerlijk om in je éigen tuin te werken en hem te zien opknappen en ook binnenshuis zo nu en dan gezellig te klussen.

'k Kan me heel goed voorstellen dat het daar goed toeven was, lekker struinen tussen die grote stapels boeken!
En dan komt daar opééns iets te voorschijn dat je al een hele tijd niet meer gezien of zelfs gemist hebt! ('k Geloof dat ík niet aan verven toegekomen zou zijn.)

Dag, Marlou, fijn weekend gewenst,
groet, Ineke

marjolijn said...

Ha, blogger werkt weer....zoals het moet!!!
Jammer dat het weer omsloeg, en jij een andere klus moest verzinnen.
Maar dat is je wel gelukt. heb je alles nog klaar gekregen?
Een ding is zeker je hebt wel een heerlijke vakantie gehad, maar niet eentje van rustig zitten en niets doen.
Wel fijn als je het allemaal weer zo ziet opknappen.

Fijne dag vandaag meis.
Liefs Marjolijn.

Fluitenkruid said...

Hoi Marlou,
Blogspot doet het weer!
Leuk hoe je het nóg gezelliger weet te maken. Dat is toch het fijne van vakantie, doen waar je zin in hebt, bezig zijn en daarna lekker luieren.
Fijne dag x

Ibella said...

Ha Marlou,

Hoezo vakantie, het lijkt wel een werkweek.
Wat een bezige bij ben je toch, maar het resultaat is vast heel mooi geworden.

Liefs Ibella

Di Mario said...

Ik zou het niet kunnen, als ik zoveel boeken zie.. dan zou ik er één uitkiezen en lekker gaan lezen.

Love As Always
Di Mario

marjolijn said...

Fijn weekend meis.
Geniet er volop van.

gerdaYD said...

Eerst even OT Marlouke: bedankt voor de link van Kaleb, ik heb er heerlijk gegrasduind, en jij hebt zeker niet overdreven door hem een groot kunstenaar te noemen!
(zag ik daar zelfs geen matrassen voorbij komen? Hihi).
Heerlijk ook dat hij en je dochter elkaar leerden kennen op de Rietveld Academie, zo'n creatief echtpaar steelt mijn hart!
Roosje kan er ook wat van hé. Wat moet jij fier op hen zijn! En terecht!

Kleine helden, grote helden
Lopen niet op straat
Die staan rustig maar beginselvast
Rechtop in de boekenkast
Te luisteren naar borrelpraat
© Het Goede Doel
*wink, big smile*
Maar jij maakt er weerom iets moois van, grote klusssenheld!
Doe je dat ook met het weekend? Ja hé!
En o ja, mijn adres is gerdayd@hotmail.com.

Lutje said...

Zo een reisje van een week, naar een streek waar je je goed voelt lijkt me prachtig, ik geniet iedere dag van je avonturen....

Liesbeth said...

heerlijk zeg..en wat warm was het nog! ook tof zo'n buurman..met pc:)
Volgens mij kan jij niet stilzitten of niets doen. Je hebt je i.i.g lekker uit kunnen leven daar.
Marlou, nog even wat anders. Gisteren kwam ik achter een dichter, die op tv was, die jij ongetwijfeld kent ingmar heytse. Wat kan die man mooi dichten zeg!

Liesbeth said...

Ik geloof dat mijn reactie van het vorige logje op de verkeerde plek is beland? Hoe weet ik ook niet. De boekenkast is mooi geworden! Heb je wel eer van je werk. Kunnen een hoop boeken in, dat is tof!

Anne said...

het wordt er zo licht en ruim van:))

Anonymous said...

If one innocently applies an insufficient amount of sealer on a very porous concrete material, the said material may not be effective at all.
Make sure that you don't end up with a look of patches by checking to see that the glitter falls all the way around the edges of a newly-painted area. For faster setting concrete, use less water, for more workability, use more water.

Anonymous said...

With a 60 day maturity, turnips need to be in the ground by
August 15. Wear disposable gloves to keep from directly
touching feces. The less competition, the better off your plants
will be.

Feel free to surf to my blog :: mulching

Anonymous said...

Personal opinion is generally exhibited in various types of editorial writings.
As a matter of fact, there are some news stories that have
made such a strong impact on the society that some of them have even won accolades.
It is one of those helpful and useful addiction that every man and woman should have.
Newspapers act as the ideal method of public relations due to its strength as the best way of communication.
But I felt I had something interesting, if not unique, to say
about the Mafia because as a boy I had listened not
only to Mafiosi in my stepfather's kitchen but to first and second generation Sicilians who understood how and why the Mafia had gotten a foothold in this country.

my web blog - click here