27/10/2009

Samen delen




















Ik wil iets moois met jullie delen...

Ieder heel uur slaat er op mijn computer een kleine kabouter op een Tibetaanse klankschaal.
Haha, nee hoor, was het maar waar. Nee... de kabouters hier huizen verderop in landgoed Elswout! Maar dit terzijde.

Nee, die klankschaal, die klinkt echt! Ik heb 'm er echt opgezet en hij slaat elk heel uur. Dat is het moment, waarop ik even de handen van het toetsenbord afhaal, mijn ogen sluit en tegen mezelf zeg:

ik adem in en kom tot rust
ik adem uit en glimlach
thuisgekomen in het nu
is dit moment een wonder






















Deze kleine meditatie heb ik van Thich Nath Hanh, een boeddhistische monnik en vredesactivist, die al glimlachend de wereld over gaat en zijn wijze ideeën doorgeeft aan wie daar behoefte aan heeft. Hij doet aan loopmeditaties, die ik nóg beter vind, maar als ik hier voor de computer zit, dan gebruik ik het mooie geluid van deze klankschaal. Slechts één keer per uur.

Deze prachtige klank kun je vinden door Mindful Clock in Google te zetten.
Ik heb die van Minfulnessdc. En ik heb gekozen voor Bell2.

Ik groet het mooie in jou. Namasté...




























.

19 comments:

Marjolijn said...

Mogge meis,
Dat lijkt me mooi...
Ik ga er eens naar zoeken.
Jij kunt dat trouwens ook wel, mooie dingen vinden, en met ons delen.
Dank je wel!!
Fijne dag vandaag, ook met zo'n mooie wandeling hoop ik.
Liefs Marjolijn.

Lutje said...

Dat kende ik nog niet, maar ik ga er toch eens achter zoeken.
Ik wens je een heerlijke meditatiedag, maar ik ben direct weg, ik zal ergens anders tot rust moeten komen....

Ibella said...

Ik zal ook eens zoeken, maar vandaag ga ik weer naar yogales en zal proberen deze woorden te herhalen. Tijdens de wandeling kan ik mooi oefenen.
Fijne dag vandaag Marlou
Liefs Ibella

Han said...

Bedankt voor de tip Marlou, ik heb hem gelijk opgezocht en er opgezet, kan wel wat rust gebruiken, ik hol mezelf de laatste dagen weer voorbij.

gerdaYD said...

Jij weet ons toch telkens weer met iets mooi én nuttigs te verrassen. Dankjewel lieve Marlou. Een beetje rust in het hoofd en de ziel is nooit weg!
Voor jou:

When they'll know the rainbow zen
I'll be waiting there again
With my pillow and my smile
Well I'll be waiting there a while

Where the rainbow ends
Where the rainbows end

I've got magic on my hands
When making castles out of sands
With some popcorn and my bag
I'm just going for the ride

To where the rainbow ends
Where the rainbows end
Where the rainbow ends
Where the rainbows end

Like a bucket full of gold
I'll be waitin' there
Like a bucket full of gold
I'll be waitin' there

So point your finger somewhere else
'Cuz I'm not standing by myself
I've got funny looking friends
They're standing where the rainbows end

Where the rainbow ends
Where the rainbows end
Where the rainbow ends
Where the rainbows end
© Paz Lenchantin

klaproos said...

goeiemorgen marlou, klankschalen en ik wij passen niet bij elkaar, ik word er kriebelig van:-) het spijt me:-)


maar maak jij er een heel erg fijne dag van hé,
xxx

PRAATHUIS said...

Ga je mee naar het klankschalenconcert in Casca?
Eind november, geloof ik.
Moet ik nog even opzoeken.
Een woensdagavond in ieder geval.

PRAATHUIS said...

Jaaa, PRAATHUIS, dat ben ik zelf.
Maar ik heb geen zin om in te loggen...

Doei!

Liefs van Marlou

Fluitenkruid said...

Hallo Marlou,
Wat leuk zo'n bel die je even doet nadenken. Ik ken dit wel van een reiki cd met rustige muziek, af en toe klinkt er een belletje en dan moet je je handen verplaatsen.
Ik ga me toch eens verdiepen in deze man, ik kom zijn naam veel tegen en hij maakt me nieuwsgierig.
Fijne dag!

Leibele said...

Ik heb overwegend het geluid uit staan. Dus kan ik beter op onze eigen klankschalen tikken. Maar ieder uur vind ik iets teveel.

Di Mario said...

Ik heb zoveel innerlijke rustpunten, dat zo´n schaal me er alleen maar uit kan halen.

L´Chaim

Love As Always
Di Mario

Ineke said...

Ha Marlou, goedemiddag,
Wat mooi!!!

Ik dacht: Wat hoor ik toch in huis, hebben we een nieuwe voordeurbel? Dat is dan wel een met een heel mooie klank, en hij gaat vanmorgen wel heel frequent!

Maar..., het geluid kwam niet van beneden, maar van boven, van de computerkamer: Han heeft op jouw aanraden de gong van de Mindful Clock in z'n pc geladen.
Een mooi idee!

Dag Marlou, groetjes, Ineke

Anne said...

wat een mooi idee.
voor klankschalen trek ik me even terug op mijn behandelkamer.
telefoon uit, kaarsjes aan, wierook of oliebrander aan.
meditatiemat op de grond en mijn schalen rondom me.

namasté:))

veerle said...

Een heel mooi 'gebed'.
En de klank van klankschalen is wonderlijk, hé!

marjolijn said...

Mogge meis,
Hoop dat je vandaag ook weer mag genieten van een stralend herfstzonnetje.
Liefs Marjolijn.

gerdaYD said...

Lieve Marlou, heb je genoten van je méér dan gevuld dagje gisteren? Wat je erover op mijn blog vertelde, leek me heerlijk om doen!
Ik denk dat het evenveel ZEN voor je was als deze heerlijke klankschalen...
Maak er weerom iets moois van vandaag hé? Maar dat moet ik JOU geen twee keer zeggen zeker?
*wink, big smile*

Lutje said...

Ik heb het gezocht en gevonden.
ik wens je een prachtige woensdag

Liesbeth said...

bedankt voor de tip. Ik probeer wel te mediteren, alleen kom ik er te weinig aan toe en dat is nou juist waar ik wel de tijd voor zou moeten nemen. Maar het is niet anders en dat geeft ook weer niet..

Anonymous said...

Aside from Microsoft and Nintendo, another top competitor,
Sony, will also be releasing some top-rated games
for its own console - the Playstation. Most of us has a chance to
experience the amazing adventure of some kind of aircraft simulators.
The End of Military Flight Sim Pro With this program you can take advantage of the military aspects of the game, landing and takeoff of an airplane taking includes carrier.
Still, within each of these types of simulation games,
certain games tend to rise to the top. Types of settings
provided by Mobile Simulators:- Configuration Settings- Simulators helps in configuring
mobile device with the necessary settings required to access
internet.

Feel free to visit my web-site; simulator