29/10/2019

De berg op!

Als we de reistassen hebben uitgepakt en ons een beetje thuis hebben gemaakt in het hotel gaan we plannetjes maken wat we deze week allemaal gaan doen.
Nou... dat is niet zo moeilijk, want vanaf ons balkon hebben we zicht op de Ahorn-Spitze én op de gondel die daar naar toe gaat.


Loeihoog gaat dat ding en daarin willen we mee! Hup! Naar boven...
Er kunnen 100 mensen in. Dat kun je je bijna niet voorstellen.
Maar echt... een enorme gondel, een soort huiskamer, die een tocht maakt van 3500 meter!
Drie-en-een-halve kilometer door de lucht...
Hier is het bewijs, dat ik er werkelijk instapte:


Best wel een beetje eng, want ik heb ergens in de verte een beetje hoogtevrees. Niet te veel gelukkig, ik durf alles, maar ... heb wel respect voor grote hoogtes!
En als je er eenmaal inzit en het ding gaat omhoog, dan kun je alleen maar genieten van het uitzicht.
Daar ergens beneden moet ons hotel liggen:


Het bergstation ligt op bijna 2000 meter hoogte, dus als we eenmaal boven zijn gaan we eerst op zoek naar een tentje om te acclimatiseren.
En wat we daarna gaan doen... dat zien we morgen dan wel weer.
Het is prachtig weer en bij Alpenpanorama hebben ze heerlijke cappuccino!
Mazzeltje, dat mijn verloofde ook zo van koffie houdt!




19 comments:

Lutje said...

alles voor een goeie koffie :o)
het is daar precies echt leuk aan die hut, er is altijd wat te zien
* Een @->- voor jou.

J en F. said...

Oei kabelbaan is echt niks voor mij. Nogal wat 100 mensen erin 1 zo gondel. Brrr... Zal wel heel erg druk zijn in zo gondel.Maar je hebt wel mooie uitzichten kunnen genieten. Mooi gezicht daar. Jullie hebben in de hoog heerlijke cappuccino kunnen nemen. Ja het word gauw koud in de hoogte. Leuke foto's geworden. Fijne dag. Groetjes J&F.

Marjolijn. said...

Fijn dat er boven koffie en het uitzicht mooi is...!
Op naar morgen... :-)

Bertiebo said...

Nooit, nooit, NOOIT zou ik dat durven.

klaproos said...

wowww dat is wel erg heftig hoog Loutje,
ik zou er de rilbibbers van krijgen...
maar wel súpertof dat jullie daar samen in zaten en zó zalig genieten,
dat vind ik zo meegenieten aan de zijlijn:-)

"fantastisch"


heb het heerlijk vandaag
xxx

miekequilt said...

Nooit van mijn leven, dat ik daar instap. En dan ook nog zo groot. Bbrrrrrr

nicole orriens said...

Dat daar 100 mensen in kunnen zeg! Dat zie je er echt niet vanaf. Hij oogt heel klein vind ik.

pourquoi pas ??? said...

Wat fijn dat je er weer bent. Ik miste je.
met nog 99 mensen opgesloten on zo een ruimte?
Oei zou ik toch echt niet durven .
Had het zaterdag al moeilijk in het theater met 100 mensen.
Geniet van je dag zonder afspraken. liefs

Jelle Droeviger said...

O heerlijk.!
De zwaartekracht overwinnen, en Úp In The Air.
Hier op Terschelling kom ik niet hoger dan een paar meter.
Nee, dan Oostenrijk; als een vogel omhoog, en voelen dat je lééft.
Mijn oude moeder, 107 al weer, wil ook eens die kant op met mij, en dan met zo een huiskamer-cabine omhoog...
.
Jelle Droeviger.

Edward McDunn said...

Dapper dat je in die kabelbaan bent gestapt hoor, echt onvoorstelbaar, dat er 100 mensen in kunnen. Je hebt natuurlijk een geweldig mooi uitzicht.

Rebbeltje ★ said...

Ook ik zou er met gemengde gevoelens instappen maar alee vliegen doen we ook.
Dus zou het wel doen maar met draaiende maag denk ik
Tja voor een mooi uitzicht moet je wat over hebben en zolang ik niet recht naar beneden kijk zou ik ook van de uitzichten kunnen genieten.
Wat zijn er veel met hoogtevrees haha
Dag 1 laat de vakantie maar voorbij komen haha
Kan jij nagenieten en wij mee genieten
Groetjes

Karel said...

prachtig Marylou
ik hou ook zo van de bergen , en heb gelukkig geen hoogtevrees :)
en wat een mooie uit en vergezichten krijg je in zo'n gondel hé
en erna genieten van een lekker bakkie
op naar dag 2 :)
nog bedankt voor je reactie bij de foto's
fijne middag groet , Karel

Jan K. alias Afanja said...

Het uitzicht zal ongetwijfeld mooi zijn, maar mij krijg je niet meer in zo'n kabelbaan. Die ene keer bij de Mont Blanc was meer dan genoeg.

Sjoerd said...

Ik geloof niet dat ik mijn vrouw daarin krijg. Ik weet wel zeker van niet. Ook al is het daarboven nog zo mooi...

mirjam kakelbont said...

Mazzeltje, dat jij zo van jouw verloofde houdt en hij van jou (-:
Lijkt me best...eh...een beetje eng met 98 wildvreemden in zo'n ding omhoog. Ik ga liever op de fiets (-: Of doe mij een achtbaan. Wel een uitzicht van grote klasse! Jullie hebben toch zeker wel iets te snoepen besteld bij de cappuccino? Van grote hoogten krijg je trek, hoor!
Dag lieve Lou-Lou. Ik ben blij dat je weer blogt ♥ En anders Dien wel ♥

sjannesblog.com said...

Brr, zoiets heb ik nog nooit gedaan, maar wie weet laat ik me een keer verleiden voor een schitterend uitzicht!

Hans said...

In de winter zal het wel druk zijn op de Ahornspitze.
hoogtevrees, weet er alles van.
Het bergstation bereikt gaat het wel weer. Hans

Ferrara said...

Super toch. Ik zette er jaaaaaaaaren geleden mijn eerste schreden op de lange latten. Van hoogtevrees gelukkig nooit last gehad.

Hilly Nicolay said...

Lijkt me fantastisch Marlou, wat een mooi uitzicht.
Koffie, heerlijk (ik heb een bakkie voor me:)

Leuk om mee te reizen Marlou.

Groetjes,
Hilly