31/10/2019

Naar de top!

.
Nadat we het prachtige uitzicht bewonderd hebben en bij een meertje ons boterhammetje hebben opgegeten gaan we naar boven.
Er is "iets" dat trekt... op grote hoogte! In de verte zien we "iets" op een berg staan, wat is het? Een kruis? Een gedenksteen???



Wat het ook is... we willen er naar toe.
Maar oh jee... wat is de weg er naar toe steil!
Ik ben regelmatig zwaar buiten adem en moet dus vaak rusten en ik word helemaal gek van Henry, die al klimmend ineens heel zuiver een mooi lied begint te zingen.


Waar haalt-ie de adem vandaan?!!
Zo nu en dan vraag ik aan mensen, die weer naar beneden lopen of het nog ver is en eigenlijk moet ik dat niet doen, want de één na de ander zegt, dat het nog heel ver en zwaar is.
Of ze zeggen: "We gaan tot dat ene uitzichtpunt, en dan weer terug".
Dat laat ik natuurlijk niet op me zeggen.


Ik ga door en ik haal het! IK HEB HET GEHAALD!
De Filzenkogel....ik heb mijn naam in het boek, dat er in een kistje zit, gezet, want ik ben ontzettend trots op mezelf! Ja... nú kan ik wél zingen!
(Ik houd de paal wel héél stevig vast!)


De tocht naar beneden is minstens zo zwaar... maar alleen voor de spieren in de bovenbenen dan hé...
Gelukkig krijgen we onderweg nog gezelschap. En dat was echt een geweldige verrassing!


Ik zou zo morgen weer de berg op gaan. Fantastisch!!



15 comments:

Marjolijn. said...

Een flinke klim...!
Hopelijk viel de spierpijn achteraf mee.

J en F. said...

Wat hebben jullie mooie uitzicht kunnen genieten. Prachtig om te zien. In de hoogte zeker zwaar ademen geweest. Maar jullie hebben top gehaald. Wat mooi gedaan. Mooie foto's. Bergen klimmen best wel zwaar. Beneden ook zeggen jullie dat ook zwaar hebben gehad.Spierpijn kun je van krijgen.Ik doe het niet na van flinke klim. Gaat niet bij mij. Mooie foto's. Fijne dag. Groetjes J&F.

Bertiebo said...

Lijkt me echt een TOPprestatie

Lutje said...

dat is genieten, ik zou er ook voor gaan om zoiets te zien, al bedriegt de afstand daar dikwijls
* Een @->- voor jou.

klaproos said...

wat een fantastische overwinning was dat loutje,
wowwww, wat gaaf,
Ja je moest er wel wat voor doen, maar dan heb je ook wat, jij bent gewoon een jonge meid, een jonge dwerggeit, een klippen antiloop...
Een hindekind :-)
hoeveel namen zal ik je nog geven denk je :-)
de boodschap zal al wel duidelijk zijn hé,
"ik vind je een topperrrrrrrrr "

heb het zalig vandaag

xxx

Ferrara said...

Top! ;0)) Ik red dat niet, maar mij hindert het niet, was toch al geen klimgeit.

Karel said...

ja daar mag je trots op zijn Marlou
Klaproos zegt het al , dus ik laat het zo :)

dus je komt morgen de school bekijken hihi

geniet de dag groetjes

sjannesblog.com said...

Wat een prestatie! Daar krijg je weer nieuwe energie van, denk ik. (als de spierpijn is weggetrokken)

Jan K. alias Afanja said...

Een diepe buiging, ik doe het je niet na.
Maar de beloning mocht er vast zijn met die mooie uitzichten.

Happy Earl Grey said...

Het blijft altijd een trekker, de top, maar een topprestatie om die te bereiken en dan daarna die vergezichten als beloning. Geweldige prestatie!

Rebbeltje ★ said...

Pfffttt om daar mee te beginnen haha
En dan hoef ik niet eens naar boven grijnzzzz
Vind het super dat je de klim gewaagd hebt en kan me voorstellen dat je wil jodelen als je daar aankomt.
Groetjes

Jelle Droeviger said...

Mooi verslag, Marlou.!
Maar ik laat zoiets in het vervolg niet meer aan mijn oude moeder lezen.
Ze ging namelijk meteen op zoek naar haar oude bergschoenen...
Wát een lef hè.!
Ik heb ze gauw verstopt.
.
Jelle Droeviger.

Hilly Nicolay said...

Geweldige Marlou, je deed het toch maar.
Super!

Groetjes,
Hilly

Hans said...

Een Edelweiss heb je verdiend, want als Hollander zijn we de bergen niet gewend.
Prachtige foto's zijn het, volop genieten. Hans

@ een lieve actie van Dien :)

mirjam kakelbont said...

Dat zal een zware tippel geweest zijn! Maar dat soort uitdagingen geven de meeste voldoening. Die strakblauwe lucht en dan die bergen...Ik zou er zo naar toe willen.
Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben! Ik vind je een kanjer, nee, een TOPPER!
Heel veel liefs en bewondering ♥