01/11/2019

Het Stuwmeer

.
We rijden naar een prachtig stuwmeer: de Schleegeis Stausee.
Een hele rit, maar dan heb je ook wat.
Vanaf ons stadje, waar we de eerste week vertoeven, rijd je over een Alpenstrasse, smal en slingerend met tunneltjes en gedoe naar een enorme stuwdam, hoog in de bergen. Die dam zie je als eerste. Een gigantische, gebogen wand van 130 meter hoog en 750 meter lang.
En als je daar dan bent... dan wordt al je moeite beloond met dit uitzicht, links de wand en rechts het stuwmeer:


Die enorme wand lokt uit. Die zegt: doe wat met me! Ja echt... ik heb het haar horen fluisteren. "Spring... spring..." fluisterde ze.
Nou... no way! Ik niet... never ever mooi nooit niet.
Maar er zijn wel waaghalzen die dat gewoon doen, met touwen en gedoe. Zo veilig als wat kijk maar, het heet abseilen:



Ik krijg al de bibbers als ik er alleen maar naar kijk. Die jongen gaat springen!
En een paar minuten na hem zijn vriendinneke... brrrrrrr... zijn ze nou helemaal betoeterd...


Ja... ik krijg écht een wee gevoel in m'n benen...
Ik zou het nooit doen!

Nee dan wij... Wij zijn om het meer gelopen en hebben daar een heerlijk lunchplekje gevonden waar we heel lang gezeten hebben en genoten en stil en veilig... Aan de overkant kun je de dam zien.




Geef mij maar een uurtje aan het meer. Met dat blauw en die stilte. Verder niks...

21 comments:

Marjolijn. said...

Een mooi tochtje...!
Op naar een fijn weekend.

Bertiebo said...

Dat lijkt me prachtig daar en dat je daar dan gewoon een beetje zit... heerlijk

J en F. said...

Stuwmeer is zeker heel mooi te zien.Filmpje heb ik ook gekeken. Jongen afspringen is zeker heel eng zeg. Nooit van leven. Brrrrr... Best wel gevaarlijk langs stuwmeer te doen.Jullie hebben lekker lunch genomen. Daarna lekker wandelen aan de meer met blauwe water. Mooi gezicht.Dan stilte omheen. Mooi! Zou ik ook wel eens willen.Maar helaas kan ik niet meer goed met mijn knieën.Mooie foto's. Fijne weekend gewenst. Groetjes J&F.

Karel said...

mogge Marlou
ik zou het zelfde doen als jullie , en die springers achter me laten
geniet de dag

Hilly Nicolay said...

Wat hebben jullie het leuk gehad Marlou.
Wat een prachtige omgeving, de stilte, het meer, geweldig.

Fijne vrijdag met een groet.

nicole orriens said...

Brrr, de adrenaline raast op gewone dagen al voldoende door mijn lijf. Ik hoef daar geen extra enge dingen voor te gaan doen. Net als jij zit ik liever in alle rust aan een meertje.

klaproos said...

Stilte en verder niks... :-) dat is een zin uit een liedje van Herman van Veen:-)


https://youtu.be/wJvsxOcEOdY

heerlijk liedje, blijft lekker hangen vandaag :-) maar het had best véél slechter gekund

heerlijk aan dat meer :-)
ik wil ook... en dan wil ik die stemmetjes en piepjes in mijn hoofd ook weg.. kan dat ..:-)


heb het goed vandaag liever schat
xxx

Sjoerd said...

Ik zou nu ook niet meer springen... Ik ga met je mee naar dat lunchplekje.

Karel said...

ja Marlou
een prachtig stadje dat Zaltbommel
ik moest er echt eens naar toe , en het is mij prima bevallen

ook van mij een prettig weekend groet , Karel

Edward McDunn said...

Ik geef je helemaal gelijk hoor, een fijne wandeling, zou voor mij ook veel leuker zijn om te doen.

Jan K. alias Afanja said...

Wat een drukte allemaal ... op het meer lopen, naar beneden springen ...
Allemaal gekkigheid, gewoon ter plekke gaan zitten kijken en genieten, lijkt me verreweg het best.
Fijn weekend, Marlou.

Ferrara said...

Wandelen en de rust genieten. Maar ja, de jeugd wil avontuur en kan het zo'n beetje overal krijgen.

Rebbeltje ★ said...

Zou dat ook meer genieten noemen dan springen
Kan uren aan zee zitten op een steen en over de zee turen en geluiden en geuren in me opnemen.
Heerlijk
Groetjes en fijn weekend

Jelle Droeviger said...

Mooi om zoiets te zien doen...
Ik zou het ook wel durven..., in mijn dromen...
Vroeger, 13 jaar, klom ik in hoogspanningsmasten.
Roekeloos...
.
Jelle Droeviger

Lutje said...

heerlijk om te zien, ik zie me daar ook al in stilte genieten
Hoe mooi is het daar
* Een @->- voor jou.

sjannesblog.com said...

Ik heb al maagkrampen bij de foto en het filmpje, brrr. Ik weet wel wat ik zou doen!!

Hans said...

Inderdaad zo'n wand roept je.
Nee, zal nooit zoiets doen, ik heb al moeite om over de dam te lopen. Hans

די מריו said...

Kijk, jij snapt wat ik nodig heb.. een rustige log, met uitzicht. Dat springen zou ik ook niet doen.

Love As Always
Di mario

Shabbath Shalom.

miekequilt said...

Voor geen goud zou ik springen. Ik zou niet eens durven kijken. Dat wandelen en genieten wat jullie deden kan me beter bekoren. Mooi daar.

Tine de Jong said...

Als ik gezond zal wezen had ik wellicht wel een sprong gewaagd. Maar helaas ik mag het niet meer. Dat kan mijn hartje helaas niet meer aan. Maar kijken is net zo spannend. Maar genieten van het uitzicht op meer kan mij ook vele uren in beslag laten nemen. Rust en ruimte omgeven door de natuur. Herfstgroet, Tine

mirjam kakelbont said...

Lekker genieten door om het meer te lopen en je op een bankje te laten zakken. Genieten van je boterham, de stilte en elkaar. Meer heeft een mensch toch niet nodig? Voor dat springen zou ik ook bedanken.
Een stevige knuffel ♥