06/11/2019

COMPLIMENTJE!

.
De laatste week van onze vakantie in het huisje op de berg was er eentje van het klussen.
Ja, gelukkig hebben we ook twee wandelingen gedaan, maar Henry had aardig wat op zijn kluslijstje staan.
Zo waren daar, bij binnenkomst, de dooie muizen. Getverdegetver!
Ja... het schijnt, dat het een goed muizenjaar is. Iedereen in de buurt heeft er last van.
Mijn broer had twee muizendoders (iets met gif) neergelegd en wij vonden de dode muizen, met maden en al. Nogmaals getverdegetver... 

Er moest het een en ander gesloopt worden om een hele dooie muizen-familie op te ruimen, want het stonk ook nog! In totaal hebben we 20 dooie muizen opgeruimd. Laatste keer: getverdegetver!


De volgende klus was: de lekkende kraan. Daar hebben we heel wat liters water door verloren en dat is natuurlijk eeuwig zonde.
Dus, hup! Aan de slag. En een paar uur later: een nieuwe, mooie glimmende kraan die gegarandeerd niet lekt.
Mooie kraan en alles doet het perfect!


En dan gaan we naar de volgende klus: het vervangen van de gordijnrail. Ook een tijdje mee bezig geweest, want de oude zat er al 60 jaar op.


Daarna... de lamp in de keuken krijgt een nieuwe fitting (en wordt meteen schoongemaakt)



En dan moest er heel nodig het een en ander gesnoeid worden, omdat we anders teveel in de schaduw komen:


Nou... je snapt zeker wel, waarom de titel van dit blogje: COMPLIMENTJE is!
Henry is er lang mee bezig geweest en daarom krijgt hij een complimentje.
Maar eerlijk is eerlijk: hij vindt het leuk om te doen.
En als de vijf in de klok is... dan staat er een verrukkelijk biertje voor hem klaar! Proost!

19 comments:

Lutje said...

een momentje voor een complimentje :o)
hij is inderdaad goed bezig geweest onze handige harry
.* Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Goed bezig geweest die Handige Henry...!!

Bertiebo said...

Dat was dus een werkvakantie. Wel heerlijk, zo'n man.

JenF. said...

Lekker klussen wezen doe in vakantie. Het is jullie vakantie huis. Je kraan is ook weer opgelost. Lamp hangt al. Nu kunnen jullie voortaan lekker genieten als je daar weer toe gaat. Handig Harry geweest. Groetjes,

sjannesblog.com said...

Wat een handige verloofde heb jij, van alle markten thuis!

JenF. said...

Heb je geen zondag geen nieuwsbrief gehad van ons? Gaat over de chimpansee. Hopelijk is goed aangekomen? Groetjes daar, PS: Linkje staat nog Yova van ons....

Jelle Droeviger said...

Ja, klussen is heerlijk.
Je maakt iets mooier, en misschien wel perfekt, en als het gelukt en klaar is, ga je er onstspannen tegenover zitten, en je kijkt er naar en je denkt.: potverdorie, dat heb ik toch maar mooi gemaakt, en het allermooiste is, als het vakwerk gezíén wordt, en je een komplimentje mag ontvangen...
En een aai over je bol, en wie weet wat nog meer...
.
Jelle Droeviger.

klaproos said...

oh jee, die 5 in de klok na een klus, dat smaakt naar meer,
maar eerder moet het ook niet gebeuren want anders zie je alle klussen dubbel :-)
dat mot ook weer niet:-)

Gezellig dat je uit het raam stond te roepen loutje :-)
ik hoor het je doen

heb het zalig vandaag hartendief
xxx

Jan K. alias Afanja said...

Je bent wel zuing met maar één complimentje, vind ik. Die man is zijn gewicht in goud waard. :-)
Mak er een mooie dag van!

Karel said...

mogge Marlou
dan waren die 2 wandelingen goede afleiding van al de klussen
en de getverdegetver getverdegetver hihi
maar nu kan het weer 60 jaar mee , toch

dank je voor de goede wensen

geniet de dag

pourquoi pas ??? said...

Wat leuk het is jullie eigen huis dat had ik niet begrepen. Veel mannen vinden het leuk om een beetje te klussen die van mij ook. Ik geef altijd veel complimenten, schijnen ze nodig te hebben. ;-) en gaan ze nog meer voor ons opknappen. Werkt goed. liefs van mij

Ferrara said...

Handig zo'n klusser die het nog leuk vindt. Ik vermoed dat hij ook nog eens een Pietje pPrecies is, dus alles keurig afgewerkt. Heeft zeker een grote bier verdiend.

Edward McDunn said...

Inderdaad niet prettig om een hele familie overleden muizen aan te treffen! Henry heeft dit compliment absoluut verdient hoor.

nicole orriens said...

Ieuwwww! Die dode muizen met maden... Wij hebben ook last van muizen helaas. Mijn man heeft er al een stuk of 6 gepakt met een houten muizenval. Maar ik gruwel er van, en volgens mij zijn ze nog niet allemaal weg....

Rebbeltje ★ said...

Gelukkig hebben we alleen muizen in de garage en die staat los van het huis.
Maar is idd niet fijn zo een muizenfamilie die je huisje innemen
Fijn dat je mannetje handig is met die dingen.
Meestal is hier het mankement al verholpen voor ik weet dat er iets kapot is hihi
Groetjes en fijne dag

Ellen said...

Wat fijn toch, dat Henry geen zitvlees heeft.

Tine de Jong said...

Klussen is soms ook wel nodig en brr dode muizen vinden is ook echt mijn ding niet al houdt ik veel van dieren. Maar gelukkig heeft Henry het weer opgelost en op het filmpje heb ik al op je YT kanaal gereageerd. Geniet van de mooie momenten. Groetjes

Sjoerd said...

Henry is een prachtkerel...

Hans said...

Muizen lijken echt een plaag te worden in Europa.
Het zijn er wel veel, bah en nog eens bah.
Een blijde reactie na het plaatsen van de nieuwe kraan.
Henry verdiend zeker een compliment. Hans