21/11/2019

Een gewaarschuwd mens telt voor twee

.
Een tijdje geleden zag ik op het blog van één van mijn webcollega's een advertentie staan van MODETALENTE.COM
Je kunt aan je blog verdienen, als je er advertenties op laat zetten.
Ik zal dat nooit doen, maar daar gaat het nu niet om.
Ik wil je namelijk dringend waarschuwen voor die site van Modetalente.com
Er wordt daar het meest mooie aangeboden voor belachelijk lage prijzen dus ... ik bestelde een paar dingen. Helemaal verliefd was ik er op.
Ik wilde bijvoorbeeld deze jas hebben:


Lekker warm en ook voor binnen. Ik zag het helemaal zitten. En dat voor maar € 25,-
Of dit jurkje... zo'n schatje, voor slechts 18 euro... 


Ik heb het bestelformulier ingevuld en hé... als je voor €79,- bestelt krijg je de verzendkosten gratis.
Dus... hoppa! Nog een dingetje erbij gezet en uiteindelijk... ik schaam me diep... was ik 113,- euro kwijt.
En toen begon het grote wachten op de bestelde artikelen.
En guess what... er kwam wél iets, maar absoluut niet dat mooie wat ik had besteld: een of ander stom T-shirtje van een inferieure flodderige kwaliteit en niet uit Duitsland, wat je gezien de naam Modetalente zou denken, maar uit China. 
Mijn vriendin Jacobanita maakte me daarna attent op de site, omdat ze er zulke mooie dingen op had gezien.
Ik kon haar gelukkig op tijd waarschuwen. .
En toen kwam er nóg een vriendin, die me op een andere website attent maakte, die ze op Facebook had gezien, omdat zij de kleding echt iets voor mij vond.
Dit is dus een andere website, maar met precies dezelfde spullen:
Let op, die site heet: FAVORNOTE.COM

Deze kousen staan op beide sites:


Leuk he... En voor slechts 7 euro.
Nou.... me hoela!
Nu komt het: ik kreeg ook nog eens een rekening van FedEx voor de bezorgkosten, terwijl Modetalente me had beloofd, dat ik dat niet hoefde te betalen.

Hebben jullie me ooit horen vloeken?
Nee he... ik ben geen vloekerd.
Nou... nu toch wel: god-ver-de-gloeiende-god-ver-domme!

Ik zal tot het einde der dagen moeten wachten op die mooie dingen, die niet komen.
En daarom dacht ik: ik ga je waarschuwen. Zie titel.

Overigens: ik neem het mijn blogcollega niet kwalijk. Die kon dit nooit weten.
Maar nu weet iedereen het en ik zou zeggen: geef het door!

Ik laat het zien, omdat ik wil, dat je gewaarschuwd went.
Geef het door!! Koop gewoon in de winkel en niet via internet... 
Dat heb ik er wel van geleerd.


Handwarmertjes op beide sites te koop, voor maar 5,- Schattig he. Nou... forget it!!
En tot slot nog dit: terugsturen kan niet, want er zitten geen formulieren bij en Chinees??? Dat lees ik niet. BAH! BAH! BAH!



27 comments:

Lutje said...

als je bij een bekende site besteld is er geen probleem, en anders moet je eerst de recensies een gaan lezen, dan bestel je inderdaad niets, ik heb het laatst ook nog getest.
.* Een @->- voor jou.

די מריו said...

er zijn heel veel sites die op dit moment wat aanbieden en het via china laten leveren. Dan gaat het meestal fout. Nee hoor, kom maar gewoon in de winkel kijken,voelen en passen. Krijg je er misschien ook nog een vriendelijke goedendag bij.

Love As always
Di mario

Jacqueline en Ferry said...

Ja daar moet je uitkijken ermee. Wij hebben ook iets gekocht. Moesten ook gedeelte bij betalen. Maar nooit meer. China producten naar Nederland komen is link met deze spulletjes. Je word daarmee genaaid.Post nl. komt het ook door. Het is ook nieuwe regel uit China producten. Ziet wel prachtig uit. Jammer eigenlijk dat zo is. Vaak gewoon naar de winkel gaan is dan niks aan. Zulke mooie dingen hebben hier niet. Moet ook goed lezen wat er speelt. Via Google kun je daarachter komen van de mensen reacties daarover. Fijne dag gewenst. Groetjes J&F.

Hilly Nicolay said...

Bah wat akelig als je dit overkomt.
Goed dat je er voor waarschuwt Marlou.

Groet en fijne dag,
Hilly

Karel said...

mogge Marlou
het is heel erg dat dit gebeurd
mij zal het niet zo snel gebeuren , ik ben ouderwets , wil zien en voelen en passen wat ik koop , dus ik bezoek de winkel :)
geniet de dag
groetjes

John said...

Het zijn allemaal wel een beetje bedenkelijke sites. Wat je kunt doen is van te voren via Google op de site naam en preview zoeken. Vaak hoor je dan wel dit soort dingen wat een flinke alarmbel is.

vilterietje said...

Thanks voor de waarschuwing, jammer dat het voor jou zo vervelend was! 🌺😘

klaproos said...

Oh God wat vreselijk voor je Loutje, de goedgelovigen hebben ze weer te pakken de lieve schatten zoals jij godver de Godver daar kan ik dan zó vreselijk woest over worden hé :-( grrrr daar zou ik zó gehakt van kunnen maken...
Goed dat je het kenbaar maakt een gewaarschuwd mens telt voor 2.

dikke knuffel,
je mag van mij wat kabouters hebben om uit te delen om je te troosten.

xxx

klaproos said...

is het een idee om dei collega webbie te waarschuwen ??? misschien weet die er ook niks van en denken mensen ooh het staat hier dat vertrouw ik wel dan zal ook wel goed zijn??
xxx

Karel said...

ha die Marlou
ik denk dat je de rode Ibis bedoeld
ik zal vragen of ik wat filmpjes mag gebruiken welke een medeblogster maakte van de olifanten jongen toen wij daar waren :)
elkaar proberen weg te duwen en uitdagen , schitterend

groetjes , Karel

sjannesblog.com said...

Wat naar voor jou, maar bedankt voor de waarschuwing. Zo jammer dat die dingen gebeuren.

Happy Earl Grey said...

Goed dat je dit met iedereen deelt. Zelf ben ik niet van het internetshoppen en advertenties op mijn blog, daar begin ik ook niet aan. Ik koop nog in de winkels en probeer mede daardoor winkels in de straat te behoude. Ook voor Marktplaats wordt gewaarschuwd: Bestel nooit als de prijs super aantrekkelijk is en je voelsprieten zeggen: Dit kan niet!

Jelle Droeviger said...

Ai, ai, ai, mijn oude moeder zit haar hoofd te schudden.
Wat een tuig, wie kun je nog vertrouwen, hoor ik haar zeggen.
.
Jelle Droeviger.

Jan K. alias Afanja said...

Jammer en zonde van je dure Euri's, Marlou.
Bedankt voor de waarschuwing, maar ik geloof niet dat ik er daar zonder ingetrapt zou zijn. Bij onbekende sites met interessante en ongelooflijk goedkope aanbiedingen, te mooi om waar te zijn, zou ik nooit wat kopen zonder eerst even te googelen op ervaringen van anderen. Internet is grotendeels namelijk één grote poel van ellende.

Edward McDunn said...

Zo kom je op een akelige manier van je euro's af Marlou! Zo zijn er veel van die malafide websites hoor, als ik al iets via internet koop, doe ik dat bij bekende zoals bijvoorbeeld Blokker.

Aja said...

OH, Oh, wat zonde. En ze zagen er zo leuk uit. Zo'n jas zou ik ook wel willen en die leuke handschoentjes... helemaal mijn stijl. (ja, zusjes hè) Ik heb eigenlijk nog nooit kleren op internet gekocht. Wel materiaal voor mijn uit de hand gelopen hobby, sieraden maken. Maar dat doe ik alleen bij een paar vertrouwde adressen. Eén keer, lang geleden waagde ik me eens op een toch zo keurige website van een verkoper uit Hoorn. Heb daar toen wat besteld. Niet voor zó veel geld hoor, maar 40 euro is toch wel 40 euro... dagen wachten. Niks. Bellen, niks.
Toen even gaan googelen..... bleek die vent het al veel vaker gedaan te hebben. Lul!!!!
Dus, opgepast, niet zomaar ergens wat bestellen.

Rebbeltje ★ said...

Bestel nooit wat via internet om de winkeliers te steunen ;)
Dus wij gaan nog lekker een dagje shoppen en voor de gezelligheid met een van de dochters of zussen. Kom je ook hele leuke dingen tegen en weet je gelijk wat het je kost om het aan te schaffen.
Vons de sokken en jas wel echt mooi, dus kan me voorstellen dat je erdoor aangetrokken werd
Groetjes

Ferrara said...

Wat een teleurstelling op verschillende fronten. Geld weg en geen leuke kleding. Inderdaad BAH! Goed dat je het aan de grote klok hangt. Zelf zal het me niet gebeuren. Ik koop alleen inktpatronen voor de printer via internet.

Sjoerd said...

Hier zie je aan aantal van de verhalen over deze firma: https://nl.trustpilot.com/review/modetalente.com zeer triest.

Martha said...

Jeetje Marlou, je mag voor mij 10x zo hard vloeken hoor. Je hebt er alle reden toe! Ik doe even met je mee ...Wat een KUTwereld is het aan het worden. List, bedrog, corruptie, fake-news enz .. het ligt overal op de loer, dat zie je nu maar weer. Je kunt tegenwoordig gewoon niet meer goed van vertrouwen zijn. Bah !!
Voortaan gewoon maar lekker naar 2e handskledingwinkeltjes gaan, is nog goed voor het milieu ook. Gun die vuilakken geen cent meer !!!

Dank voor je waarschuwing , ik geef het door.

Mariëtte said...

Kan me voorstellen dat je een potje gaat vloeken, ik zou ook razend worden. Wat een oplichters!!

Ria said...

Jeetje Marlou, ik kan me voorstellen dat je er ingetrapt bent! Wat een dievenbende!
Liefs Ria

miekequilt said...

Ono, wat zonde van je geld. Maar eerlijk is eerlijk: als het te mooi is om waar te zijn, dan klopt er iets niet, blijkt maar weer.
Bedankt voor de waarschuwing, ik vraag me af of de bloggers met deze advertenties weten waar ze reclame voor maken.

Hans said...

Ik wil ook geen reclame op mijn log, het is niet mijn ding.
Het is altijd goed uitkijken, de foto's verleiden je snel, maar dan ben je om.
Het zijn oplichters van de bovenste plank. Hans

Joke said...

Lieve Marlou,
Wat een mooie vol zin die scheldkanonnade van jouw. Ik hoop dat het je iets heeft opgelucht. Wel heel sneu voor je als je denkt iets moois te bestellen en iets lelijks krijgt.
Ik leef met je mee.
Veel liefs, Joke

Mirjam Kakelbont said...

Bah, zo ontzettend jammer. Ik zou ook als een blok voor dat jasje gevallen zijn. En de handwarmers. Tot nu toe ben ik er nog niet ingestonken, maar ik ben nogal achterdochtig van nature. Dat is geen karaktertrek om trots op te zijn...
Dat schelden en vloeken en tieren is je vergeven! De asociale inhalige smerige grofstoffelijke geld-uit-je-portemonnee-kloppers. Ik spuug op ze!
Een dikke knuffel én nog een.

nicole orriens said...

Ik heb dezelfde handschoenen besteld Marlou, en ook een aantal mooie rokken. Inmiddels heb ik mijn geld teruggekregen. Maar ook ik raad deze webshop inderdaad niet aan.