04/11/2019

Oh Moon in Alabama

.
Ooit hoorde ik Bette Midler, waar ik fan van was, dit lied zingen...
Oh, Moon in Alabama... 
En toen we eindelijk in ons huisje op de berg waren, stond diezelfde avond de maan vol en rond boven het dal.
Ik kreeg zin om Moon in Alabama te zingen, maar we waren alleen niet in Alabama... we waren in ons eigen huisje op de berg.
En we stonden op het balkon. Beneden ons lag het stadje beneden met alle lampjes aan en daarboven die ene hele grote...
Ohhhh, wat mooi!
Daar kun je toch uren naar kijken?


Henry maakte later nog een mooi portret van La Luna, mooi vol en rond:


Fijn toch, dat de maan zo'n aantrekkingskracht heeft. 
Ik mag haar graag zien... la Luna!

20 comments:

Lutje said...

het is inderdaad mooi
bij zo'n mooie maan zou ik buiten ook genieten en gewoon kijken
* Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Zeker een mooi uitzicht, daarboven op de berg...!

Bertiebo said...

Ik ook!

Yvette said...

Oh, heerlijk Marlou! Wat voel je je dan klein hè....

Kan jij mij helpen mijn blog weer draaiende te krijgen?

Liefs

J en F. said...

Wat mooi gezicht op de balkon staan om uitzicht te genieten. Prachtig foto's. Maan is zeker heel geweldig gemaakt. Mooie foto's geworden. Puur genieten. Dan kom je rust toe. Fijne dag gewenst. Groetjes J&F.

miekequilt said...

Prachtig uitzicht. Ga je vandaag wel even zingen? Ik zoek het liedje straks even op, ben benieuwd of ik het herken.

sjannesblog.com said...

Heerlijk romantisch!

Hilly Nicolay said...

Wat prachtig Marlou, genieten.

די מריו said...

De maan is gaaf, mooi en alles bij elkaar.. maar ik zie liever de zon, want dan is het overdag en warmer. ;-) Prachtige foto's. Je mag best zingen hoor... dan dromen we Alabama er wel bij.

Love as Always
Di mario

klaproos said...

Prachtig is ze, en ja ik ben ook fan van Bette Midler. als ze ooit in Nederland komt wil ik haar graag zien :-) ga je dan mee?

fantastisch gezicht die lampjes beneden en die grote bol daarboven ik denk dat jullie daar nog weinig lichtvervuiling hebben hé

geniet van vandaag loutje de zon staat hier al te stralen
xxx

Rebbeltje ★ said...

Wat een mooi uitzicht en dan als kers op de taart die mooie ronding
Jullie genieten nog steeds na zo te lezen
Groetjes

Sjoerd said...

Het heeft iets mystiek's zo'n volle maan. En als je er dan zo naar kunt kijken droom je vanzelf weg.

Edward McDunn said...

Inderdaad, dit is toch het ultieme genieten?

Jan K. alias Afanja said...

Vooral je eerste foto vind ik erg mooi.
Bij goed weer sta ik regelmatig even stil om naar de maan te staren.

Tine de Jong said...

Prachtige foto's en ja Luna kan mij ook ontroeren. Er staat nog een gedicht in mijn concepten.
En ik ken het lied alleen van Lotte Lenya uit 1930 maar ook van David bowie en de doors.

Ferrara said...

Niets meer te wensen, zo'n avond.

Karel said...

ha die Marlou
schitterend om te zien en ook mooi in beeld gebracht
als ik daar zou gaan zingen , was de maan snel weg :0

dus je bent wel bekent met eetbare paddenstoelen , en genoot er ook op vakantie van
ik laat ze allemaal staan waar ik ze zie :)

fijne middag groet

Jelle Droeviger said...

Ja, als je een volle maan overslaat, ben je niet goed bezig.
En dan die schaduwen die de maan geeft als je in de avond-duisternis wandelt, bijvoorbeeld met je geliefde, terwijl ze (de maan) vol en helder is.
Magisch.
Wie dit niet ziet, leeft niet.
.
Jelle Droeviger.

Hans said...

Momenten om te koesteren, een prachtige omgeving in de nacht.
Zo zat ik met de kinderen ooit op een bankje met het zelfde uitzicht in het zelfde land.
Sprong er een kat naast mijn tweede zoon op het bankje, hij schrok heftig en later hebben we hard gelachen en de kat die snapte er niets van. Hans


Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

mirjam kakelbont said...

Dat nummer zingt David Bowie ook! Uiteraard vind ik dat de mooiste uitvoering (-:
https://www.youtube.com/watch?v=kNCEURBYEGo Ga luisteren, ga luisteren! Er is een oude opname van 1978 waarin hij met een sigaret in zijn hand staat te zingen.
Wat heerlijk, die foto's van de maan en dan de muziek. Ik word er helemaal blij van, lieve Lou-Lou. Aai waf joe ♥
Dikke liefs