03/10/2019

Het is weer zover...

.
Jaja, inderdaad... het is weer zover...
We gaan weer een paar weken naar het huisje op de berg en omdat daar geen wifi is ga ik maar even een soort van afscheid nemen.


Daar is het dan: "Haus Eduard"... heerlijk huisje in de bergen.
We zijn er helemaal verliefd op en dat geldt ook voor de andere familieleden.
Iedereen voelt zich er thuis. En iedereen gaat er lekker zijn gang.
De één vindt er massa's cantharellen... (hier zie je de oudste dochter van mijn broer)


De ander bouwt een pizza-oven of doet iets anders spannends in de tuin rondom...
Er wordt gewandeld en fikkie gestookt. 
En 's avonds worden er spelletjes gedaan, gerummikupt bijvoorbeeld, want verder is er niets!
Geen WiFi, geen tv-abonnement en geen krant.
Maar wel veel boeken en stilte.
Koken doen we op een houtoven.
Kijk... hier zit Henry, nadat hij net vakkundig het vuur heeft aangemaakt.
Die houtoven hebben we overigens van hem gekregen. Zijn we ontzettend blij mee...


Ik heb er zin in!
Huisje op de berg... here we come!




28 comments:

Lutje said...

heerlijk, dat wordt weer genieten, ik herken het, je bent er nog al geweest!
fijne reis
.* Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Veel plezier in het huisje op de berg....!!

miekequilt said...

Héél véél plezier daar in dat leuke huisje. X

sjannesblog.com said...

Heerlijk vooruitzicht. Geniet ze!!

Karel said...

mogge Marlou
dat wordt zeker genieten daar , fijne wandelingen maken
en nadien genieten van lekkers en een goed boek , of een spel
ik wens jullie daar een geweldige tijd
lieve groet , Karel

klaproos said...

ohhhhhhhhhhhhhhhhh
bij het zien van die cantharellen loopt me het water in de mond loutje,
en dat vuurtje,
geweldig,

wat is dat toch écht weer terug naar de natuur, even ont interneppen,
lekker hoor,
veel genieten daar lieverds, en we zullen duimen voor mooi weertje

dikke knuffels meenemen in je rugzak hé :-)

xxx

Hilly Nicolay said...

Heerlijk, geniet ervan.
Ik zal ook duimen voor mooi weer.

Tot ziens met een lieve groet!

Edward McDunn said...

Geweldig Marlou, geniet er maar van hoor!!

Nietzomaarzooo said...

Wens je een fijne stille tijd met veel vuurtjes.

Ferrara said...

Oh wat een blij vooruitzicht. Heel veel plezier, warmte en gezelligheid.

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou
Heerlijk lijkt me dat net als vroeger spelletjes doen samen en genieten van elkaar zoals het eigenlijk zou moeten.
Veel plezier en kom uitgerust terug.
Had je de oude reactie en antwoord nog gelezen?
Groetjes

Jan K. alias Afanja said...

Dat klinkt goed, Marlou!
Veel plezier daar en kom terug met mooie verhalen en foto's.

Sjoerd said...

Dan rest mij niets anders dan jullie beiden een hele fijne vakantie toe te wensen. Tot over een aantal weken...

Karel said...

ha die Marlou
veel plezier daar
we horen
groet
karel

Tine de Jong said...

Huisje ziet er helemaal al gezellig uit zoals je liet zien. Geniet er maar lekker van en geen internet hebben is ook veel gezelliger om dan echt helemaal te kunnen genieten van omgeving en van elkaars gezelschap. Mijn groetjes heb je in elk geval al ontvangen. Kom gezond terug allen. Hoop dat zon je ook zal vergezellen.

Jelle Droeviger said...

Heel luxe, zo een eigen huisje in het buitenland.
Oostenrijk was het, meen ik.?
Bergen en dalen. Lekker klooien met stookhout.
Ontbijten op je balkon, met dat weergaloze uitzicht.
Je één voelen met de natuur.
Donkere nachten waarin je nog alle sterren kunt zien.
En wie weet, avond-wandelen bij een volle maan...
.
Jelle Droeviger.

Catherine Boone said...

Ik wens jou een fijne vakantie met heel veel nieuwe uitdagingen en verrassingen. Dank alvast voor jouw mooie reacties op mijn blogs. Heel inspirerend allemaal. Neem jij de zon terug mee? Vriendelijke groet Catherine

Hans said...

Nou voor dat huisje op de berg zou ik de WIFI ook niet missen.
Lijkt me een geweldige tijd om daar te verblijven.
Is dat je dochter?
En wie geniet er niet van een vuurtje.
Wens jullie een heel fijne vakantie, met mooie herfstdagen. Hans

Sjaantje said...

Dat ziet er inderdaad uit als een heel fijn huisje en een heerlijke plek. Geen wifi, wàt een luxe ;-).

Heb het leuk daar!

J&F. said...

Wat heerlijk dat je op vakantie bent. Mooie huisje om te zien. Je gaat vast daar heel veel zien. Bergen ziet daar mooi uit op de foto's. Ik wens jou onwijs heel veel plezier! Geniet maar van.

PS: onze website heeft een nieuwe naam gekregen SKYBLOG.NL (wil je onze oude linkje van Yova aanpassen voor ons? Dank je wel alvast!)

Bertiebo said...

Wat heerlijk. Veel plezier gewenst, maar dat zal wel lukken

nicole orriens said...

Wat een schattig huisje zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar graag bent. Fijne dagen gewenst!

Petr@ said...

Wat fijn Marlou! Lekker genieten van jullie huisje!
Veel plezier!

Liefs

Hans said...

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

pourquoi pas ??? said...

Wat ziet dat er gezellig uit.
Ik wens je hele fijne tijd toe. dikke knuffel.

mirjam kakelbont said...

Lieve, lieve Lou-Lou,
Ik ben véél te laat om jullie een fijne vakantie te wensen, maar dat geeft niks, want jullie hebben het tóch wel fijn! Zo'n huisje in de bergen, zonder wifi, met veel warmte en gezelligheid: daar doe je toch een moord voor? Ik niet, ik gun het jullie!
Kom veilig terug ♥♥♥
Dag maain liebtjen xxx

J en F. said...

Lekker genieten op je vakantie. Nog veel plezier daar!!! Groetjes J&F.

mirjam kakelbont said...

Je bent nog gezellig in de bergen. Of wie weet onderweg naar huis. Ik dacht: ik ga effe bij Lou-Lou neuzen... Ik mis je best wel. Veel plezier nog, darling ♥