09/10/2020

Varen, varen, over de baren...

Gisteren had ik een vaartocht over de wateren van Haarlem. Natuurlijk zou het leuker geweest zijn met een stralende blauwe lucht en een open dak, maar helaas... het regende pijpestelen.

Maar ondanks dat was het een hele leuke tocht! Zelfs met regen is de stad fotogeniek. Over het Spaarne voeren we eerst naar Molen de Adriaan.


Drup drup drup ging het op de ramen van het schip...
Maar binnen zaten we warm en droog... én met voldoende afstand:



Beetje ver weg, maar het ging prima!
Onze schipper vertelde enthousiaste verhalen over de Haarlemse gebouwen die we voorbij voeren.
Hier over de Nieuwe Gracht, waar vroeger de BAJA zat.



Of de kathedraal aan de Leidse Vaart:



En kijk... deze doorgang gaat naar mijn eigen grachtje: de Brouwersvaart. Het water was vroeger zo helder, dat het gebruikt werd om bier mee te brouwen...


Het was een hele leuke tocht, ondanks het pokke-weer.
Bedankt!

22 comments:

Marjolijn. said...

Als je lekker droog en warm zit, is zo'n boottochtje goed vermaak op een grijze, natte dag.
Op naar een herfstig weekend.

Lutje said...

zo'n boottochtje doe ik ook wel eens graag, je ziet eens wat anders
-Een @->- voor jou.

די מריו said...

Misschien volgend jaar nog eens doen als er geen corona meer is en de zon schijnt. Zul je zien dat je weer hele nieuwe dingen ziet.

Love As always
Di mario

Bertiebo said...

Nu heb ik de hele dag 'varen varen over de baren' in mijn hoofd. Denk ik

nicole orriens said...

Wat een mooie tocht! Vanaf het water zie je alles toch met een heel ander perspectief ineens!

Karel said...

mogge Marlou
ja vanaf het water kijk je heel anders tegen je stadje aan
jammer van het weer , maar nu is re reden voor nog een keer , met mooi weer
groetjes , Karel

John said...

Met regen zo'n toccht maken veranderd het perspectief ook een beetje. Ik drink geen bier maar als men dat water nog steeds zou gebruiken en ik dronk wel, was dat snel afgelopen.

Sjoerd said...

Je zat in ieder geval droog, en dat is nog altijd beter dan in een sloep....

Tine de Jong said...

Als het een regenachtige dagje is dan is zo een boottocht best wel mooi. En je leert er tevens weer wat van als men graag over de bezienswaardigheden vertelt.
Wens je alvast een mooi weekend. Herfstgroetjes.

klaproos said...

wat een gezellig idee loutje,
je zou maar aan zo'n grachtje wonen :-)

"als het water in mijn gracht nou toch eens bier was"heerlijk bier was, schuimend bier was....

ja dan zat ik aan de kant, met een bierglas in mijn hand, ja dan was ik aan de maas de beste klant :-)
* hik*

och gossie toch :-)

geniet van vandaag, je gaat morgen weekend vieren :-)

xxx

Jan K. alias Afanja said...

Het weer kunnen we nog altijd niet naar onze hand zetten, en dat is maar goed ook, denk ik. Er zit niks anders op dan er maar het beste van te maken. En dat hebben jullie met deze rondtocht wel gedaan. Je foto's leveren een mooi sfeerbeeld op.

Nietzomaarzooo said...

Wat een heerlijke regenachtige foto's. Maar zo is het hier ook, naast mooie schilderachtige blauwe luchten met van die witte wolken.

Anonymous said...

Nooit geweten dat je een rondvaartboot hebt in Haarlem.
Wat leuk dat je een zo rondtoer hebt gemaakt in Haarlem. Leuke foto’s. Jammer dat het regende, dan zie je niet alles.

Rebbeltje ★ said...

Ha hoe kom je op het idee om met dit weer een boottocht te maken.
Maja beter dan op de fiets hihi
Was nog eens lekker wezen shoppen in eigen dorp en genoeg te koop hier...
De herfst en winter kom ik nu wel door.
Fijn weekend en tot maandag :)
Groetjes

Edward McDunn said...

Tja, toch wel een beetje jammer van het takken weer hoor, maar je hebt je gelukkig best vermaakt.

Jelle Droeviger said...

Vaaaren, Jaaa,
Dat is het ware werk.
Het is dan wel geen slagschip van de Marine,
zoals waar ík op heb gevaren, maar tóch.!
En je krijgt vanzelf zeebenen.
En dan zo een stoere kapitein,
die bij tij en ontij
de boot veilig weer de haven in loodst.
Heerlijk.
.
Jelle Droeviger.

Karel said...

ha die Marlou
ik was enige uren in bos en hei , dat maakt blij
zag zelfs de zon :)
wat maandag brengt , zie ik dan wel weer
fijne avond groet

Ferrara said...

Mooie foto van de Bavo, dat lukt waarschijnlijk alleen vanaf het water.
Snertweer gisteren.

miekequilt said...

Wat een leuke boottocht zeg. Ik wist ook niet dat dat in Haarlem kon. Hopelijk krijgen we dit weekend een beetje zon.
Fijn weekend.

Hans said...

Nou inderdaad Haarlem heeft vele vaarwegen, ik hou van de stad.
De regen geeft toch mooie foto's.
Als Zaankanter kwam ik regelmatig in deze mooie stad. Hans

Marthy said...

Eigenlijk vind ik varen altijd leuk en zeker door een stad. Je ziet het eens van de andere kant.

mirjam kakelbont said...

Je zat heerlijk droog en warm aan boord, wat kan jou de regen schelen (-:
Bier brouwen met water uit de gracht? Aar joe kiddieng mie??
Zelfs ik heb genoten van je rondvaart. Goed idee van je.
Baai baai mon sjeerie ♥