17/12/2020

Al je zintuigen

Hoe blijf je, behalve de juiste afstand houden én het mondkapje dragen én vaak je handen wassen, tóch gezond?  


Als je wilt zorgen dat je gezond blijft dien je ook al je zintuigen te "vertroetelen". Daar ben ik nu wel zo ongeveer achter gekomen. Voor iedereen is dat vertroetelen anders. 
De één gaat over z'n nek bij het horen van klassieke muziek en de ander weer van keiharde heavy stuff metallica. Dat moet kunnen. Ieder zijn meug. 

Ik kreeg bijvoorbeeld gisteren dit liedje opgestuurd... daar zwijmel ik helemaal bij weg. Heerlijk! Mijn "vibes" knalden de lucht in... (Dank je wel E.T!)


Over smaak valt gewoon niet te twisten. Maar iedereen heeft het: smaak.

Ik ga lekker op het zien van mooie kunst. Ik voelde gewoon dat mijn cellen lekker lagen te rollebollen toen ik de foto's van Erwin Olaf zag. Maar ja... dat heb jij misschien niet. Toch hoop ik, dat jij ook kunt genieten van mooie dingen.


Hetzelfde geldt voor proeven en voelen en ruiken. Geef mij een lekker luchie en ik voel me meteen appiekim! Ik ben er overigens wel spaarzaam mee, hoewel... een lekker rozengeurtje doe ik graag aan...


22 comments:

Lutje said...

ik zag je al meezingen met het filmpje
en lucht verkopen kan ik ook ;-)(nu de flesjes nog
-Een @->- voor jou.

די מריו said...

Er zijn zoveel dingen waar ik vrolijk van word. Ik hoop dat iedereen zoiets kan vinden in deze tijd.

Love As always
Di Mario

Bertiebo said...

Wat een mooie start van deze dag. Geweldig. Ik ga dat nog een paar keer aanklikken. Het ontroert me ook, al die lieve stemmen.
En ja dan moet ik nu appiekim gaan googelen

Karel said...

mogge Marlou
jij spreekt bargoens :) , blij dat je in orde bent van al die fijne dingen
zoals de zingende kinderen , die mooi vent een een lekker luchtje
ja smaken verschillen , maar je hebt gelijk we moeten onze zintuigen vertroetelen
geniet de dag
groetjes , Karel

Jelle Droeviger said...

Ja, mooi gezegd Marlou, en goed gezien, lijkt me.
Inderdaad, je zintuigen, jezelf dus, vertroetelen. Helemaal niet gek.
Je kunt het doen omdat je om jezelf geeft, van jezelf houdt, óf om een ander nog meer van jóú te laten houden. Allemaal prima.
En als je genoeg van jezelf houdt, en waarschijnlijk tevreden bent, ga je vanzelf meer van de anderen houden.
Een win-win situatie...
.
Jelle Droeviger.

klaproos said...

heerlijk loutje, mooi verwoord,
ik was pas aan het wandelen met iemand, en die had een luchtje op, wat tótaal NIET bij haar pastte ik ging over m'n nek, en heb het wel tegen haar gezegd... ik vind als vriendinnen zijnde moe dat kunnen, bescheiden luchhie maar geen bordeel over over je heen hangen :-)

whoehahaahhaha

nou lieverd, het leven lacht je toe, hop hop.... strek je beentjes, je gaat weer lopen :-)

xxx

Edward McDunn said...

Vooral blijven doen, waar je vrolijk van wordt hoor Marlou,
met jou instelling, komt dat best goed.

Jan K. alias Afanja said...

Dat is een mooi rijtje, Marlou.
Nu je het zegt ..., ik sta er eigenlijk niet zo vaak bij stil hoe ik mijn zintuigen koester en verwen. Maar ik doe het ongetwijfeld, want de dagen vliegen voorbij zonder dat ik me verveel of dingen met tegenzin doe. Ik maak eens een blogje, luister wat naar muziek. 's Avonds eens even lekker onder de douche en film of tv kijken. En natuurlijk geen dag zonder lach. :-)
Maak er een mooi dag van!

Anonymous said...

Dat is een vrolijk liedje en een mooi filmpje. Knap zoals ze dat gemaakt hebben.
Zintuigen moeten gevoed worden en het liefst op een positieve wijze, als dat kan.
Is dat luchtje van Z. nu echt lekker?

Sjoerd said...

Een heerlijk stukje muziek laat je ons daar horen. Ik vind het ook pure kunst hoe ze dat op deze wijze maken. Ook kunst kan me wel bevallen, je hoeft gelukkig niet alles mooi te vinden...

rietepietz said...

Je hebt helemaal gelijk, het gaat er maar om of je het wilt zien en horen als alles een beetje tegenzit. Heerlijk muziekje, ik houd wel van wat "close harmonie" kunst is voor iedereen anders maar er is voor ieder wel iets moois te vinden. En een luchtje? De meeste parfummetjes ruil ik graag in voor wat ik ruik als ik de slaapkamerdeur open doe, daar brand is nooit verwarming aan én het raam staat altijd open, héérlijk die frisse lucht.

sjannesblog.com said...

Dank voor je blijmakertjes!!

Karel said...

ha die Marlou
ja Antwerpen en al zijn geboden is mooier en interessanter dan Beerse hihi
ach de maker van deze pps is vast trots op z'n dorp
het is zo het is

fijne middag groet

Rebbeltje ★ said...

Heerlijk relaxed nummer om te luisteren op de achtergrond...
Zou het zelf niet kiezen maar klinkt goed.
En jarig ja wie zou dat zijn die A haha...mijn man dus!
Veel feest zal er niet zijn maar we maken er wat feestelijks van.
En lucht koop ik niet haha...heb mijn eigen luchtje...Noa en Tresor
Nooit andere...groetjes

Ferrara said...

Fantastisch die zingende jeugd. Ik moest lachen om Klaproos met haar (stinkende) vriendin.
Ben zelf niet zo van de luchtjes dus ik begrijp haar wel.
Met positief in het leven staan kom je een heel eind toch?
Toen ik vanmorgen de opgeruimde werkplank in mijn hobbykamertje zag begon ik de dag al vrolijk. De laatste dagen was het daar een chaos, maar gisteren zijn de kerstkaarten gepost en kon ik een en ander opruimen.

Ferrara said...

Fantastisch die zingende jeugd. Ik moest lachen om Klaproos met haar (stinkende) vriendin.
Ben zelf niet zo van de luchtjes dus ik begrijp haar wel.
Met positief in het leven staan kom je een heel eind toch?
Toen ik vanmorgen de opgeruimde werkplank in mijn hobbykamertje zag begon ik de dag al vrolijk. De laatste dagen was het daar een chaos, maar gisteren zijn de kerstkaarten gepost en kon ik een en ander opruimen.

miekequilt said...

Wat een mooie muziek. Zo goed gezongen en mooi in beeld gebracht.
Wat geur betreft, ik ben helemaal niet van de luchtjes, maar ik geniet van de geur van mijn kleinkinderen. En ook van gemaaid gras, daar wilde ik vroeger wel een luchtje van, maar ik denk niet dat het bestaat. Misschien raar, maar zuurkool ruikt ook heerlijk. En de zee. Nou, ik kan nog wel even doorgaan denk ik.

Marjolijn. said...

Lekker genieten van alle dingen die belangrijk zijn...!!

Mirjam Kakelbont said...

Iedere dag dingen doen waar je blij van wordt. Volgens mij is dat het doel van ons leven.
Dat en lief zijn voor anderen. Als die anderen tenminste vriendelijk doen (-: En iedere dag je ommetje. Zo blijf je gezond van lichaam en geest.
Dag liefie, dikke liefs ♥

Mormorsweb.blogspot.com said...

Wat een heerlijke muziek!! Om warm en blij van te worden. En Erwin Olaf! Er hangen een paar werken van hem in het StageTheater in Hamburg. Zo mooi!

Hans said...

One voice luister ik ook graag, Jongeren die positief in het leven staan en zo mooi zingen.
Zeker in deze tijd is het goed om toch de dingen te blijven doen of te gaan doen waar je positief van wordt.
Zoveel mensen, zoveel wensen en mogelijk heden. Hans

John said...

Niet zo moeilijk hoor voor me om mijn zintuigen te prikkelen. Elke dag weer opnieuw. Smaak is idd individueel, als we het van onszelf maar weten waar we van houden.