18/12/2020

Dans!

Een tijdje geleden kregen Henry en ik les van Erik Scherder in dansen. Ja echt! Hij weet als geen ander hoe belangrijk bewegen is voor je hersenen en dan naast natuurlijk buiten lopen, dus... ook dansen! 


In de Zuiderkerk in Mokum heeft Erik ons uitgebreid uitgelegd, waarom dansen zo goed is voor onze hersenen. Eerlijk gezegd kan ik dat niet allemaal weer herhalen. Ik onthoud gewoon niet alles, maar wél, dat het goed voor me is. 


Misschien denk je nu, dat ik goed kan dansen... nou... nee. Ik beweeg wel wat en heb ook wel een aardig gevoel voor ritme, maar ik heb nooit op dansles gezeten, dus... ik doe maar wat.


Maakt niet uit! Ook als je zomaar wat doet, dan is het tóch goed voor je hersenen. Dus... luister goed naar mij:

DANS!

Henry heeft ons opgegeven voor een proefles hier in Haarlem bij een dansschool. Volgend jaar, na de lockdown.

Ben heel benieuwd of ik het nu nog kan leren. 


Dans jij wel eens?

24 comments:

Firma Fluitekruid said...

Jazeker! Dansen is heerlijk. Na de lockdown hopen wij ook weer verder te gaan met dansles. Wij zijn ook niet zo goed in ‘pasjes’.
Als we ‘vrij’ kunnen dansen, dus gewoon een beetje feestylen, zijn we eigenlijk op ons best. Ik dans ook wel eens door de kamer als ik muziek op heb staan. Volgens mij is dat de meest gezonde manier van bewegen, vanuit plezier en niet omdat er iets op een bepaalde manier moet. Veel dansplezier gewenst!

Lutje said...

ik kan spontaan al eens een dansje maken, natuurlijk
maar als ik dat op mijn werk doe zijn de oudjes blij en doen mee, zalig is dat dan, die sfeer
-Een @->- voor jou.

sjannesblog.com said...

Wat leuk om op dansles te gaan. Ik beweeg graag met mijn lijf, maar of je dat dansen kunt noemen?

די מריו said...

Als je danst op je gevoel is het altijd goed. Tenminste... behalve als S en Y oordelen over hoe ik dans in huis. Dan liggen ze altijd in een deuk.

Love as always
Di Mario

Bertiebo said...

Nooit. Maar ik zou best weer op dansles willen. Ik maak er bij dezen een voornemen van.

Jelle Droeviger said...

Ja, heerlijk, dansen.!
Ik dans hier wel eens met mijn oude moeder.
Ze kan er best nog wat van.
We doen dan Ginger Rogers and Fred Astaire, op een muziekje van Youtube.
En na afloop klappen we voor onszelf...
.
Jelle Droeviger.

John said...

Hier is gister nog gedanst, op kerstmuziek. Niet mijn eerste keus maar mijn dochter was er en het was zo leuk. En ja, gezond dus.

Karel said...

mogge Marlou
je brengt me in gedachten terug naar de jaren '60 , had zilver ster en we zouden voor goud , maar de militaire dienst kwam er tussen :(
wens je alvast veel oefen plezier voor de dansschool
geniet de dag
groetjes , Karel

klaproos said...

jaaaa met mijn jongens, heerlijk vinden die dat :-)
en met beckie walsen we door haar kamer, die is groot genoeg... zachtjes aan met het knietje natuurlijk maar what the heck...
gaan met die banaan :-)

die erik toch :-) leuke man vind ik dat


dag lieffie swing it out
xxx

nicole orriens said...

Mijn man en ik gaan al zo'n vijf jaar elke zondagavond naar dansles voor stijldansen. Dat is heerlijk en goed voor lichaam, geest en relatie!

Sjoerd said...

Dansen is voor mij niet in de wieg gelegd. Ik doe maar wat, kan geen maat houden en sleur mijn partner mee in het verderf... En heb ondanks dat ook zonder succes op dansles gezeten.

Karel said...

wens jullie een weekend vol dans plezier op de Konijnenberg 😁

pourquoi pas ??? said...

Die Erik is helemaal mijn man. Wat is het toch vreemd dat velen denken dat als je iets doet je het heel goed moet doen. Welnee. Muziek aan en je laten gaan. Niet nadenken, de muziek in je lijf voelen en hup. liefs

miekequilt said...

Dansen is heerlijk. Muziek aan en gaan. Lekker even bewegen op leuke muziek, heerlijk toch.

Edward McDunn said...

Wat een leuk logje Marlou, volgend jaar dus de klompendans?
Ik dans nooit, behalve wanneer ik met de hamer op mijn duim heb geslagen.

Jan K. alias Afanja said...

Bewegen ...? Prima!
Maar op dansles ...? Nee, dat wordt niks! :-)

Anonymous said...

Nee, wandelen en fietsen is voor mij genoeg qua bewegingen.

Rebbeltje ★ said...

Dans graag maar er zijn zo weinig mogelijkheden om het te doen...
Maar ook in de buitenlucht dat zie ik niet zitten
Liever een fijne dansvloer met passende muziek erbij ;)
Een goede danspartner is ook een must want als wij 2 dansen is het sloom, terwijl ik het heerlijk vind om oude dansen te doen.
Ja nu weet je het...en zeg nu zelf feesten met 2 pffttt
Och misschien moeten we gewoon gaan dansen hihi
Dochters komen vandaag
Groetjes

vilterietje said...

Overal waar we komen en een muziekje nodigt ons uit, dansen we minimaal 1 dansje....heel rustig met zn tweetjes in een hoekje of heel UITBUNDIG MIDDEN OP DE DANSVLOER

Marjolijn. said...

Dansen, deed ik eigenlijk alleen toen ik nog carnaval vierde.
Maar dat is al hééééél lang geleden...!
Fijn weekend.

Ferrara said...

De fa. Ferrara heeft heel wat jaren op dansles gezeten en heeft er vrienden voor het elevn gemaakt. Inmiddels zijn we in een fysiek stadium dat de voeten minder uitbundig van de vloer gaan. Fietsen mag ook toch?

Marthy said...

Ik ben gek op dansen, altijd al geweest maar helaas heb ik een man die totaal geen ritmegevoel heeft. We hebben wel ooit samen op dansles gezeten hoor, met vrienden en het was reuze gezellig. Ik moet gewoon eens op zoek naar een leuke vent die met mij op dansles wil. Verder niets hoor, ik moet er niet aan denken.

sjaantje said...

Dàt is leuk, Marlou! Samen op dansles.

In deze tijd van het jaar word ik altijd herinnerd aan het enige jaar dat ik ooit op dansles zat. Ik vond het helemaal niet leuk en deed het alleen omdat ik vond dat het bij mijn opvoeding hoorde om de foxtrot te leren. Tot vervelens toe heb ik die tijdens de lessen geoefend op 'Driving home for Christmas' van Chris Rea.
Ik heb dus een pest-hekel aan dat lied en nu hoor je het nogal vaak... :-)

Groetjes, Sjaantje

MelodyK said...

Vroeger (42 jaar terug) danste ik... ook wedstrijden... grijs verleden...

Nu, doe ik het nooit meer eigenlijk, man ook niet, we wandelen wel maar aub wel stabiel met beide voetjes op de vloer ;-)


Fijne dagen julllie, liefs ook voor kroost.