17/08/2017

Zwemmen in de mist

.
Gisteren hing hier een hele dikke mist.
Ik kon het eind van de straat niet eens zien. Echt vet, die mist..
Toen ik naar het zwembad fietste zat ik me al te verkneukelen op het zwemmen in die dikke mist.
Kijk... zo zag het er uit vanuit mijn hokje...


Normaal kun je de stad zien liggen. De toren van de Bavo op de Grote Markt steekt dan boven die achterste boom uit.
En gisteren? Niets van te zien!


Heel bijzonder om in de mist te zwemmen.
Het water is overigens wel fris aan het worden.
20.6 graden...
Dat is echt wel even doorzetten.
Maar ik zwem elke ochtend 300 meter en dat hou ik vol, tot het bad weer sluit.


In september krijgen we er nog twee weken bij! We hebben toestemming gekregen om twee weken langer open te blijven.
Heerlijk... iedereen is daar heel blij mee.
Meestal is het in september ook heerlijk weer: Indian Summer...

Ik ga alvast een zonnetje bestellen...



12 comments:

Lutje said...

gisterenmorgen was het hier een beetje mistig toen ik om half 7 naar mijn werk vertrok.
Fijn dat de sluiting 14 dagen verlengd werd, dat is goed voor de die hards.
Eén @->- voor jou

Marjolijn. said...

Hier was niets van mist te merken.
Nu komen er grote donkere wolken aan, met veel regen lijkt wel.
Veel plezier met de twee extra weken zwemplezier...!

Bertiebo said...

Echt goed dat je dat doet en volhoudt. En die mist... ik was gisteren op weg naar Den Haag om op te passen. Het was prachtig onderweg, boven de weilanden. Halve koeien zag ik. Helaas geen tijd om te gaan fotograferen

די מריו said...

Nog meer mist zou nog gaver zijn. Helemaal dicht, dat je het eind van het bad niet kunt zien. Oke.. ik draag ws door. Hoe kun je zwemmen in dat bevroren water.

Love As Always
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Echt vet die mist...
Onze generatie gebruikt VET om aan te geven dat die mist een soort dikke soep is... De jongeren proberen er mee aan te duiden dat de mist leuk, gaaf en hip is...

Lijkt me inderdaad gewéldig om zo in die mist te zwemmen. Je krijgt een Titanic-gevoel...
Ons klimaat geeft die meerwaarde. In Spanje zul je dit nooit meemaken.

Jelle Droeviger.

klaproos said...

bijzonder zwembad, loutje, zwemmen in de maneschijn,....... in de mist.. beloof me dat je het niet gekker gaat maken, en gaat zwemmen als er een dun laagje ijs op staat :-)

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou.
Wow, het moet een hele belevenis geweest zijn om in de mist te zwemmen en je knappe foto's getuigen daarvan!
Blij voor je dat het zwembad langer open blijft zodat je het zwemmen nog even niet moet missen...

John said...

In een zwembad kun je dat wel doen, maar hier aan de kust is het ten strengste af te raden in de mist te zwemmen.
Alhoewel het soms best uitnodigend kan zijn.

Petr@ said...

Ja wat was het mistig he gisteren. Heel apart om zo te zwemmen. Dapper hoor in dat koude water.
Ik was op het strand en durfde de oude hond niet los te laten, je zag geen hand voor ogen en ze is doof dus ik was bang haar kwijt te raken.
Maar na een uurtje werd het steeds helderder gelukkig.

Haba said...

Goede middag Marlou, ik zou ook graag in de mist zwemmen, maar hier zwem ik twee keer per week in het overdekte zwembad. Dat was afgelopen dinsdag al apart, want er woedde een hevig onweer buiten, je hoorde de donder en de regen kletterde op het dak. Nu is de temperatuur daar gelukkig wel wat warmer dan in jouw buitenbad, iets van 26 graden. Ik zwem twee keer per week en dan tenminste 1 km, meestal haal ik dan wel wat meer in het uur dat ik zwem. Na een uur moet ik er echt uit anders gaan mijn gewrichten protesteren.
Ik kwam hier bij jouw blog terecht via John, ik las iets over zwemmen in de mist , vandaar dit bezoekje hier :)
Fijne dag gewenst.

Sjoerd said...

Ultiem, zwemmen in de sneeuw in september... Lijkt me heel apart.

christiene said...

Zwemmen in de mist klinkt als een titel van een boek
maar jij doet dit echt.
En dat elke morgen, ik denk als jij een dag overslaat
dat je dag niet is wat het zou moeten zijn?
met of zonder mist,ik vind het knap,
je bent het zonnetje in het zwembad!
groetjes Christiene.