04/09/2017

De conducteur

.
Ik reis met mijn "vrij-reizen-kaart" van de NS naar vriendin Riet in Limburg.
Het is allang geen "V.R.-kaart", je moet er toch nog aardig wat voor betalen, maar in ieder geval minder dan wanneer je een gewoon retourtje koopt. En we blijven het maar gewoon "vrij-reizen-kaart"  noemen...
In Amsterdam moet ik overstappen en dan kan ik aan één stuk door blijven zitten tot Sittard. Lekker makkelijk.
Maar dan zie ik, dat de trein in Eindhoven losgekoppeld gaat worden en dat het achterste gedeelte (waar ik dus in zit!) helemaal niet naar Sittard gaat.
Ik vraag aan de conducteur of dat klopt en wat ik moet doen.
Hij zegt, dat er in Utrecht ruim de tijd is en dat ik daar over het perron naar het voorste gedeelte van de trein moet lopen en daar instappen en me gezellig weer installeren.
In Utrecht stap ik dus uit, loop naar voren en... snotverjume! De deuren gaan dicht en de trein rijdt weg!
Daar sta ik op het perron.
Ik zie de conducteur lopen en vraag hoe dat nou kan... 
"U zei, dat ik ruim de tijd had om naar voren te lopen..."
De conducteur verontschuldigt zich en zoekt de eerstvolgende trein voor me uit. Die komt over een kwartier, dus dat valt mee. En dan...
"Kom... U krijgt een kopje koffie van me!"
Nou ja zeg... ik krijg zomaar een bakkie van de conducteur.
Hij koopt het kopje koffie bij de kiosk en wijst me een bankje waar ik kan gaan zitten.
Ik ben helemaal verlegen van. 



Ik bel even met Riet, die me straks af komt halen op het station. Een kwartiertje later maar!
En zomaar een bakkie koffie...
Deze dag kan niet meer stuk!




11 comments:

vilterietje said...

echt en dag die niet stuk te krijgen was!!

Marjolijn. said...

Bofferd.... zo is een kwartiertje wachten helemaal niet erg...!!
En wordt de dag nog leuker.

Goede start van de nieuwe week....!!

Lutje said...

ja, je straalt het uit :o)
je bent een gelukkig mens!
Eén @->- voor jou

Bertiebo said...

Wat ontzettend leuk, dit. Voor jou, maar ván de NS. Ik heb gemerkt dat ze bezig zijn zich beter en positiever in de markt te zetten. Heel fijn!

klaproos said...

ach loutje, een ervaren treinreiziger als jij :-) di ekan wel tegen een stootje :-)
en als de dag dan helemaal top is geweest, dan steek je dát toch mooi in je zak:-)
gezelligheid kent geen tijd toch ...
heerlijk genieten dat doe jij als geen ander

John said...

Toch niet helemaal sjofel van de beste man om je eerst van verkeerde info te voorzien. Maar een bakje troost gaat er altijd in :)

די מריו said...

Dat zijn de conducteurs... Die weet hoe hij het moet oplossen.
En een kwartiertje is goed te overzien. Heb je het naar je zin gehad in Zitterd?

Love As alwyas
Di mario

Sjoerd said...

Haha, dat is mij ook eens overkomen. Ik kreeg alleen geen koffie, maar de slappe lach...

jeanne said...

Wat een mooi gebaar van die conducteur. Weer een pluspunt voor de NS!

Jelle Droeviger said...

De NS is gewéldig.
Prima hulpvaardig personeel.
Goede treinen, mét zitplaatsen.
Bijna geluidloos vertoeven.
WC aan boord.
WIFI beschikbaar.
Wie dóét je wat.?
Al die rails en al die stations speciaal voor jou aangelegd en beschikbaar.
Het is een wonder.!

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Oei, ik ben alweer achterop geraakt op je mooi stekje... sorry hoor maar ik haal de schade nu in.
Wat een leuk gebaar van die conducteur, het moet een goed mens zijn en er echt spijt van hebben dat hij je niet op tijd in die trein kon krijgen...
Je had dus een leuke dag met je vriendin, blij voor je!