01/09/2017

Louise Hay

.
Jaren geleden kocht ik het boek "Je kunt je leven helen" van Louise Hay. Een boek over affirmeren.
Ik had nog nooit van affirmeren gehoord, wist dus ook niet wat het was, maar toen ik haar boek las begreep ik wat het inhield en had daar meteen al heel veel steun aan.
Ik kocht ook het cassettebandje met ochtend- en avondmeditaties. Elke nacht ging ik slapen met haar affirmaties en 's morgens stond ik er mee op.


Misschien denk je: flauwekul, ik heb dat helemaal niet nodig, ik kan het allemaal zelf wel. 
Nou... prima!
Maar ik zat net in een fase in mijn leven, dat ik het even allemaal niet zelf kon.
En het boek heeft me enorm gesteund.


Tegenwoordig worden deze zinnetjes "bestellingen" genoemd.
En ik heb het me allemaal zo eigen gemaakt... het is helemaal in me verweven.

Louise Hay... gisteren overleden.
90 jaar is ze geworden en ze was mijn grote inspirator.
Dank je wel, Louise... r.i.p.
Ik heb heel veel aan jouw wijze lessen gehad en ze al die jaren dagelijks toegepast...






13 comments:

Marjolijn. said...

Voor vele was ze een inspirator.
Fijn dat jij zoveel steun mocht ondervinden.

Op naar een mooi weekend meis.

די מריו said...

Als je er steun uit mocht vinden is het goed. Er zijn zo veel mensen die nog zoekenden zijn.

Love As always
Di mario

Lutje said...

ik heb ook zo'n boek, maar dat is van de bond zonder naam
Is dit boek nog te verkrijgen, want wat er staat is wel goed
Eén @->- voor jou

vilterietje said...

Nooit van haar gehoord, maar ik heb wel een bestelling,
2 kleine friet en 2 kroketjes, inpakken graag! 😘

John said...

Ik ken haar absoluut niet. Het klinkt goed als ze jou geholpen heeft. Ze heeft dan vast ook veel meer mensen geholpen en dat is toch mooi.

Jelle Droeviger said...

Louise Hay wist, en haar nagelaten werk weet nog steeds, te inspireren tot een beter leven, waarin je van jezelf jezelf mag zijn, en evenwicht zoekt en vindt in de relatie met anderen.

Jelle Droeviger.

Yvette said...

Ja , ik heb er destijds ook veel aan gehad, volgens mij was dat voor de grote paranormale hype, maar zij bleef krachtig .
Dag snoes

klaproos said...

weer een mooi leven dat gestopt is loutje,
als ze jouw geholpen heeft krijgt ze vast ook een mooi plekje ergens,
ik heb ook nog een boekje van haar staan,
kijk er regelmatig in,
soms heb je het nodig, en soms ook niet hé.

dag lieve schat,
xxx

Sjoerd said...

Ze heeft in ieder geval lang geleefd, een teken dat wat ze propageerde niet verkeerd is. Mooi dat ze voor velen een inspirator was en is.

jeanne said...

Ook ik heb een boek van Haye in de kast staan: Voor vrouwen die meer willen. Boordevol affirmaties, die mij destijds geholpen hebben om uit een negatieve spiraal te komen. Als het helpt, helpt het, toch? Niet altijd is alles verklaarbaar.

Nietzomaarzooo said...

Via de luisterbibliotheek kan je een aantal boeken van haar beluisteren. Alleen kan ik niet zo goed tegen de stem die dat ingesproken heeft (ja, zeikerdje) dus haal haar boeken liever uit de bibliotheek en lees ze zelf.
Mooi om ons even aan haar gedachtengoed te herinneren.

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou en een een heel fijn weekend gewenst samen met je al even lieve Henry.
Blij dat je zo veel aan haar boek had en het je geholpen heeft om over je depressie en burn-out heen te geraken. Met haar werk heeft ze veel vrouwen geïnspireerd en ze weer het licht aan het einde van de tunnel laten zien, een schitterend mens!

huppiedos said...

Het heeft heel inspirerend voor je gewerkt. Hans