05/09/2017

Verboden voor honden

.
Zoals je weet laat ik een hondje uit: Lizzie.
Vanaf vandaag nog maar 1 keer in de week en een andere keer doet Jetteke dat. Hier is zij met Lizzie:


Dit keer loopt ze met me mee en gaan we bij het Dolhuys een kopje koffie doen.
Daar maakt Jetteke me er op attent, dat dat gedeelte van het Bolwerk verboden voor honden is.
Ik loop er al een jaar of wat met het hondje, en al die tijd heb ik het niet geweten en dan zie ik het bord voor het eerst:


Er zit een sticker op z'n kop, die te maken heeft met het Dolhuys:


Er staat op: "Ik ben niet vreemd, ik ben een unieke uitgave"
Nou... okee... prima. Dan weet ik het ook. Geen probleem.

Maar nu het volgende. Dat bord is het enige "verboden voor honden-bord" in het hele Bolwerk.
Als je van de andere kant aan komt lopen zie je het niet eens.
Het staat aan de huizenkant en aan de overkant van het water mag je hond vrij los lopen...
Loop je hier met je hond, of laat je 'm loslopen, dan riskeer je een boete van 90 euro.

Wel potverdikke!! Daar kun je een hoop terrasjes mee doen... Ik kijk dus wel uit!
Nu vraag ik mij af... stel, dat ik "gesnapt" word... moet ík dan (juridisch gezien) de boete betalen of het baasje?
Daar ben ik heel nieuwsgierig naar. 
Weet jij het?

11 comments:

vilterietje said...

juridisch gezien weet ik het niet, moreel gezien...de uitlater

Lutje said...

ik weet het niet.....
eens navragen op de dienst?
Eén @->- voor jou

די מריו said...

Juridisch gezien zal ik het aanvechten, want laat ze maar bewijzen dat jij niet vanaf de andere kant afkwam waar geen bord staat. Maar jij laat de hond daar uit, dus jij zult de bekeuring krijgen op jouw naam. Maar... ik zeg je.. aanvechten.

Love As Always
Di Mario

Marjolijn. said...

Ik weet het niet, maar als men strikt wil zijn.....
Je zou natuurlijk nog wel in beroep kunnen gaan, en dan moet jij aantonen dat je het niet had kunnen weten.
Maar of dat verschil zou maken...?

Toch maar een ander paadje zoeken, dat is veel eenvoudiger....!
Mooie dag meis.

Jelle Droeviger said...

Het hondje moet betalen, want dát loopt vrij rond.
Maar het hondje KAN niet betalen, want het heeft geen geld.
Het hondje is van een ander, en die ander is verantwoordelijk.
Logisch toch, niet.?

Jelle Droeviger.

Bertiebo said...

Die sticker, die tekst lijkt wel heel erg op de tekst op de foto die ik vandaag op mijn blog zette.

Ik vrees dat jij zou moeten betalen. En hopen dat de kosten gedeeld zouden worden. Maar ik zou zeker een andere route nemen.

Ik had een paar jaar geleden een boete van 65 euro omdat ik fietste waar het niet mocht. Iedereen fietst daar en het bord zit zo hoog dat ik het niet eens kon zien. Maar ondanks mijn 'smeekschrift' moest ik betalen.

John said...

Geen idee, maar waarom zou je daar niet mogen lopen? Wat is er zo bijzonder aan dat stukje Bolwerk? Dat zijn dingen die ik me dan afvraag. De wereld is van iedereen, en dus ook van iemand met een hond.

klaproos said...

op de eerste plaats, zou ik willen weten waarom daar dat bord staat..
en op de tweede plaats zou ik heb méteen saboteren :-)
en op de 3e plaats niet onbelangrijk.... je hebt een poepzakje bij je, mocht lizzie een keutel draaien, dan dan ruim je die toch op,
en op de 4e plaats... als als als er beuringen zouden vallen, denk ik, dat jij de pineut bent, want de eigenaar zit thuis... en kan niet weten wat jij uitvreet met haar schatje :-)
dus ik denk dat jij moet dokken,
maar elke agent die je hier een bekeuring geeft, zou onmiddellijk met pensioen moeten.. en postzegels gaan plakken voor straf:-)
loop maar gerust door hoor...
stuur die agent maar naar mij, vreet ik 'm op met een teentje of 6 knoflook en wat gember is íe vast wel te pruimen :-)
dag sweetie.... de zon schijnt, en ik ben zo blij en hoopvol voor ons vriendinneke :-)

❤ ❤ ❤

Sjoerd said...

Die sticker is super, helaas ben jij de pineut als ze je aan zouden houden.

Anonymous said...

Als er inderdaad maar één bord staat is de Gemeente in gebreke gebleven. Dan zou ik doodleuk zeggen dat je altijd van de andere kant komt en dat bord nog nooit gezien hebt. Dan toon je je poepzakje waarop je uitlegt dat je er mee om weet te gaan. Als dat niet helpt zeg je dat je dit hondje voor een hulpbehoevende mevrouw uitlaat en dat jij dus, voor je goede daad moet dokken en de pineut bent. Ik kan me wel voorstellen dat er een stuk "hondloos" park moet zijn, want het gros van de honden uit laters heeft schijt aan hondenschijt. Het is namelijk een fijne plek om 's zomers te spelen en te zonnen. Aja

Saralien said...

Ik woon ook aan een park waarbij het de bedoeling is dat je tot die paal je hond aangelijnd uitlaat, verderop mag het los. Nu zijn er nétte mensen en niet zo nette mensen. Helaas hebben die niet zo nette mensen dan ook meestal de wat minder fijne honden...