13/09/2017

Verhaal van Henry



GRAFSTEEN

Begraafplaats Westgaarde Amsterdam.
Een bericht:

De graven worden binnenkort geruimd, en de grafstenen moeten door de belanghebbenden tydig worden opgehaald.

Na familie-beraad mag de grafsteen van onze moeder by my blyven, op myn flat in Wittenburg, Amsterdam.

De meeste zussen en broers vinden dat een prima plek.

Op myn balkon heb ik een paar gaten in de zymuur geboord, en de mooie marmeren gedenkplaat met lange zware bouten stevig tegen de muur bevestigd.





Mooi hè?!!
Ik denk dat la Madre Milagros glimt van trots over deze aktie van haar jongen...
Bezoek ook eens het blog van Henry:  PROZA EN POËZIE

14 comments:

Lutje said...

ik weet niet wat ik hier van denk, dus no comment...
spijtig dat ik de eerste ben, ik kijk morgen naar de andere reacties...
nog een fijn dagje
Eén @->- voor jou

Marjolijn. said...

Een steen van dit formaat leent zich er wel voor.
En het zijmuurtje is een mooi plekje...!

Laat je niet wegwaaien vandaag, meis...!!

Bertiebo said...

Ik vind het een prachtig idee en ja ik denk dat Maria met de mooie namen, heel trots zou zijn. Ik kom niet helemaal uit de tekst. Terug naar de blauwe kamer? Zoiets?

vilterietje said...

Een fantastisch idee, zo kun je op je balkonnetje nog even met haar proosten,
vertellen hoe het met je is, mooi!

Jelle Droeviger said...

Een pracht plek voor zo een grafsteen, als het graf geruimd is.
"Terug naar de Blauwe kamer", daar zit vast een romantisch verhaal achter...

Jelle Droeviger.

די מריו said...

Wat een prachtige naam zeg. Mooi plekje, kun je nog eens met haar babbelen.

Love As always
di Mario

John said...

Zelf zou ik het nooit doen, maar het is iets individueels. Voor Henry is dit fijn dus prima opgelost zo.

klaproos said...

fantastisch dat Henry dat gedaan heeft,
die van mijn ouders is oerlelijk en groot zwart brrrr ik moet er niet aan denken om die hier te hebben, maar ik heb zoveel andere herinneringen van ze dat ik het daar mee doe :-)
topactie Henry

christiene said...

Ha Marlou,
een mooi idee en dat het bewaard blijft
mijn broer het zelfde verhaal
had de grafsteen van zijn opa Ulke
en plaatste de grafsteen achter in zijn de tuin
tussen het groen en de bloemen.
niet iedereen was er weg van.
liefs groetjes
Christiene.

Sjoerd said...

Ik vind het een superactie en echt bij Henry passen...

Hans said...

Ja, begraafplaats Westgaarde ken ik wel, liggen ook bekende mensen en die mogen blijven.
Een waardige oplossing heb je gekozen. Hans

Petr@ said...

Wat een briljant idee! Op een gegeven moment moet het geruimd worden en is er niets meer, maar op deze manier heb je nog steeds letterlijk en figuurlijk een plekje om iemand nooit te vergeten

gerdaYD said...

Tja Marlou, voor iemand die regelmatig het graf van de geliefden wil bezoeken is het een lelijke streep door de rekening. Maar wat een briljant idee had die jongen!
Ik ging ook even piepen bij je Henry, wat een mooi log pleegde hij daar over!

Mirjam Kakelbont said...

"Maria de los Milagros Garcia Lopez y Lopez." Een naam die klinkt als een heleboel klokken.
Ik vind het een geweldig idee! Niet dat je een herinnering nodig hebt om aan je Madre te denken. Het is eerder alsof ze een klein beetje dichter bij je is. Heel subliem ♥
Dikke kus!