04/05/2020

4 MEI 2020

.

23 comments:

Lutje said...

ik ben geen nederlander, dus ik denk 4 mei....
ik google, staat daar : Bevrijdingsdag Dinsdag, 5 Mei 2020
dus ik laat je vlag maar wapperen en lees het morgen wel ;-)
-€en @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Blijven herdenken...!!

Bertiebo said...

Altijd, altijd herdenken. Ook nu

Jacqueline en Ferry said...

Vandaag sta ik stil. Blijven herdenkingen. Morgen bevrijddinsdag.
Groetjes J&F.

Karel said...

mogge Marlou
ja herdenken is blijvend nodig
ik ben dan ook blij te zien dat de jeugd , dit meer en meer in ere houd
dit jaar is het wat anders , maar ik denk toch imposant
geniet de dag
groetjes , Karel

Hilly Nicolay said...

Goed om te herdenken, blijven herdenken Marlou.

John said...

Herdenken is goed. Niet alleen vandaag. NU nog zorgen dat er nergens meer oorlogsslachtoffers vallen.

klaproos said...

Herdenken, hen eren die ons land bevrijd hebben, respect..
zonder hun spraken we een andere taal wellicht,

dag lieffie.
heb het goed, en blijf gezond
xxx

Catherine Boone said...

Goed dat het herdenken blijft in ieders gedachte.

Nietzomaarzooo said...

Daar zijn eigenlijk inderdaad geen woorden voor.

Ferrara said...

Misschien moet je Lutje even uitleggen dat de vlag vandaag halfstok hangt en dat wij hier op 4 mei de oorlogsslachtoffers herdenken. Ik zal vanavond onze vaste wandeling tegen 20.00 uur naar het monument in het park wel missen. De stilte en de merel die zich daar ieder jaar weer niets van aantrekt.

Rebbeltje ★ said...

Zo herdenken we allemaal op onze eigen manier...
Groetjes

Sjoerd said...

Ik heb er in deze tijd gemengde gevoelens bij...

Jan K. alias Afanja said...

Een kort, krachtig en veelzeggend logje, Marlou.
Ook ik sta elk jaar weer stil bij de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog, zowel op mijn blog als vanavond om 20:00 uur tijdens de Nationale Herdenking.
Het zal een vreemde en bijzondere herdenking worden dit jaar.

rietepietz said...

Hoewel de vlag hier niet uitgestoken wordt gedenk ik natuurlijk wél. Het zal een heel bijzondere herdenking worden, misschien wel indrukwekkender dan andere jaren.

Yvette said...

Mooi weergegeven lieverd!

Mirjam Kakelbont said...

En vanavond twee minuten stilte...helemaal zoals het hoort.
De oorlog en alle mensen die zo hebben geleden, mogen nooit vergeten worden! Het blijft een bijzondere dag. Het doet me meer dan Bevrijdingsdag.
Sterkte lieverd ♥

Edward McDunn said...

Opdat wij niet vergeten, en de generatie's na ons hopelijk dankbaar zullen blijven, voor de vele offers die zijn gebracht.

Karel said...

ja ik denk ook dat het een speciale en indrukwekkende herdenking wordt

Floortje is een kanjer , vind ik dan hoor
en zo zij de ommezwaai maakte van Verweggistan naar ik blijf thuis , geweldig
en de mensen die zij treft , weet je die zijn ook naar mijn hart :)

Zeeland loopt niet weg , verdrinkt ook niet meer zo snel
ja ik heb afgezegd , alles is dicht , maar kreeg bericht terug , de aanbetaling blijft staan voor als het weer allemaal mag , kijk daar heb ik wat aan
fijne avond groet

די מריו said...

Herdenken met een verhaal. Elk jaar vertel ik weer over oorlog en de ellende die mensen hebben meegemaakt. Wel in kindertaal, maar ik vind het belangrijk dat ze weten waar ze bij stil moeten blijven staan.

Love As Always
Di Mario

Marthy said...

Laten we nooit vergeten en blijven herdenken.

Hans said...


De 4 mei herdenking is heel anders verlopen dan we gewent zijn.
Dit was de meest verdrietige dodenherdenking die ik heb meegemaakt.
Een lege Dam, alleen de duiven waren te horen. Hans


Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

miekequilt said...

Ik vond het een heel indrukwekkende herdenking. De hele dag voelde anders dan anders op 4 mei.