06/05/2020

Vakantie in eigen huis...

.
Het is weer de hoogste tijd voor vakantie!
Maar... dit keer gaan we dat toch maar eens anders doen.
We blijven namelijk thuis.

Hoe dan...vakantie?
Wel, dat zal ik je vertellen.
Ik ga een aantal opschrijven, die ik zelf ga volgen.

Om te beginnen:
Laat alle schema's los.
Doe eens gek en slaap lekker uit, haal een croissantje en ga heerlijk buiten picknicken.
Fijn muziekje erbij en genieten maar.



Dat is één en nummer twee:
Doe geen huishoudelijke taken: geen was, geen vloerendweil, gewoon niks in het huishouden.
Doe net of je je vakantiehuisje binnen komt en zorg dus van te voren dat het er lekker schoon is en dat je heerlijk fris beddengoed hebt.



Dan gaan we verder met ... thuis uit-eten.
Dek de tafel, steek de kaarsjes aan en laat lekker eten bezorgen.
De restaurants snakken ernaar om heerlijke dinertjes bij je te brengen.



Vervolgens gebruik je je fantasie en doe je net of je (bijvoorbeeld) in Italië bent.
Je leest een boek dat zich afspeelt in de Dolomieten en je eet zalig Italiaans. 
Je kijkt naar een Italiaanse film. Kan allemaal.



Speel een spel, lees een boek, kijk een film en dat allemaal alsof je ver weg bent.
Wij spelen altijd rummikub, daar doen we zelfs een soort van competitie mee.
Henry! Ik daag je uit!



Het volgende vind ik ook leuk: wissel van slaapkamer. Ik ga bijvoorbeeld vanavond in "het kleine kamertje" slapen. Dat is de logeerkamer voor de kleinkinderen. Het kamertje is opgeruimd en schoongemaakt, het bed is al verschoond!



Zet je telefoon eens een tijdje op nul. Gewoon uit, een paar uurtjes of een dag. En doe iets wat je normaal niet zou doen: een zelfportret schilderen of een nieuw nummer op je gitaar of een liedje op de ukelele leren. Bedenk maar wat.



Eet eens een ijsje en bezoek een museum. Bijna elk museum is te bezoeken, via de computer.
Ik denk dat ik morgen eens het Guggenheim in New York ga bezoeken!  https://www.guggenheim.org/collection-online



Nou, genoeg tips. Ik begin vandaag, oftewel nu. Dag!
(ik blijf wel gewoon bloggen hoor!)



29 comments:

Marjolijn. said...

In deze coronatijd is het nergens beter dan thuis, daar kun je precies doen wat jezelf wil.
Vakantie is zoiets als een toetje, maar niet noodzakelijk.
Mooie tijd Marlou, geniet er van...!

Jacqueline en Ferry said...

In corona tijd is dan anders dan anders. Veel mensen blijven dan ook thuis. Geen vakantie. Ik heb weer gehoord dat weer later eigen land vakantie houden. Thuis kun je ook veel doen. Toch af en toe eruit waar mensen minder tegen komen. Je hebt prachtig tuin. Ik wens dan jou ook mooie tijd, geniet maar van Marlou! Groetjes J&F.

Lutje said...

ik ga denk ik veel fietsen als het weer het toelaat
wat kan je meer doen?....
-€en @->- voor jou.

Karel said...

mogge Marlou
allemaal prima ideetjes , op dat croissantje na , niks dan een hap lucht hihi
geef mij dan maar een lekker Engels ontbijt , uitslapen kan ik niet :)
denk dat het voor mij verder niet veel anders is dan anders , ik houd al jaren vakantie in eigen land , 1 is al afgelast :( , ik hoop nu op 1 juni :)
geniet de dag
groet , Karel

Hilly Nicolay said...

Waar je ook bent, je moet er zelf wat van maken en dat doe je Marlou.

Vandaag het begin van een mooie tijd toegewenst!

Lieve groet,
Hilly

John said...

Ik ga nooit op vakantie. Ik vind waar ik woon het al vakantie genoeg is. De omgeving, het huisje waar we wonen. Heerlijk.

Bertiebo said...

Superleuk, Marlou en ook superleuk geschreven. Pluk de dag. Het kan!

miekequilt said...

Leuke tips, vooral die van het logeerbed. We boffen met het mooie weer, dat maakt het net echt zuidelijk buitenland.

klaproos said...

whaahahahha wat ben jij toch een heerlijk optimistisch mens,

loutje als ik zo je blog lees, dan ehhhh ben ik mijn héle leven al op vakantie geloof ik met een paar kleine uitstapjes na:-)
die niet zo leuk waren,
under the tuscan sun... ik vind dat een van mijn allermooiste films, er zit zoveel wijsheid in,
"genoten "

dank je wel voor dit heerlijk wakker worden op deze stralende dag :-)

dikke knuffel
xxx

sjannesblog.com said...

Ik rook tijdens het wandelen de geur van Vogelpest en meidoorn en waande me in Italië! Dus, ik ben op vakantie!! En jouw blog brengt me nog meer in vakantiestemming!

Nietzomaarzooo said...

Las dit vanochtend al in mijn bed en dacht "uitstekend idee". Dus ben nu roerei aan het maken en zo'n grote mok Café au (soja)lait. En buiten opeten met de zon op mijn hoofd. Oh ja, heerlijk douchen met daarna zo'n hotelkwaliteit handdoek (gewoon Hema, maar het gaat om het idee)je afdrogen.
Dank voor de inspiratie.

Sjoerd said...

Ik ben op vakantie in eigen land, Zuid Limburg. Ik zing een lied, wie Sjoen os Limburg is, drink een lekker brand biertje, ga met moppie de heuvels in. Eet een frietje zoervleisch. Mij hoor je niet klagen.

guusje said...

Maar Marlou, zo'n extravagante vakantie en we hebben nog niet eens ons vakantiegeld ontvangen.

pourquoi pas ??? said...

Weet je uiteindelijk is het nergens zo goed als thuis hoor. Dat besef ik mij iedere keer weer als ik weer thuiskomt.
We boffen maar dat we de keuze hebben om dat te doen.
Hele fijne vakantie toegewenst. en liefs

Edward McDunn said...

Een prima idee Marlou, zo'n vakantie is voorbij voor je er erg in hebt.
Misschien nog een ideetje, koop een hangmat en een cd met Hawaiaanse muziek.

nicole orriens said...

Nou, dat klinkt mij goed in de oren! Heerlijk relaxed!

די מריו said...

Met twee boeven in huis maak ik dit bijna elke dag mee... En ik kan je vertellen.. met twee boeven ben je drukker dan als je thuis bent.


Love as always
di mario

Rebbeltje ★ said...

Goede ideetjes allemaal en kan benst de huishoudelijke taken een paar weekjes laten voor wat ze zijn haha...we doen niet anders.
Manlief is nu 15 jaar thuis en we genieten samen dus al een vakantie van 15 jaar en af en toe vliegen we eruit.
Nu dus niet pffttt
Maar die vakantiegedachte is zo gek nog niet...die houden we erin.
Veel plezier op je fietstocht en fijne vakantie
Niks moet alles mag zeg ik dan altijd.
Zwaai zwaai

Jelle Droeviger said...

Ja, goed idee, Marlou.
Gewoon wat totaal anders doen.
Dat geeft hier op Terschelling wel kansen.
Pak straks mijn zee-hengel en ga aan de vloedlijn vissen. Zonder aas. Gewoon met veel lood een heel eind in zee werpen, en dan afwachten wie er tegen me begint te praten. En dan zeggen dat ik die dolfijn wil vangen die vanuit de Amsterdamse haven weer de zee op gezwommen is... Láchen.
.
Jelle Droeviger.
.

Karel said...

ja Marlou
dat zijn mooie berichten over een geboorte
fijne middag groet

Ferrara said...

Fantastisch Marlou, zo maak je er het beste van. Elke zondag eten wij thuis uit. We laten het brengen of we halen het, net waar we bestellen en zin in hebben. Heeft toch iets feestelijks. Het huishouden zit ons niet in de weg, alleen het sanitair sla ik niet over. En eind van de middag Terazza Portico, gaat vandaag ook weer lukken.

Tine de Jong said...

Hoie Marlou, Zo een week doe ik wel vaker en bevalt mij prima. Op balkon met kunstpalm erbij en ik ben opeens in Costa Balcony echt super gezellig hoor met de passende reggae muziek. Wel niet te hard want ik wil de buren niet storen die... vul zelf maar in. Veel mensen die wat jonger zijn hebben ook deze vakantie geboekt. Nu zo een heerlijke cocktail bestellen die mijn man bij de bar gaat halen en ik.. geniet van uitzicht en daarbij een goed boek. En daarna.. ach dat zien we wel weer. Wens je fijne momenten ook voor elke dag.

MelodyK said...

Oftewel.... alles kan tot het tegendeel bewezen is. Geniet ervan

Jan K. alias Afanja said...

Zoveel luxe heb ik als oud-kampeerder in een vakantie nog nooit gehad. We vonden het in onze laatste vakanties begin deze eeuw al heel wat dat we een koelkastje in de voortent hadden. Daarvoor hadden het koelwerk altijd gedaan met blokken ijs en zo.
Misschien is het niet zo'n gek idee om me inderdaad maar eens een luxe vakantie in eigen huis te permitteren. :-)

Hans said...

Heerlijk vakantie in eigen huis, als de zon op komt denk ik ik kan nog wel een uurtje.
Maar ja ook de andere dingen moeten toch worden gedaan. Hans

Marthy said...

Kijk, dat vind ik nou de juiste instelling. Het leven kan een feest zijn maar je moet zelf de slingers op hangen. Ik zeg altijd dat ik goed ben met slingers, jij blijkbaar ook (dacht ik al eerder hoor). Wij gaan morgen fietsen. In de fietstassen gaat koffie, iets lekkers erbij, boterhammetjes en krentenbollen. We gaan er een fijne dag van maken.

Ria said...

Wat een goed idee!!!
❤️

Carla S. said...

Happy holidays lieverd!
Het was weer een heerlijk inspirerend en vrolijk reisverslag.

Liefs, C

Sjaantje said...

Heerlijk dat je nu vakantie hebt. En wat pak je het leuk aan. In een andere kamer gaan slapen bijvoorbeeld...briljant bedacht.

Je hebt prachtig vakantieweer getroffen.

Ga er maar lekker van genieten!