07/05/2020

Gewoon thuis en toch weg...

.
Het was een top-vakantiedag, gisteren.
Een heerlijke dag, maar ja... wat wil je dan ook met zulk prachtig weer!

Ik heb gewandeld: nee geen ommetje van 10 minuten heen en 10 minuten terug, maar de Grote Ronde met onderweg een "Coffee To Go" van het Wapen van Kennemerland... heee... de bankjes zijn vernieuwd, dat zit lekker daar!


Daarna heb ik heerlijk rustig in de tuin zitten lezen. Ik ben in De brief voor de koning van Tonke Dragt begonnen.
En... gisteravond ben ik begonnen met de Netflix-serie over ditzelfde boek: 
"The letter for the king". Of dat zo'n goed idee is?? Ik weet het niet. Vooralsnog vind ik het boek fijner...




En wat heb ik nog meer gedaan?
Oh ja... ik ben een ijsje gaan eten, want Damian (van Dienie) was jarig.
Hier lees je meer over die kleine schat:


Het verjaars-ijsje haalde ik bij Garonne, de beste ijsmaker van Haarlem en omstreken.
Italiaans he... dan weet je wel: delizioso!


's Middags heb ik een heerlijk tukje gedaan in de veranda. My oh my... wat was dat lekker daar, zo stil en zo lekker fris.



Ik ben niet echt "uit-eten" geweest, maar heb wel een kant-en-klaar maaltijd gehaald en net gedaan of ik in een bistrootje zat...

Kortom, een heerlijke eerste vakantiedag in eigen huis en tuin...

23 comments:

Marjolijn. said...

Mooi, en vandaag wordt het weer een heerlijke dag.
Trek je plan meis en geniet...!!

Lutje said...

ik geef er niets om , om thuis meer te genieten, en het is nog goedkoper ook
maar ik verlang toch.........(naar meer vrijheid)
-€en @->- voor jou.

די מריו said...

Wij zijn gisteren helemaal naar het buitenland gefietst. Mijn moeke was jarig en die is normaal gesproken niet thuis.. dus naar haar toe... en dan lekker op het vakantieadres buiten zitten. Het was er tropisch warm.. ;-)

Love As Always
Di Mario

Jacqueline en Ferry said...

Groot gelijk dat je even gaat wandelen. Als maar stukje is. IJs is daar zeker lekker. Wij hebben al tijdje geen ijs gegeten. Groot gelijk dat jij mooie tuin van genieten. Leuke boek erbij. Geniet ervan! Het is zonnig. Fijne dag. Groetjes J&F.

miekequilt said...

Heerlijk. Uit in eigen tuin en stad.

sjannesblog.com said...

Ik zie je genieten!

Karel said...

mogge Marlou
dat was echt een heerlijke dag dus
en wat denk je , vandaag weer fijn weer , dus wat let je :)
geniet de dag
groetjes , Karel

John said...

Op deze manier vakantie houden scheelt me nog een berg geld ook. En je hoeft niet te vliegen, dus geen vervuiling op jouw naam. :)

Jelle Droeviger said...

Een tukkie in de veranda. Niet gek, met dat mooie weer.
Ik was eens in die uitspanning "Het Wapen Van Kennemerland".
Een prachtig uitzicht over de weilanden.
Iemand naast mij verzuchtte: "wat een hap licht..."
.
.
Jelle Droeviger.

klaproos said...

ohhhhhhhhhhhhhhhhhh lieve loutje,

wat zal je dát ijsje gesmaakt hebben:-)

je het was een verjaardag om nooit te vergeten,
de vlag hing uit voor mijn jarige schat en het was heel gezellig,
Je moet je leven door NIKS laten inpalmen, alleen maar fijn houden en dat doe jij goed,
heerlijk in eigen tuin, en als je dat kunt ben je een "keirijk " mens :-)
dikke knuffel
xxx

Bertiebo said...

Lekker hoor! Ik had gisteren ook voor het eerst een vakantiegevoel. Ik heb een uurtje kunnen lezen.

Edward McDunn said...

Wat een fijne vakantiedag Marlou, straks wil je nooit meer anders!

rietepietz said...

Niets mis mee, en dan heerlijk in het eigen bed slapen , niet af hoeven wachten "hoe het bed op de hotelkamer is". Zo zie ik mijn vakantie ook het liefst;-)

Karel said...

ha die Marlou
je hebt genoten van beeld en muziek
jij zal die muziek wel kennen denk ik

mijn berg wandel cq fiets tijden zijn geweest hoor
maar wat heb ik er altijd van genoten
geniet de dag

Ria said...

O, wat leuk! Het wapen van Kennemerland.... ik mis het zo! Ik ga snel Marlou. Wat een heerlijk vakantie verhaal.

Jan K. alias Afanja said...

Dat klinkt als een heerlijke eerste vakantiedag. Alleen jammer dat je dinertje wat aan de zoute kant was, zo heb ik elders begrepen. Vanavond maar een andere restaurantje kiezen, zou ik zeggen.
Ik heb gisteren ook een lekker lange wandeling gemaakt. We moeten er vandaag en de komende dagen nog maar even van profiteren, want volgende week wordt het koud.
Maak er een mooie dag van!

Rebbeltje ★ said...

Zo je 2e vakantiedag ook alweer ingevuld en zo volgen er vast nog veel
In ieder geval deze week mooi weer...geniet ervan
Dien gefeliciteerd met Damian
Groetjes

Sjoerd said...

Daan ben ik benieuwd wat je op de tweede dag allemaal gaat uitspoken....

vilterietje said...

Genieten!

christiene said...

Ha Marlou,
je vakantie idee is leuk
jij bent een rijk mens!!!
weet van elke dag een feestje te maken
wens je een mooie vakantie!
zonne groetjes
Christiene.

Mirjam Kakelbont said...

Lekker rondgewandeld en de bloemetjes buiten gezet. Als de zon schijnt, is het overal mooi.
Is dat jouw veranda? Oh maai koednuss, wat een toffe boel daar!
Wat een goed idee: ik ga morgen een ijsje eten ter ere van Damians verjaardag. Dat wordt genieten...
Dag lieverd, blijf genieten en gezond.
Dikke knuffel ♥

Hans said...

Gelukkig genoten van het mooie weer, het weekend wordt anders.
Een prachtige foto van Dien en Damian, smelt.
Haha, het ijsje bijna corona. Hans

@ begrijp je reactie, ben nu van me afschrijven wat me bezighoud.

Hilly Nicolay said...

Heerlijk genoten Marlou.

Lekker zo'n ijsje dan he...:)

Groetjes,
Hilly