03/05/2022

Zwemmen?

Natuurlijk heb ik veel vakantieverhalen, maar dit moet even eerst:

Mijn zwembad, de Houtvaart, is weer open.

Maar helaas... pas bij 16 graden mag je er in. Dat vind ik ook bere-koud, maar even dompelen had ik wel gewild...

Vanmorgen liep ik er dus vol goede moed, met mijn badpak in de rugtas naar toe. Mijn abonnement is verlengd, ik mag er zo in.

Maar nee hoor... het mag echt niet!


Het water is 15.9 graden... Net even te koud voor een snelle plons. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo heel erg, want het is gewoon te koud en ik ben geen winterzwemmer...

Gelukkig waren er wel wat mensen voor een lekker bakkie koffie.

Dyon was er helemaal klaar voor, met zijn Sponge-Bob zwembroek. 


Sja, dan maak ik maar een paar fotootjes van ons fijne bad. 
Met dit mooie weer lijkt het heel wat. Het water is net een spiegel:



Een paar maanden geleden is onze Lia overleden. De motor van de Houtvaart. Ze krijgt een eigen pleintje voor de ingang... Dag Lia!

 



Er staan vandaag maar weinig fietsen. Normaal staat het hier helemaal vol.
Het kleine plantje is een tomatenplantje, dat ik van één van de Houtvaarders kreeg. Het worden trostomaatjes, die ik van de zomer, als er weer volop gezwommen kan worden ga oogsten!


(foto: Dyon Daan)

Misschien morgen wel zwemmen? Ik ga het in ieder geval proberen.

22 comments:

Lutje said...

ja, kun je dat niet op internet zien of zo?
maar samen met vrienden een tasje koffie drinken is ook plezant
Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Dat is wel koud...!

Yova said...

Brrr. wel heel koud om te zwemmen. Ik ken ergens van deze zwembad.
Jij durft wel om te zwemmen. Het ziet daar goed uit.Ik moet zo weg. Veel plezier! Fijne dag. Groetjes.

John said...

Heerlijk, ik ga bij kouder zwemmen, alleen even niet vanwege de vervuiling die hier in het water zit. Het zwembad is in Goes en daar rij ik nu ook niet even naar toe in de ochtend.

Sjoerd said...

Dan gaat een warme bak koffie er wel in...

Karel said...

mogge Marlou
dat zou mij ook te koud zijn hoor bbbrrr
maar met bekenden een bakkie doen is dan wel weer fijn :)
geniet de dag

Tine de Jong said...

Zo een koude zwempartij is ook niks voor mij. Daar gaan mijn spieren nog meer van verkrampen. Probeer het wel eens met koud afdouchen maar ook dat lukt me niet. Maar even bijkletsen met een bakkie leut is ook wel gezellig. Wens je mooie dag vandaag. Ik ga met taxi de Biesbosch weer eens in want van binnen zitten wordt ik ook niet vrolijk.

... said...

Mooi zo een vaste groep zwembad-gebruikers.
Daardoor wordt zo een mooi buitenbad in stand gehouden.
De Houtvaart is goud waard..
Zwemmen en lachen..
.
Jelle Droeviger.

Jan K. alias Afanja said...

Zwemmen ... ik moet er even niet aan denken. Zeker niet met het grijze weer van vandaag. Het zal vandaag nog geen tiende graad warmer zijn, vrees ik voor je.

Edward McDunn said...

Zelfs 16 graden zou mij te koud zijn hoor, dat wil ik kleine Edwardje niet aandoen....hihi.
Mooi dat Lia haar eigen plein heeft gekregen.

sjannesblog.com said...

Het zal gezond zijn, maar ik moet er niet aan denken!

Ferrara said...

Bikkel!! Mij is het echt te koud.

Rebbeltje ★ said...

De optimist...moet het plantje nog wel heel hard groeien :)
En de temperatuur omhoog voor een duik
Groetjes en fijne dag

די מריו said...

ik kom echt dat water niet in als het onder de 25 graden is en dan is het nog aan de koude kant.

Love As always
dimario

Mormorsweb.blogspot.com said...

Wat een moed! Zwemmen doe ik eigenlijk alleen maar als de temperatuur hoog is en/of het zwemwater.

Hans said...

Wat jammer, op een tiende graad niet zwemmen, lijkt wel de olympische spelen.
Maar je vond de koffie wel op temperatuur, dat is een goedmaker. Hans

Sjaantje said...

16 graden...dapper hoor!

nicole orriens said...

Is dat verbod om mensen tegen zichzelf te beschermen? Anders zou ik denken: wat maakt het uit, als mensen het zelf geen probleem vinden?

miekequilt said...

Heerlijk, zo’n zwembad in de buurt. Hier is men al jaren bezig voor een openluchtbad. En ik zal een van de eersten zijn die erin gaat. Heerlijk.

Ria said...

Marlou ik ben trots op je

Mariette said...

👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👍🏼 

Riet said...

Brrrrrr! Koud! Respect meid