02/05/2022

Weer terug van weggeweest

Het huisje ligt er weer heerlijk bij. De zon schijnt, het waait nauwelijks en het is... "Oostenrijk!"

Jaren geleden (ik denk in 2009) was ik met Roosje en de kinderen hier naar toegereisd: met het vliegtuig naar Wenen waar we een auto huurden. Na een rit van 2 uur... de berg op.

Naar het huisje.

Toen de kleine Pier het huisje zag riep hij: "Oostenrijk!"


Dus dat hebben we een beetje nagespeeld. 
Het is weer helemaal thuiskomen. 
De auto parkeren en uitpakken.
Kachel aan, want het huisje is toch wel behoorlijk kil geworden...


Al snel is het lekker warm en kan er een welkomsdrankje geschonken worden:een Schnapps, om nóg warmer te worden.
In de keuken staat een houtoven, waar we de eerste maaltijd op prepareren.
Die smaakt het lekkerst van alles...

Dan twee kaarsjes aan, naast de foto's van mijn ouders en mijn zussen. 
Vervolgens maken we op de slaapzolder de bedden op en spelen we daarna nog een potje rummykup, want het "paastoernooi"  is begonnen. 

Ja... ik ben weer thuis.

En kijk eens wat een verrassing... 's nachts heeft het stiekempjes weg heel zachtjes gesneeuwd en ligt er een laag sneeuw op de balkonrand...


Dit gaat een topvakantie worden, wat ik je brom!

19 comments:

Karel said...

mogge Marlou
mooie vakantie geweest vast en zeker
genieten van de berglucht en de mooie vergezichten
maar ook weer blij met de Haarlemse lucht en stadsgezichten
geniet de dag

Lutje said...

als je je er goed voelt kom je altijd thuis :o)
Een @->- voor jou.

John said...

Dat moet weer even lekker tot rust komen zijn geweest. Gelukkig viel de sneeuw daar en niet hier :)

די מריו said...

Dat is toch thuiskomen met hoofdletters, wat geweldig moet dat voor jullie zijn.

Love As always
Dimario

Sjoerd said...

Daar kun je nog lang van nagenieten...

klaproos said...

:-) vandaar dat het zo koud was, je wintertenen voelden dat feilloos aan, wat een heerlijk thuiskomen daar loutje, en ook weer hier...
welkom thuis

<3

Yova said...

Prachtig filmpje om huisje dichtbij te zien. Dan word je vrolijk ervan. Mooie uitzicht heb deze huisje. Echt geweldig!Mooie foto's. Jullie hebben genoten. Geniet nog erna ervan. Fijne week gewenst.

Bertiebo said...

Het klinkt nu al geweldig!

pourquoi pas ??? said...

Klinkt weer mooi maar heb je wel gemist hoor, voorlopig even thuisblijven. Nee hoor meid geniet heerlijk van het leven, zoveel als je kan. liefs

Anonymous said...

Mooi huisje en een pracht van een schoorsteen. Wat gezellig dat jullie daar sneeuw hadden, dubbel gezellig eigenlijk.

Edward McDunn said...

Dat was dus genieten Marlou, ik ben ooit in Fieberbrunn op vakantie geweest.

Rebbeltje ★ said...

Ja verwonderde me ook al over de sneeuw :) die ik ergens voorbij zag komen.
Maar het hoort erbij daar toch?
Heerlijk de vakantie maar thuiskomen ook weer denk ik zo
Groetjes en fijne week

... said...

De bergen..
Ik mis ze zo, hier, op Terschelling..
Als ik hier op een krant ga staan kan ik het hele eiland overzien.
RummiKubben bij het knapperige knetteren van een haardvuur,
en dan de maan zien opkomen aan de Oostelijke hemel..
Of een avondwandeling in het stikdonker..
Goed spul.
.
Jelle Droeviger.

Jan K. alias Afanja said...

Fijn dat je er weer bent.
Dat was een goed en veelbelovend begin van de vakantie.

Ferrara said...

Daar arriveren is al een feest op zich. Kan me voorstellen dat jullie daar heerlijke dagen hadden.

Tine de Jong said...

Gezonde berglucht doet een ieder goed. Nu even bijkomen en dan weer hier vast volop genieten.

Hans said...

Het is ook wel een mooi huisje met een fraai uitzicht.
Daar worden jullie wel blij van.
Genieten met een hoofdletter. Hans

Marthy said...

Het aankomen is altijd het leukst en het eerste maaltje het lekkerst, di ervaring heb ik ook.

sjannesblog.com said...

Dat toefje sneeuw maakt het nu al af!