18/04/2007

WAKKER




17 april
nu lig ik er ook nog 's nachts wakker van.

Eerst maar eens ontspanningsoefeningen doen:
AANSPANNEN… en… ONTSPAN…nee, lukt niet.
Ik kan nog steeds niet slapen.

Een stukje lezen, een kopje thee.
Alvast een boodschappenlijstje maken.

TV-kijken? Nee, toch maar niet.
Computer aan? Nee, lijkt me ook niet gezond.
Krant lezen? Van al die ellende ligt iedereen toch wakker?

Je zou je eigenlijk gewoon aan moeten kleden en een rondje gaan lopen,
maar er lopen zoveel malloten rond in Haarlem. Nee, toch maar niet.
Als het een zwoele zomernacht zou zijn zou ik in de tuin kunnen gaan zitten, een beetje naar de sterren kijken. Maar het is weer hartstikke koud geworden.

Wat doen mensen zoal ’s nachts als ze niet kunnen slapen?
Bij mijn buurman hiernaast brandt om 4 uur het licht nog. Wat doet-ie allemaal?
Is hij nog aan het werk of ligt-ie misschien op de bank te knorren?

Zie ik nog ergens anders licht branden?
Ja, bij de achterburen. Zouden die nu misschien denken: "Hé, de achterbuurvrouw is wakker.
Wat zou die nu aan het doen zijn…"

Dan ga ik maar eens schaapjes tellen:
1...2...3...4...5...6...nog steeds 6.





No comments: