06/09/2012

Gaat het lukken?

.


(Philippijnen $49,42 = € 39,23)

Da's een goeie vraag: "Gaat het lukken?"
Ik weet het nog niet, maar ik denk van niet.
Ik zit nu op een bedrag van € 9,07 dus... waarschijnlijk ga ik over het tientje heen.
Maar niet getreurd... Zal het 11 of 12 euro zijn... da's nóg weinig!
Normaal gesproken ben ik al twee tientjes kwijt als het niet meer is.
Het duurste zijn de groentes, dus als ik een plekkie zou hebben voor een moestuin...

Ook vind ik het moeilijk om te variëren. Elke dag rijst... Tja, dat zullen ze in China niet gauw zeggen. Daar hoort rijst er altijd bij. Misschien moet ik niet zeuren. Hoewel... ik zeur helemaal niet. Hou toch op!

Maar ik moet wel vaak denken aan deze mensen in een vluchtelingenkamp in Tsjaad:


Zij leven van $ 1,23 per week en krijgen van de United Nations de rijst en de peulvruchten.
Ik bedoel maar...
Maar enfin, nog één dag en dan weet ik het. Het is dan wel geen 7 dagen, dus eigenlijk klopt er geen hout van, maar kniesoor die daar op let! Het is ook maar een probeersel....

.foto's: Peter Menzel - Hungry Planet

9 comments:

Marjolijn. said...

Hoe dan ook, ik vind het heel knap wat je doet.
En daar krijg je een hele grote dikke pluim voor.
Of het nu wel of niet lukt, maakt niet eens uit.
Je zet het onderwerp weer eens goed op de kaart, en dat is veel belangrijker.

Jelle Droeviger said...

Vróéger, ja vróéger, toen had je nog wel honger, hier in Nederland. Of in élk geval weinig te eten.

Bij ons thuis, negen kinderen, moest je aan tafel, bij het avondeten, bijvoorbeeld zuurkool of hutspot, oppassen dat niet een ánder snel je kleine stukje rookworst wegpikte, wanneer je éven niet oplette...

Maar heden ten dage moet je alleen nog maar de strijd aangaan met de weegschaal.

Een gave serie, Marlou; goede teksten; mijn oude moeder pinkte zelfs een traantje weg.

Jelle Droeviger.

gerdaYD said...

Vandaag even een break nemen lieve Marlou, ik wil je veel en lekker zien eten. Morgen mag je weer verder met je puike prestatie want wat je presteert is niet niks, je moet het maar doen... bovendien kweek je door je schitterende logjes over dit onderwerp belangstelling voor onze minder fortuinlijke medemens!

John said...

Elke dag rijst is niet zo erg. Ik eet bijna elke dag zilvervlies rijst. Wat je er bij eet maakt het wel of geen sleur. Idd, er zijn veel mensen op deze wereld (de meerderheid) die van veel minder moeten leven. En ze doen het nog ook.
Wij zijn vreselijk verwend hier in het Westen.

Han said...

Het lijkt mij ook heel moeilijk, maar dat je het probeert is al een nobele gedachte Marlou!
En een beetje er overheen is niet erg je houd van die baal rijst toch ook iets over voor andere dagen?

klaproos said...

nou als je dat ziet, piepen we nergens meer over
ik vind het knap dat het j e gelukt is,

de pompoenen zijn weer te koop, voor 50 ct,:-)
koop twee hele grote en je een een week voor een euro:-)

maar da's maar een grapske mevroi:-)

toedeloe marlou, en véél plezier bij gerda,

xxx

Yvette said...

Marlouke van daag is het frietekes toch?

plaagplaag

prachtig zoals Jelle zegt...

Di Mario said...

Je mag ook nog wel een dag bij mij komen eten hoor.. ;-) Maar je hebt gelijk. Dit kan niet falen. Al is het maar om mensen te laten zien dat ze soms eens wat minder moeten gebruiken.

Love As Always
Di Mario

Sjoerd said...

Ik krijg hier subiet ruzie als ik het voor zou stellen..