10/09/2012

Wie denkt er nu al aan...

.
Bij het architectuurcentrum, waar ik vrijwilliger ben... (het ABC...klik) worden we eind dit jaar weer verwend met een diner. Een aantal vrijwilligers gaat dan voor ons koken en wij eten dat allemaal vrijwillig op.
Altijd een heel leuk én lekker feest, ook omdat je iedereen dan weer eens spreekt!

Nu ben ik gevraagd om een kerstverhaal voor te lezen/dragen. Omdat ik zo goed kan toneelspelen. Ahum...

... een vraag aan jullie, lieve lezers:

Heeft één van jullie voor mij een verhaal, dat ik dan kan voorlezen?

Niet al te lang, een minuutje of vijf. Anders worden ze ongeduldig, want lang luisteren is moeilijk, zeker op een dinertje.
Mensen willen gewoon lekker eten en kwekken.  Ik zoek dus een kort verhaal.
Zoek je voor me mee? In boekjes en hoekjes? Jajaja, je doet het, ik zie je al opstaan...



Dan heb ik nu als  kadootje voor jullie een piepklein verhaaltje voor jullie van Theodoor Holman:

Man (50):

"Ik heb weleens iets leuks met kerstmis meegemaakt, ja. Ongeveer 20 jaar geleden... Ik ging mijn moeder met de auto halen, want die zou bij ons komen eten. Nou, ik kom bij m'n moeder - die was achter in de 60 op dat moment.
Zit er een kerstman bij haar in d'r flat. Nou ja, leuk.
Ik zeg: "dag kerstman", hij zegt: "dag meneer". En verder zegt die man niks.
Ik zeg tegen m'n moeder: "mam, we moeten naar Elly en de kinderen".
"Is goed", zegt m'n moeder.
Ze zegt tegen de kerstman: "doe jij ook je jas aan, want anders vat je kou".
Dus ik zeg: "moet ik soms de kerstman ergens heen brengen?"
Zegt mijn moeder: "ja, naar jullie huis. Hij eet mee, want hij is mijn nieuwe vriend!"


Zoooo.... en nu gaan jullie voor mij kerstverhaaltjes zoeken. Ik wil bergen verhaaltjes om goed voor de dag te komen!

Je kunt ze sturen naar: villaeduard@hetnet.nl
Dank je wel!!



10 comments:

Di Mario said...

Ehhhh, kerst? Mmmmmmmm, dat is iets wat we hier in huis eigenlijk niet vieren. Dus ik hoef ook niet in diverse kasten te gaan zoeken naar het verhaal in een boekje of zo. Succes met je speurtocht.

Love As Always
Di Mario

Marjolijn. said...

Het www. staat er vol mee, met leuke kerstverhalen.
Ik heb al enkele linkjes doorgestuurd, kijk maar eens.
Jij kunt aan het lezen.
Als je er meer wil, zeg het gerust.
Ik ga wel mee op speurtocht.
Fijne dag vandaag.

Marlou said...

Hai Marjolijn,

dank je wel!
Jij bent nog eens een prima assistent!!!

Geweldig...

Liefs, Marlou

klaproos said...

ohhh leuk loutje,
maar dat verhaaltje wat je hier schrijft is zó nog van deze tijd:-)
dat kan misschien ook wel :-)
geweldig vrouwke
xxx

John said...

Ik vier niet echt kerst, maar zal zeker uitkijken naar een leuk verhaaltje. Mss, als ik tijd heb verzin ik er zelf wel een.
Maar dan moet ik echt tijd hebben. :)

FIjne maandag.

Yvette said...

Marlouke...ik had zo'n mooi boek..een kerst verhaal van Tolstoy...helaas in een doos ergenssssss...

knuffels

Ellen said...

Afgelopen vrijdag lagen de pepernoten in de supermarkt en nu kom jij met een kerstverhaal. Inderdaad, de zomer van 2012 is weer voorbij

Annet said...

en jij kan niks vinden???!

een meneer Aapverhaal natuurlijk!

'vrijwillig opeten'hahaha....

herfstgroetje Annet

Sjoerd said...

0h wie klopt daar kinderen aan mijn raam, maar zo vroeg... het zal toch niet?

gerdaYD said...

Een kerstverhaal? In deze tijd? Nu ja, ook dat moet kunnen hé lieve Marlou?
Een wel heel korte, voor jou:
Ho Ho Ho
Voor alle kerstballers, champagne knallers,
al die sneeuwpoppers ohh denneboomlallers
Laat het witte vlokken sneeuwen, doe je best.
T'is kerstmis jongens, maak me gek. (...)
© Katja Schuurmans
*wink, big smile*