07/09/2012

Niet gelukt!

.

Ik moet jullie teleurstellen...
Het is me niet gelukt!
Ik ben over het tientje heen gegaan en dat vind ik reuze jammer.
Al met al was ik  € 12,27 kwijt. Dat is niet veel, ik weet het, maar ik weet niet, waarmee ik had moeten bezuinigen. Het gaat om voedsel, niet om luxe-artikelen, nee... gewoon ons dagelijks voedsel.
En dan eet ik niet eens vlees...

Ik weet nu, dat mensen met een minimum inkomen het heel zwaar hebben.
In de ons omringende landen ben je overigens veel minder kwijt aan de dagelijkse boodschappen!
Tenzij je zoveel in huis haalt als dit gezin uit Duitsland:


Duitsland: € 375,39 per week



Het projekt is te einde.
Ik ga niet meer rekenen en dubben. Ik geef weer gewoon uit zonder te puzzelen.

En ik ga weer eens een lekker wijntje drinken. Toostje met zalm erbij... Lechajim, oftewel paaaarrrrroost!

Foto's: Peter Menzel - Hungry Planet
.

15 comments:

Marjolijn. said...

Mogge meis,
Die dikke pluim van gisteren blijft gewoon staan en van harte verdiend.
Want het blijft knap wat je de hele week gedaan hebt.
Nu lekker gaan genieten van een heerlijk weekend met alles er op en er aan, veel lekkere dingen en de zon.

Di Mario said...

Ik vind het toch een hele prestatie. Geniet jij maar lekker van je glas wijn. Leervaya.

Love As always
Di Mario

christiene said...

Ha Marlou,jammer dat het mislukt is je hebt het goed geprobeerd.
Nu smaakt alles een keer zo lekker.
Proost op een goed en zonnig weekend.
Groetjes Christiene.

Jelle Droeviger said...

Heel knap, Marlou.! Mij is het níet gelukt. Ik kom boven de 23 Euri uit.
Gelukkig kon je die 12,27 afronden naar 12,25 Euri, mag ik hopen.?

Die Duitsers, dat slaat écht álles. En dan ál die verpakkingen. En ze kijken ook nog bedrukt; alsof ze zich realiseren dat ál dat voedsel nog door hun darmstelsel zal moeten gaan alvorens het in het riool terecht zal komen. Als je dan even terugdenkt aan dat Afrikaanse gezin...; plaatsvervangende schaamte komt bij me op.

Jelle Droeviger.

John said...

Eten is duur in Nederland ja. ALs je geen vleees eet moet je vervangende voeding eten, en dat is ook niet goedkoop. Die 12,27 is knap! :)

Die Duitsers maken het te gek. Wat een onzin hoe zij leven met al dat voer.
Wat een vervuiling dat ook met zich meebrengt.

klaproos said...

't i s goed dat je ons wakker maakte marloutje, hartepoetje,
maar ik wist bij voorbaat al dat het mij niet zou gaan lukken,
dus petje af, voor hen die het wel kunnen.

god zal me kraken als ik ooit zover kom...

gerdaYD said...

Jammer dat je het niet haalde lieve Marlou, maar dat is niet erg: jij hebt je punt bewezen! En dat op een wel heel knappe manier waardoor wij al die dagen intens met je meeleefden. En met iedereen die inderdaad voor een tientje per dag moeten rondkomen!
Nu mag je aan een fijn weekend beginnen en lekker van alles genieten zonder op de centjes te letten!
OT: Bedankt voor de prachtige dag met het gouden randje gisteren schat!

Annet said...

Heel knap maar kan me voorstellen dat het niet te doen is....

Deze maand zitten wij heel krap en het is een lang verhaal van het hoe en waarom.....maar het had niet mogen gebeuren.....

Mazzel en Broche Marlou, geniet van de wijn.

Kus!

Annet

Han said...

Het is wel eens goed om eens aan den lijve te ondervinden wat zuinig doen inhoud.
Prachtige reeks verhalen Marlou met een mooie diepgang!

Sjoerd said...

Het geeft je in ieder geval inzicht...

Anonymous said...

Hallo,
Tja, echt jammer dat in tijden dat sommigen het een beetje moeilijk beginnen krijgen, anderen schrokken, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Niemand hoeft echt gierig om te gaan en mag wel eens genieten van de plezierige dingen des levens, maar bij die Duitsers is het er toch een beetje over me dunkt.

gerdaYD said...

Fijn weekend lieve Madame, geniet er van en van je al even lieve Henry!
En voor morgen:

ZONDAGMORGEN
Het licht begint te wandelen door het huis
en raakt de dingen aan. Wij eten
ons vroege brood gedoopt in zon.
Je hebt het witte kleed gespreid
en grassen in een glas gezet.
Dit is de dag waarop de arbeid rust.
De handpalm is geopend naar het licht.
© Ida Gerhardt

marjolein said...

Wat knap dat je voor 12,27 euri een week hebt gegeten!!!! Hoewel het niet zo gezond zal zijn geweest als je gewend bent.
Zoals je al schreef: gezond eten is er niet bij voor mensen met een (bijstand)uitkering!

Ik wens je een zonnig weekend met lekkere maaltijden en een heerlijk glaasje van het een of ander. ;-)

Yvette said...

geweldige serie meissiemei!

Han said...

Tja je kan het dan ook vaak goed zien bij de Duitsers, ze komen vaak op de motor en verstoppen dan hun helm onder hun overhemd of shirt. ;) :)