02/12/2013

Biertje bij de legionaires...

.
Als de vijf in de klok is, dan nemen wij er altijd eentje. Een biertje of een wijntje: ligt er aan waar we zijn.
Proost én Lechajiem! 
Nou letten we tijdens de vakantie niet zo heel erg op de tijd, dus het mag best vier uur zijn of zo.
En in een heel klein dorp, vlakbij Barkerville, hebben we zin in een lekker biertje. Zo eentje met een lekkere dikke witte kraag er op.



Nou... dan kom je mooi op je neus te vallen daar in heel Canada, want... in geen enkele supermarkt is bier of wijn te koop.
En geen enkele kroeg gaat overdag open of schenkt alcohol. "No licence!"

Maar... wij hebben er wat op gevonden!! Namelijk... de Legionaires. 
Je weet wel, die Canadezen, die ons bevrijd hebben van die akelige lui van 40-45. 
Ja, die Canadezen, die hier bij de slag om Arnhem hun leven gewaagd hebben. Die ja!

Die hebben dus hun eigen clubhuis in elk stadje! 
Dus ook in Wells, nabij Barkerville. 
Het ziet er van buiten niet uit, maar dat dondert niet. Als ze maar een biertje hebben!!
En guess what?! Ze zijn de hele dag open!


ROYAL CANADIAN LEGION

(morgen verder)
.

14 comments:

Marjolijn. said...

Ja die Canadezen hebben goed werk gedaan en nu dus nog steeds.
Ze vangen dorstige vakantiegangers op.
En je bent vast met open armen ontvangen...!!

Ik kom terug voor het vervolg.

Mooie dag vandaag Marlou.

John said...

Mogguh Marlou,
Ja, die Canadezen, die ook wel eens vergeten worden. Net zoals de Russen.
Een biertje of een wijntje. Een biertje drink ik zelden tot nooit, en wijn al helemaal niet :)
Laat het je smaken.

Jelle Droeviger said...

Wat een prima volkje, die Canadezen. Ze hebben veel goeds gedaan, en doen dat dus nog steeds. ~ Ik begrijp nu veel beter dat zo veel jonge vrouwen, bij de bevrijding door deze dappere stoere knapen in 1945, van pure blijdschap met hen gingen rollebollen.

Jelle Droeviger.

Yvette said...

foeifoei
zo afhankelijk?
hihi

Petr@ said...

Haha jullie zijn niet voor 1 gat te vangen!
Proost Marlou!
Liefs Petr@

די מריו said...

Als je je plekjes maar weet, dan kun je wel terecht voor je natje en droogje. Leuk verhaal zo.

Love As Always
Di Mario

klaproos said...

whahahaah dat komt wel handig uit, dan heb je tenminste ook de afdeling sterke verhalen erbij:-)

proost marlou, op jullie gezondheid:-)

xxx

fotohanvogel.blogspot.com said...

Kijk dat is een mooie tip. zo kan ik als ik ooit eens daarheen ga toch aan mijn natje komen.
Lechajiem Marlou!

christiene said...

Ondek je plekje Marlou en als je maar weet waar je de drankjes vinden kan
met een wijntje of een biertje...
veel plezier.
Een groetje Christiene.

Sjoerd said...

Sakkerdjie, nou weet ik nog niet hoe het smaakt.

Wim said...

Ben benieuwd hoe het gesmaakt heeft :-)

Wim said...

Oh! Ja! Met alle Canadezen maar niet met den deze ;-)

gerdaYD said...

En ik die dacht dat alleen Zwitsers kunnen zuipen hihi, nee dus: de Canadese legionairs kunnen er ook wat van! En jullie... tja, jullie natuurlijk ook! *wink, big smile*.

Wijndrinkers zijn gezonder
Gezond, slank, een goede relatie,
hoogopgeleid, die combinatie.
Met wijn meer plezier!
Drinkt u misschien bier?
Dan bent u het schuim van de natie.

En het schuim van de natie ben jij beslist lieve Marlou!

Lutje said...

ik lust ook al eens graag een biertje of een wijntje, maar niet iedere dag. Dit biertje ken ik natuurlijk niet, dus ik zal terug moeten komen lezen....