16/12/2013

Wouter Stips

.
Met de schilderclub, waar ik elke week naar toe fiets (of bus) hebben we een mooi thema: LICHT.
Dat kunnen we in deze donkere dagen natuurlijk goed gebruiken.
Ik heb dus een aantal schilderijen gemaakt en één ervan is geïnspireerd op het werk van Wouter Stips. Een boek van hem ligt in het atelier om te bekijken.
Nou moet ik eerlijk bekennen: ik had nog nooit van Wouter Stips gehoord.
Als je op deze link klikt kun je een ideetje krijgen van wie hij is en hoe hij werkt.
Het spreekt me wel aan, omdat hij teksten in zijn werk gebruikt. En ik ben van de teksten, weet je wel...


Hij schrijft er van alles bij en daarom dacht ik... dát ga ik ook doen.
Eerst heb ik mijn papier in tweeën gescheurd, omdat je anders zo'n groot vel hebt. 
En daarna ben ik aan de opdracht met het LICHT gegaan. 
Kijk, hier loop ik met mijn schildertasje naar de bus:


Eenmaal in het atelier ben ik nog aan het werk gegaan om de boel een beetje op te lichten.
Iets meer geel en zo. Het ziet er kinderlijk uit, maar vergeet niet... er zit een groot kind in mij!
En trouwens... ook in jou!!


Toen had ik nog tijd voor het tweede vel en dat is dit geworden:


Daar heb ik met heel veel plezier aan zitten pielen. Mijn medecursisten lagen in een deuk!! Ik mis iets groens... dat doe ik er vanmiddag bij...
Allemaal geïnspireerd door Wouter Stips.
Dit is de kunstenaar himself:


Zo'n atelier... dat wil ik ook wel... de ruimte. En niet steeds op te hoeven ruimen...
.

9 comments:

Marjolijn. said...

Leuk...!!
Er schuilt een echte kunstenaar in jou.
Ik zou zeggen: zo laten groen erbij maakt het alleen maar meer donker.
Fijne schilder middag Marlou.

Sjoerd said...

Je doet het in ieder geval met veel plezier, en dat telt...

Jelle Droeviger said...

Er zit een groot kind in mij..., ik was zes losse delen... Prachtig.!
Er zit POËZIE in jou, Marlou, en niet zo een klein beetje ook.!
Frisse heldere afbeeldingen. In licht omgezet gevoel. Je kunt dit als geen ander.

Jelle Droeviger.

John said...

Mogguh Marlou,

Ja zo'n ruimte hebben zou ideaal zijn. Dat zou ik ook niet verkeerd vinden.
Steeds je werkspullen opruimen is soms een crime.
Wie weet, ooit.. :)

Heb het goed vandaag.

Petr@ said...

Wat leuk Marlou!
Je kan er wat van! Je bent een kunstenaar en een kind ;-)
Heel origineel, die 6 losse delen.
De vrolijke apefoto vind ik ook erg grappig.

Liefs Petr@

די מריו said...

En een kind in je moet je ook houden. Dat is het beste voor jezelf. En voor iedereen om je heen.

Love As Always
Di Mario

Annette said...

Ah j'ai trouvé. Dacht dat het aan mijn muisloze laptop lag...
Grappig ik ben een fan van het werk van Stips. Is hij niet getrouwd met Martine van Os? Zij was nog op de bijeenkomst voor Wouter Hasebos, mijn neef die zomaar uit de tijd kwam. Nog een Wouter. M. was het vroegere vriendinnetje van Wouter's broer: Hans. Veel droevenis...was blij dat ik gegaan was.....Van Stip's werk word ik blij. En het is op mijn niveau:) Vroeger had je ook Ans Wortel, haar werk vond ik ook enig. Leuk dat jij ook zo bezig bent! Blijliefs van Annette! :)

fotohanvogel.blogspot.com said...

Ach er moet altijd nog iets te wensen over blijven Marlou. :-)
Maar jou kunst mag er ook best zijn hoor.

gerdaYD said...

Het is niet om je te vleien lieve Marlou, maar zelf vind ik dat je in deze mooie kunstwerkjes de meester heb geëvenaard! Wow, ik hou hier van!