13/12/2013

Champagne!

.
Maandagmiddags ga ik altijd naar mijn schilderclub. Met de bus naar het atelier in Hillegom.
Ik kom langs "mijn" Brouwershoek en zoals altijd wil ik een foto maken en wat sien-ik??? WERKLUI!!!  Er wordt "iets" gedaan in mijn hoek. Mijn Spaanse hoek...


Al gauw zie ik wat het is. Er wordt geheid. Niet ouderwets met een heimachine, maar met een soort van kurketrekker wordt er diep gegraven en in het gat wordt beton gestort.


Ik ben er beduusd van. Zijn er bouwplannen?!
Ik ga in de namiddag eerder weg om de bus te halen vanaf mijn schilderclub. Ik weet niet waarom. Ik ga nooit eerder weg.
Maar nu dus wel.

En daardoor kom ik een kwartier te vroeg langs "mijn" Brouwershoek.
Ik zie een heleboel mensen op de been.
Wat krijgen we NU?
Je snapt... ik ben er als de kippen bij...


Net op tijd, want ... dit is de feestelijke opening van de BOUW op de Brouwershoek. De nieuwe bewoners hebben zich verzameld op het bouwterrein. Er wordt een vlag gehesen en  er knallen honderden snippertjes uit vier kanonnen. En dan... worden we allemaal uitgenodigd om om de hoek in het café van het Patronaat feest te vieren.
Ik loop gewoon met de meute mee, mijn nieuwe buren...


En daar... Proost! Op het nieuwe leven in de Brouwershoek!!
Zie je nou wat ik bedoel met die pepertjes in het leven?
Lekker een glaasje champagne!!
Haha... daar heb ik jullie lekker een hele week mee zoetgehouden!!
.

16 comments:

Wim said...

Viva Eapaña! in de Spaanse Hoek, jouw hoek ;-)

Marjolijn. said...

Haha....gelijk heb je, toost je nieuwe buren maar een hartelijk welkom toe..!

Fijne vrijdag meis en op naar een mooi weekend vol met pepertjes.

Lutje said...

je hebt gelijk, mee kennis maken met de nieuwe buren.
ik wens je een hele fijne vrijdag en voor straks een leuk weekend

gerdaYD said...

Oooo, dit is een perfect pepertje op het einde van de spannende week die je ons bezorgde lieve Marlou! Ik toast met je mee, want er komt weer leven in de brouwerij - euh en hihi - jouw hoek!
Fijne vrijdag meid, en straks een even fijn weekend met je maatje hé!
OT: leuk dat jij uitzicht op de St. Luciensteeg had, dat maakt imo het site nog interessanter...

John said...

Mogguh Marlou,

Nou, z''n lekker glas champagne is natuurlijk een peper in je leven als je er van houdt :D
Nou hopen dat je nieuwe buren een beetje leuk zijn, en er weer net zulk mooi leven in je hoek komt als met de Spankaarden.

Doeg

Jelle Droeviger said...

BUITENKANSJE
Dofje, Meeval, Occasie, Algerak Extraatje, Faveur, Fortuintje, Faveurtje, Geluk, Gelukstreffer, Gelukje, Hazard, Kaan, Meevallertje, Meelopertje, Meevaller, Opgelegde kans, Oppertje, Smoutje, Slomp, Slagboeg, Toeval, Toevalstreffer, Tref, Uitspringer, Vetje, Voordeeltje...

Daar had ik niet aan gedacht, Marlou. Een feestelijke bouwstart. Spannend wás het!

Jelle Droeviger.

klaproos said...

:-) dat was nou het laatste wat ik zou verwachten Marlou:-) whaahahha
jawel hé op een glas champagne ons een hele week zoet houden da's ook een kunst:-)

geweldig hoop dat je een leuke buurt krijgt:-)

xxx

די מריו said...

Hahahha, ze loopt ook gewoon mee, ach waarom ook niet, ik had het waarschijnlijk ook zo gedaan. En dan met de kinderen natuurlijk. Die hadden zich daar wel vermaakt.

Love As Always
Di Mario

Petr@ said...

Haha die Marlou, lekker een borreltje meepakken! Groot gelijk hoor, dat zijn inderdaad de pepertjes van het leven!
Fijn weekend!

Liefs Petr@

Annette said...

Haha, je bent een clowntje Marlou, echt iemand om bij je te hebben en je te bewaren in een doosje....

Met plezier gelezen:)

Liefs en een rolfluitje van A. te G.

X!

Annette said...

Leuk Jelle!

Sjoerd said...

Ja zeg, nou weet ik nog niet waar die Spanjaarden gebleven zijn, of zijn het Spanjolen.

fotohanvogel.blogspot.com said...

Dat heb je mooi gedaan Marlou daar kan ik nog een lesje uit leren! :-)

gerdaYD said...

Zo gaat de week voorbij
Als het vandaag zaterdag is
dan moet het morgen zondag zijn
en als ik doorga met het denken
dan zal de zondag, maandag schenken
waarop de dinsdag als vanzelf volgt.
Woensdag is de dag die aan
de donderdag gaat linken.
Vrijdags doe ik zo van alles wat,
om zaterdags weer in gepeins te zinken.
© karel kortland

Fijn weekend lieve Marlou, geniet van je maatje én Amsterdam!

Wim said...

@ : Ga eens kijken bij de blogs op SeniorenNet Marlou, die mensen sturen mekaar van die kaartjes. Het is een aparte hobby. Je kunt daar ook op het forum vragen stellen hoe je het moet doen.

Lutje said...

een fijne zaterdag en een leuk weekend wens ik je