23/12/2019

Chanoeka 2019

.
Het is Chanoeka... 8 dagen lang feest van het licht...



Vanavond gaan we naar de Grote Markt, waar de tweede kaars in de grote menora zal worden aangestoken. Er is feest, er wordt gedanst en gezongen.
Met na afloop lekkere latkes eten in het stadhuis. En zoete soefganiot, oftewel soefies, een soort oliebolletjes, gevuld met jam.
Maar dit zijn de lekkerste, de latkes. Aardappelkoekjes, om je vingers bij op te eten.


Ik ga hierna meteen een tijdje met het blog stoppen.
Er is veel te doen en bovendien ga ik een paar dagen naar de Veluwe...
Kortom... tijd voor een kleine retraite.


Happy Chanoeka en al het andere waar je mee bezig bent.

29 comments:

Lutje said...

met deze dagen moet ik gaan werken , zelf weet ik nu nog niet hoe het met mijn tijd gaat gaan...
Geniet van je feestdagen
.* Een @->- voor jou.

Karel said...

mogge Marlou
dus jullie gaan genieten van lichtjes en lekker eten
en dan op de Veluwe uitbuiken :)
ik wens jullie fijne dagen en een gezond 2020
groetjes , Karel

Marjolijn. said...

Fijne dagen Marlou en een mooie vakantie...!
Geniet volop.

Bertiebo said...

Leuk je even ontmoet te hebben in real life, Marlou. Ik heb vandaag een blogje over jullie optreden van gisteren. Wij hebben er van genoten!

John said...

Ik wens je dan alvast een heerlijke tijd. Zal vast goed komen denk ik en tot de volgende blogronde.

Hilly Nicolay said...

Geniet ervan, hele mooie dagen
Tot je volgende blogje.

Groetjes,
Hilly

sjannesblog.com said...

Fijne tijd en een fijne vakantie!

Edward McDunn said...

Die Aardappelkoekjes zien er smakelijk uit hoor. Heerlijk er even helemaal tussenuit, geniet er maar van!Fijne feestdagen een een spetterend begin van 2020 gewenst.

Sjoerd said...

Ik ga jou en Henry een paar fijne dagen toewensen, we zien je wel weer komen.

די מריו said...

Happy Chanoeka... wat een mooi feest wens ik jullie toe. Niet teveel eten he...
en natuurlijk een mooi verblijf op de Veluwe.

Geniet ervan en tot snel.

Love As Always
Di mario

Nietzomaarzooo said...

Wens jou en de jouwen ook een Happy Chanoeka. Lees je blog heel graag en geniet van je levensvreugde.

Misschien zie je nog wel een wolf op de Veluwe?

Jan K. alias Afanja said...

'Latkes en soefies', ik heb er nog nooit van gehoord, dus ik zal zo eerst een even googelen.
Ik wens jou en Henry een fijne vakantie en tot blogs in 2020.

christiene said...

Lieve Marlou,
wens je gezellige Kerstdagen
een fantastisch 2020
samen met je lief.

veel liefs en licht.
xxx groetjes Christiene

Rebbeltje ★ said...

Drukte overal
Fijne Feestdagen
Vul ze in zoals jullie ze in willen vullen....en GENIET !!!
Groetjes

Ferrara said...

Veel plezier op de Veluwe. Jammer dat er niet een beetje sneeuw ligt.

Hans said...

Ik las het ook bij Di Mario in de brief in de Bankshow.
Chanoeka is een mooi feest en hoop dat het licht ook het komende jaar over je mag blijven schijnen. Hans

Staart said...

🌲 leuk dat het Chanoekafeest ook in Haarlem is.
Fijne vakantie
Liesbeth (st@@rtje)

MelodyK said...

Zolang je hart mag dansen van vreugde en geluk je doorstroomt.. vind ik alles goed ;-)

Mirjam Kakelbont said...

Lieve, lieve MarLou-Lou,
Ik wens je de allerverlichtste dagen die ik ken. Als iemand die verdient, ben jij het. En Dien! Geniet van de warmte, de liefde en elkaar. Doe vooral de dingen waar je blij van wordt en dat doe jij (-:
Ontzettend dikke knuffel ♥

Hans said...

Chanoeka is toch een prachtig feest, dat je acht dagen lang het licht mag vieren.
Ken het nog uit mijn kindertijd, we hadden twee joodse families in de buurt wonen.
Dat was in de jaren zestig, altijd heel lieve mensen en mijn vader deed op de shabbat het licht voor ze aan.
Dat waren toch heel warme tijden. Hans

miekequilt said...

Wat een mooie avond zullen jullie gehad hebben. En nu zijn jullie op de Veluwe. Heerlijk. Veel plezier daar en tot blogs.

klaproos said...

Dank je wel voor je lieve wensen loutje lief,
ga maar lekker genieten ik geniet zijdelings mee, en als je terugkomt......
gaan we weer blogfesten :-)

maar eerst vasten en passen :-)
dikke knuffels
xxx

Tine de Jong said...

Beetje late reactie maar zat vele dagen zonder laptop en van de kerstman nu een nieuwe ontvangen die ik ook nog beetje beter moet leren kennen. de oude is nog steeds in reparatie en met deze dagen ook geen kans om deze snel terug te ontvangen dus ik was heel blij met het cadeau. ik wens je hele fijne dagen en ik zie je wel weer verschijnen in het nieuwe jaar.
LG, Tine

Lutje said...

Ik wens je een fijne Eindejaarswissel en hier is een @->- voor jou.
Tot volgend jaar !(¯`’•.¸*♫♪♥(✿◠‿◠)♥

klaproos said...

dag m'n lieve loutje, ene heel fijn uiteinde en een stralend nieuw begin gewenst, en graag wil ik jouw dinneke zijn in het jaar 2020
veel liefde en geluk dank je wel voor alle mooie lieve dingen

Jacqueline en Ferry said...

Jullie was op vakantie. Volgens mij ben je weer thuis gekomen. Of vandaag naar huis gaan. Wij gaan weer beginnen met bloggen. Het was heftig geweest voor ons. Leuke foto's. We wensen je een gelukkig nieuwjaar 2020 en goede gezondheid toe.Groetjes J&F.

nicole orriens said...

De beste wensen voor het nieuwe jaar Marlou!

Mirjam Kakelbont said...

Gelukkig Nieuwjaar, Marlou!
De allerbeste wensen voor jou en al je dierbaren ♥

Karel said...

mogge Marlou
ik denk ik zie hier een mooi verslag over de Veluwe :)
dank je voor die dikke nieuwjaarspakkerd
weet je wat je krijgt er 1 terug :)
en alles goede voor het nieuwe jaar , bovenal een gezond 2020
lieve groet , Karel