04/12/2019

Nog een paar bezoekjes...

.
Het waren maar een paar dagen, dat we in Londen waren, maar we hebben er wel alles uitgehaald, wat mogelijk  was.
Wat dacht je van de London Eye.
Een gigantisch rad van 135 meter hoog, waarin je naar boven reist om de hele stad te overzien... Echt geweldig! Je moet natuurlijk geen hoogtevrees hebben. Gelukkig heb ik daar geen last van...


Je zit in een soort van cabine, helemaal omgeven door glas. Je kunt mijlenver kijken! Geweldig... ik zag dat Her Majesty thuis was! Ze zat ruzie te maken met haar verdorven zoon:  "Jongen toch, zo heb ik je toch niet opgevoed?! Hoe heb je zo laag kunnen worden..."
Echt waar! Henry heeft het ook gezien...


Natuurlijk hebben daarna we Fish and Chips gegeten en energie opgedaan voor het volgende evenement: The Westminster Abbey.
Hier was in 1953 de kroning van Elizabeth en later de uitvaartdienst na het overlijden van Diana. Ik voelde het gewoon. Een prachtige statige kerk met een hele hoop geschiedenis.
Allerlei koningen en koninginnen liggen hier begraven, alleen Victoria niet. En the Majesty herself komt hier ook niet te liggen. Ik vroeg het aan één van de vrijwilligers: "She will be buried at Windsor Castle."

Er is nog veel meer te vertellen. Het Victoria and Albert Museum... echt gaaf, prachtige kunst.
Maar dit vond ik uiteindelijk toch wel heel erg typical English en daarom een klein serietje:





Zo... en nu gaan we een pint pakken in de Pub.
Dit is onze pub, vlakbij het hotel, gezien vanuit de Dubbeldekker-bus. The Swan, voor heerlijke pintjes en pub-grub...






17 comments:

Bertiebo said...

Heerlijk verslag, Marlou. Ik geniet

John said...

"Ze zat ruzie te maken met haar verdorven zoon" Geniaal :))
Dat reuzenrad lijkt me ook wel wat. Ik heb ook geen hoogtevrees want ik zie geen diepte. Fish and chips moet je gewoon eten als je daar bent.

klaproos said...

whahahaha ze zal die snoraap flink aangepakt hebben hoop ik...

prachtig loutje,

ik vraag me af zou dat paard daar een hele dag moeten staan in die houding... dat lijkt me heftig..
zo boven in dat rad over de stad uitkijken... mij niet gezien denk ik :-)
vus te haai in de skaai :-)

dag lief druifje, heerlijk dat je zo genoten hebt,

"morgen is de grote dag "

xxx

די מריו said...

Whahahaha, ik geloof je he als je zegt dat je dat gezien hebt. ;-) Jullie hebben echt veel gedaan. Volgens mij hebben jullie het hotel alleen gebruikt om jullie koffers in te zetten.

love As always
Di mario

nicole orriens said...

Dat enorme reuzenrad lijkt me heel bijzonder. En zolang je er maar niet uit kunt springen, lijkt het mij ook wel wat.

Edward McDunn said...

Vanuit zo'n reuzenrad heb je natuurlijk wél een prachtig uitzicht. Maar niets voor mij hoor, ik heb dus hoogtevrees.

Lutje said...

ik ben toen ook in dat reuzerad geweest, alleen dat aanschuiven duurde toen lang....maar het uitzicht is mooi
.* Een @->- voor jou.

Unknown said...

Ik moest even zoeken, er zijn nogal wat pubs in Londen die The Swan heten. Goed dat je er een fotootje bij gedaan hebt. Groeten, Hans https://www.swanhydepark.co.uk/

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou
Wat hebben jullie veel gedaan zeg...
Als ik dan binnen kon kijken dan zou ik met mijn hoogtevrees er toch ingaan hihi
Het is me wat met die zonen pffttt
Groetjes en fijne dag

Karel said...

ha die Marlou
jullie zagen hele andere voertuigen dan in de pps bij mij :)
dubbeldekkers en een reuzenrad , gaaf om daar een rondje in te maken
ja die zonen van de koningin daar weten wat , opsluiten in de krochten van dat kasteel
ik was in Schotland toen Diana omkwam :( , stond ik te kijken bij kasteel van Edinburg en aan het eind van de MIJL het landhuis met een zee van bloemen en knuffels er voor , heel indrukwekkend , nadien was ik ook wel aan wat pinten toe

zonnige groet

Jelle Droeviger said...

Alles goed gegaan met oversteken, met dat linkse verkeer, neem ik aan.
En at five..., The Swan.

Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Ammenooitniet ga ik in dat rad... Maar ik vind het leuk dat jullie je daar zo goed amuseren.

Mirjam Kakelbont said...

Ja, dat Eye! Ik wist niet dat je achter glas zat. Eigenlijk logisch want in Londen regent het net zo vaak als hier, en je vangt kilometers wind als je boven bent.
Die foto van dat prachtige zwarte paard en dan dat bordje (-: Dat paard mag Edward flink op z'n lazer geven. Wie weet zie je dat een volgende keer.
Dag Dag Lou-Lou-Lief. Wat fijn dat jullie het fijn hadden.
Liefs ♥

Jan K. alias Afanja said...

Die London Eye lijkt me net wat te hoog, maar voor de rest kan ik me wel in deze bezoekjes vinden. Het moet wel een geslaagd weekendje geweest zijn, lijkt me.

huppiedos said...

Het is het bezoek wel waard.
Dat het paar kan schoppen en bijten begrijp ik wel met al de toeristen.
De London Eye is van Nederlandse makelarij. Hans

Catherine Boone said...

Al verkies ik Paris boven London, zij blijven mij betoveren met hun cultuur en natuur. Leuke reportage deel jij hier !!

Staart said...

Wat een heerlijk verslag. Mooi dat Londen!