06/12/2019

Dank je wel Sinterklaasjes!

.
Eigenlijk had ik moeten wachten tot 's avonds na het eten met het uitpakken van de kadootjes.
Maar het was 5 december en het mocht van mezelf, ook om 06:30 's morgens.
Zo leuk en spannend...
De twee sinterklaasjes: dank je wel.
Uit Brabant kwam een mooie kei voor in de tuin... Ik hoop, dat de lak goed houdt en ik er tot in de eeuwigheid van mag blijven genieten... Dank je wel, lieve schat!



Het anders klaasje had een ingewikkeld pakje gestuurd... Een echte surprise, met heel veel uitpakken en voorzichtig lospeuteren...


Eerst het gedicht lezen.
Degene die mij getrokken heeft heeft echt mijn blog gelezen en wat van de Meneer Aap verhaaltjes en ook van de avonturen op de berg, de gedichten van Willem Wilmink, en had zelfs het mooie gedicht van het echtpaar in de trein opgeschreven.


Een echte surprise gemaakt van papier, karton en een soort van schuimplastic...
Kostte toch nog heel wat steunen en kreunen om het open te krijgen...


Zelfs de roetpiet verontschuldigde zich voor al het uitpakgedoe.
Maar ik vond het alleen maar leuk, want dat hoort er juist bij!


Voor alle zekerheid tóch nog een papier om te waarschuwen, dat het echt pas 5 december opengemaakt mocht worden.
Ja... pietje... ik heb braaf gewacht! Echt wel!


Maar mijn geduld werd wel op de proef gesteld.
Uiteindelijk kwam er een enig antiquarisch exemplaar van Jan, Jans en de kinderen uit: "Langs ijzeren wegen"
Omdat ik zo graag met de trein reis natuurlijk...



Nog wat boekenleggers en boomhangertjes en nóg een gedicht van Wilmink in een fraaie collage...
"Ik wou dat ik genieten kon"
Nou... dat kan ik zeker!
My oh my...
Dank je wel!

Allebei de Sinterklaasjes... dank je wel.
Het meeste blij ben ik nog met jullie gedichten...
(Wij mochten vroeger geen kadootje geven zonder gedicht er bij...)




20 comments:

די מריו said...

Echt een cadeau wat bij jou past. Mooi hoor. Geniet maar lekker van je cadeau.

Love As always
Di mario

Lutje said...

echt cadeautjes voor jou :o)
dat is pas sinterklaas
.* Een @->- voor jou.

John said...

Nou Marlou, jij bent echt wel verwent door de goedheiligman :) Die kei, kan je elk jaar even inspuiten met blanke lak. Dan maakt de regen en de zon weinig kans.

nicole orriens said...

Wat leuk zeg! Wat heb je mooie dingen gekregen. Hartverwarmend : )

Karel said...

mogge Marlou
en dan schrijf je bij mij dat ik verwend ben door de Sint
nu die deed het zelfde bij jou hoor , ook op en top verwend ben jij
en net als ik ook een kei , en jij weet van wie die komt , mag je mij ook wel vertellen ?
treinreizen is ook fijn , nu wat leeswerk er bij , vergeet je niet op tijd uit te stappen hihi
ik neem geen grog en ga ook niet onder wol , maar kom vandaag beslist niet buiten bbbrrr
geniet de dag
groet , Karel

klaproos said...

och dat is leuk loutje, dat boek past perfect bij jou zoals jouw boek perfect bij mij pas, ja ik ga er uit voorlezen :-)
het is zó aandoenlijk, de tranen schieten me dikwijls in de ogen, maar zó mooi, zoveel herkenning van mijn andere hondjes mijn oude dames :-)

"superblij mee"

heb het fijn vandaag hé,
xxx

Staart said...

Ha wat leuk Marlou! Warme, passende kadoos, die gewaardeerd worden. , lees ik. Leuk, leuk, leuk. Geweldig, pepernotenpost en een keiensinterklaas. ������
Surprises en gedichten. Dat is Sinterklaas! Veel plezier met het stripboek, geschreven door Wilmink!
De blogsint was geweldig. Hulde aan Melody . Ook ik heb er vreselijk van genoten

Sjoerd said...

zie je wel, wie goed doet, goed ontmoet. Super die kado's die je hebt gekregen...

Nietzomaarzooo said...

Ook al zo leuk en passend!

Tine de Jong said...

Dat waren hele mooie cadeaus en surprises die je van Sint en Piet had ontvangen.Hier vieren wij het niet, maar wel met pakjes onder de kerstboom en dan is het altijd een soort van wedstrijd.Wie heeft de meeste hebbedingetjes gekocht voor een bedrag die we dan afspreken.ELk jaar weer een feest wie trekt wie met lootjes.Fijn weekend wens ik jou.

Jan K. alias Afanja said...

Dat zijn mooie presentjes, Marlou.
Je hebt gelijk, eigenlijk hoort er bij ieder cadeautje een (klein) gedicht te zitten.

Edward McDunn said...

Jij bent vast het hele jaar erg lief geweest, om zo door de Sint(en) te worden verwend hoor. En een gedichtje hoort er natúúrlijk bij!!

Rebbeltje ★ said...

Wat een verwennerij en dat persoonlijke tintje maakt het zo mooi
Ha snap best dat je niet nog een hele dag kon wachten grijnzzzz
Groetjes

Jelle Droeviger said...

Marloú toch, wát een zegen,
Wat heb je veel gekregen,
De Sint houdt vast van jou,
Want je bent een leuke vrouw,
.
Ik stel hier vast, met achting,
Dat Blijheid en Verwachting,
Vrijgevigheid en Vreugd,
Nog steeds zijn, hier, een Deugd.

De Sint.
Piet ook.

Catherine Boone said...

Wat mooie cadeaus heb jij ontvangen maar ook dat jij iedere blogger en lezer bedankt. Ik blijf jou lezen !!

miekequilt said...

Wat leuk om zo kadootjes te krijgen. Het gedicht van het “ trein echtpaar” was favoriet van mijn moeder. En het is ook een mooi gedicht.

Mirjam Kakelbont said...

Lou-Lou-Lief, wát een verwennerij! Iemand die heuse moeite heeft gedaan om je blij te maken met waar jij blij van wordt. Ik ben razend benieuwd welke anonieme Sint jou heeft verwend (-:
Ik vond het leuk om mee te doen~! Eerst zag ik overal leeuwen en beren maar die heb ik neergeschoten. Als een echte Rotterdamse: niet lullen maar poetsen.
Allebei verwend door de Peelse Sint ♥ De wereld zit echt nog vol lieve mensen en wij hebben er een paar gevonden.
Dag lieverd, fijn weekend en plezier met je cadeautjes.
Dikke kus ♥ van Kakel dus.

Hans said...

Hier geen Sint en dat in de keistad, hoop dat hij eeuwig mag blijven.
De Sint is je wel "gesint". Hans

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

Hilly Nicolay said...

Wat leuk allemaal Marlou.

Ik wens je een fijne zondag alvast.

Groetjes,
Hilly

Nathalie said...

Dat heeft de Sint mooi bij elkaar gevonden. Leuk gedaan.