20/12/2019

Tell me who I am

.
Het lijkt misschien, alsof in aandelen bij Net.flix heb, maar niets is minder waar.
Ik doe niet aan reclame op mijn blog en ik verdien er geen cent aan.
Maar ik zie zo nu en dan gewoonweg iets moois op Net.flix en wil dat dan met je delen.

Ditmaal weer een documentaire.

Tell me who I am



Het verhaal van twee tweelingbroers, Marcus en Alex Lewis, nu 54 jaar oud.
Alex kreeg op zijn 18de een ernstig, bijna dodelijk motorongeluk, waardoor hij zijn geheugen volledig kwijtraakte.
Marcus heeft hem daarna alles moeten leren: hoe hij zijn tanden moest poetsen, hoe hij zich moest aankleden, wie zijn ouders waren, hoe hij boodschappen moet doen, wie zijn vrienden zijn, kortom alles.
Daarom is de titel ook: Tell me who I am.
Wie ben ik eigenlijk en hoe moet ik leven.





Bijzonder mooi gebracht.
Maar er is één groot geheim, dat Marcus niet kan vertellen.
Een geheim over iets wat in hun jeugd is gebeurd... langdurig en vreselijk.
Marcus wil zijn broer beschermen door het niet te vertellen. 
Door hem niet te leren, wat er in zijn jonge leven is gebeurd.

Heel tragisch en ontroerend. Vol liefde gemaakt.



De tweeling op de armen van hun moeder.
Hun moeder.
Moeder...

Zakdoekjes klaarleggen...

En tot volgend jaar!

22 comments:

Bertiebo said...

Ik ga kijken, ben in alles wat tweelingen betreft geïnteresseerd.

Lutje said...

ik zal de titel opschrijven, want momenteel is het te druk voor me, ik moet zoveel doen, volgende week werken enz, het zal voor daarna zijn
* Een @->- voor jou.

די מריו said...

Ach de feestdagen komen eraan. Inclusief schoonfamilie, dus misschien wordt het wel tijd voor een koptelefoon en een film ;-)

Love As Always
Di mario

John said...

Ik kom ook goeie films tegen zo nu en dan en zal er binnenkort ook weer eens een paar uitlichten denk ik.

Karel said...

mogge Marlou
ik heb geen netflix , maar wel nieuwsgierig naar wat de broer niet verteld

nieuwsgierige groet

Sjoerd said...

Net de spanning erin brengen en dan niet doorvertellen... haha.

Jan K. alias Afanja said...

Eerst even off-topic: de video is wel te zien (hoop ik). :-)

Jan K. alias Afanja said...

Dat klinkt boeiend. Misschien moeten we toch maar eens doorpakken en een abonnement op Netflix nemen. In ieder geval dank voor je recensie en kijktip.
Maak er een mooi weekend van, marlou.

pourquoi pas ??? said...

oh wat erg ik ben er in begonnen en vond t zo saai. En ze spraken Nederlands terwijl het Engels is. Maar wil wel het geheim weten.
Veel plezier vanmiddag. Ik ben benieuwd wat je er van vindt.
liefs

nicole orriens said...

Ik was hier aan begonnen, maar haakte af... Maar misschien moet ik het toch nog een kans geven. Netflix heeft vaak goede programma's. Niks mis mee als je dat deelt op je blog : )

Karel said...

ja Marlou ik bouw de conditie langzaam weer op
wat echt winterweer zou mij en velen goed doen
maar of ik een " heertje " wordt hihi , denk het niet

fijn weekend groet
Karel

Edward McDunn said...

Het lijkt mij een heel aangrijpend verhaal Malou. Ik heb geen Netflix, moet het misschien toch maar eens overwegen.

Rebbeltje ★ said...

Alleen de titel al is mooi en zou me ernaar laten kijken.
Helaas geen netflix
Fijne feestdagen en groetjes

vilterietje said...

Marloutje....ik heb helaas geen Netflix....tot volgend jaar!
Have fun en knal het nieuwe jaar in,, dan doen wij dat ook🍷✨

MelodyK said...

Dát wat jij niet benoemt is naast het onderwerp al reden genoeg voor mij om niet te kijken....
Ik geniet wel van Netflix maar van totaal andere genres ;-) en gelukkig kan/mag dat ook!

Jelle Droeviger said...

Waarschijnlijk kan alleen een tweeling weten hoe het is om een tweeling te zijn.
Een geheimzinnige kracht verbindt ze om vrywel alles tezamen te doen.
Een tweeling is nooit alleen; daarom zijn er vrijwel geen eenzame tweelingen.
Alleen het sterven doen ze meestal niet gelijktijdig.
Het lijkt me een interessante film.
Ik wens je een voorspoedig en gelukkig nieuw jaar toe, Marlou.

sjannesblog.com said...

o, echt een kerstfilm?

Ferrara said...

Geen Netflix in huize F. Ik zie dat je even blogpauze neemt. Prettige dagen, jullie gaan het vast gezellig hebben. Tot volgend jaar dan maar.

Staart said...

Klinkt mooi. Ik kijk bijna geen Netflix . Ik roei graag tegen de stroom in....😉 Soms neem ik een abonnementjes voor een maand. Ik kijk wel bij Cinetree, een platform voor filmhuisfilms en tegenwoordig hebben we een filmhuis in Midden Drenthe. Fijne feestdagen met gezelligheid en mooie films

miekequilt said...

Je maakt het wel spannend. Maar ik heb geen Netflix dus ik kan het niet zien.

Nietzomaarzooo said...

Gruwelijk en ontroerend. Maar inderdaad; zonder zakdoek redde ik het niet.

Mirjam Kakelbont said...

Lijkt me een prachtige film.
Helaas hebben wij geen Netflix. Ja echt, die mensen heb je ook...
Dikke knuffel ♥