14/02/2019

Donderdag = Joke-dag

.
Ja, het is donderdag en donderdag is de dag dat ik (meestal) naar Zandvoort ga.
Mijn vriendin Joke is daar naar toe verhuisd en we spreken vaak af om te gaan "vloedlijnen": lekker langs de vloedlijn de gezonde frisse zee-lucht lopen en diep  inademen.
Alleen is Joke, die ook een beetje mijn zus is, lelijk gevallen en heeft haar heup gebroken. AU!
Ze is mooi aan het herstellen, dat wel, maar een breuk is een breuk en die is niet één twee drie over. Dus... "vloedlijnen" doen we in..... mei??

Vandaag ga ik er weer naar toe en ik wil het even hebben over de buschauffeur.
Er is er eentje, die is altijd opgewekt, zegt iedereen gedag en ook als je weer uitstapt is er een vrolijke groet.

Ik houd daar van.
En ook van: "Dank je wel!" als je uitstapt.
Oke... het is zijn baan, en hij wordt ervoor betaald, maar ik vind het leuk om "Dank je wel" te zeggen.

Dus... bij dezen ook nog even hier voor al die aardige buschauffeurs:

"Dank je wel!"





14 comments:

Lutje said...

vriendelijk zijn, het doet zo goed
in elke job merk je het
.ik hoop dat je vriendin vlug beter is
Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Vriendelijkheid en een dankjewel kosten niets, maar zijn een groot gebaar...!
Fijne dag en een goed herstel voor je vriendin.

די מריו said...

Mensen die plezier in hun werk hebben kunnen jouw dag zeker beïnvloeden. En daarom krijgen wij dit hier weer te horen met een leuke log. Dus bedank hem ook maar namens ons.

Love as always
Di mario

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou.

Wat een schat van een buschauffeur, hij heeft duidelijk plezier aan zijn werk en maakt zijn passagiers blij. Goed dus dat jij hem even gedag zegt bij het uitstappen!

Jammer voor Joke, ik hoop dat ze snel en volledig herstelt! Een fijne dag samen gewenst!

John said...

Ik denk dat er genoeg chauffeurs zijn die minder vrolijk zijn. Ik weet het niet, ik ga altijd met de fiets of auto. Maar ik kan het me voorstellen dat je dit als prettig ervaart.

sjannesblog.com said...

Vooral als een buschauffeur je 's morgens vroeg een glimlach weet te ontlokken, kan je dag niet meer stuk, is mijn ervaring. Hulde aan de chauffeurs, die door positief contact met de mensen zoveel meer ook van hun eigen baan maken.

Jelle Droeviger said...

Die zin: "die ook een beetje mijn zus is"... Mooi.
Ja, busbestuurders die vriendelijk glimlachend, jou kalm en veilig van A naar B brengen zijn goud waard.
.
Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Een klantvriendelijke buschauffeur mag ook beloond worden...

Bertiebo said...

Ik bedank en groet ook altijd. Nu we geen auto meer hebben wordt er veel gebust door ons. En beoordeeld, dat ook. De meeste chauffeurs zijn geweldig aardig en geduldig. Maar soms zit er eentje tussen... grrrr. Dat is dan trouwens nooit hier in onze regio.

klaproos said...

ohhhh heerlijke vriendinnen zijn jullie Joke dag, wat zou je zijn zonder elkaar :-)

dankbaarheid loutje, kleine moeite groot gevoel zeg maar
ik hou ervan om mensen te bedanken:-)
een tijd terug zei iemand tegen mij :-) jij zegt zo vaak dank je wel :-)
ik zeg dan zal er wel iets gebeuren waardoor ik het gevoel heb dat het mag :-)

whahahaha
loutje, ik dank jou wel voor jou en je blije lach,

dikke valentijnsknuffel
xxx

MelodyK said...

Ach arme Joke, wens der sterkte... het herstel wordt door vele factoren bepaald... hopelijk zijn de hare allemaal in orde ;-)

En ja ...een glimlach kost niks he... maar is wel onbetaalbaar.

Jan K. alias Afanja said...

Dat is balen, voor Joke nog net wat meer dan voor jou. Wens haar sterkte en beterschap.
Lekker om zo dicht bij zee te wonen, dat mis ik hier in het noorden.

Hans said...

Heerlijk om naar het strand te gaan, altijd leuk om te doen.
Als buschauffeur maak je zo ook je werk aantrekkelijker, mensen kennen je op laatst wel op een positieve manier. Hans

Karel said...

dat is een chauffeur naar mijn hart
ik bedank hen zelf ook altijd bij het uitstappen en een tot ziens , vind ik er gewoon bijhoren
wens Joke een voorspoedig herstel
de vloedlijn loopt niet weg
geniet de dag