03/09/2019

De Zugspitze

.
Na de opera in Verona (Italië), die dus niet doorging, zijn we naar het noorden gereden en wel via de Zugspitze: een gigantische berg op de grens van Oostenrijk en Duitsland.
Hier zijn we twee dagen gebleven in een klein Gasthof: Alpen Panorama aan de voet van de Zugspitze.
Allemaal mooi geregeld door mijn lieve verloofde, die er ook heerlijk van genoten heeft, zeker weten!


Een uitzicht! Om te likkebaarden... (biertje trouwens ook!)
Ik vind het prachtig en het lijkt allemaal heel dichtbij, maar je moet toch een half uur in een gondel naar boven. Een prachtige tocht!


Niet echt iets voor iemand met hoogtevrees, maar daar heb ik gelukkig geen last van...
Het kan me niet hoog genoeg zijn.
Ik wil overigens wel altijd een hek tussen mij en de afgrond...


De Zugspitze, 2962 meter hoog, voorwaar geen kleine meid...
Echt een dame met power!


En met z'n allen die berg op, ja!
Niet bang zijn, je gewoon goed vasthouden...
En het dan even vastleggen, dat je écht boven geweest bent dus!


En daarna heb je een bakkie koffie verdiend en mag je weer met de gondel omlaag...
Een prachtige tocht naar het dal.


Ga je een keertje mee?

16 comments:

Lutje said...

het is al een jaar of 13 geleden denk ik dat ik dat nog gedaan heb op een echte berg,
het is wel plezant om dan bij je koffie appfelstrudel te eten
* Een @->- voor jou.

Karel said...

mogge Marlou
ja dat is een echte berg hoor
en ik hield/houd van de bergen , was er lange tijd nier meer
maar wat je zegt om te likkebaarden :)
geniet de dag

Marjolijn. said...

Wel mooi om te zien, maar ik ga niet met je mee, dat is me te hoog om te beklimmen.
Fijn dat je zo genoten hebt...!

די מריו said...

Er zit een storing op de lijn.. ik kan je niet goed horen. (#ietsmethoogtevrees) Ik geniet zo wel van je mooie foto's en een biertje kun je beneden ook wel drinken.

Love As always
Di Mario

Bertiebo said...

Never nooit niet!!

Yova said...

Wat mooi in Oostenrijk en Duitsland om te zien. Hoogte kan absoluut niet tegen. Last van hoogtevrees. Gelukkig kan ik van jou wel genieten. Hoogte gaat never nooit in. Maar je foto's is echt schitterend geworden. Fijne dag.

Karel said...

ha die Marlou
ja dat is een mooie wandeling om te doen , ik liep er al enige malen , verveelt me nooit
en een hapje en snapje op het eind bij dat mooie kroegje :)
ik sluit af en ben weer pleite voor de dag

groetjes , Karel

Sjoerd said...

Nee, nee, nee ik blijf onder... Maar ik gun het jullie van harte. Het wel mooi daar, daar geniet ik dan wel van.

Catherine Boone said...

Wat een prachtige belevenis heb je meegemaakt. Dat is vast en zeker genieten met al die wonderlijke natuur eromheen. Heel graag gelezen en in beeld gebracht.

Jelle Droeviger said...

Donnerwetter, dat is toch meer iets voor junge Leute...?
Zo hoog.! Wat een prestatie.
Misschien ga ik daar ook eens naar toe, dit jaar, met mijn oude moeder.
Dik over de honderd, en nergens bang voor...
.
Jelle Droeviger.

Edward McDunn said...

Oei...zo hoog is ook niets voor mij hoor, en zo'n kabelbaantje helemaal niet.

sjannesblog.com said...

Wat knap zo'n klauterpartij! Het loonde de moeite, prachtig!!

Rebbeltje ★ said...

Mij niet gezien daar...wel hoogtevrees dus.
Maar dat heb ik ook al met een trap met gaten pfftt
Laat me erdoor niet tegenhouden en met de ogen dicht kom je er ook wel whahaha
Was een mooie ervaring zo te lezen...
Groetjes

nicole orriens said...

Prachtige foto's en uitzichten inderdaad. Ik heb wel hoogtevrees dus ik houd het bij bewonderen vanaf mijn computer : )

Ferrara said...

Hier dus ook al een file van klimmers. Tripje met de gondel zou voor mij genoeg zijn, zo'n klauterpartij daarna gaat mij (fysiek) te ver.

Hans said...

Een geweldige beleving, hoog op de aarde en veel frisse lucht.
Maar ik durf niet meer zo hoog. Hans