24/09/2019

Het duikstertje op de dukdalf

.
Eerder al heb ik iets geschreven over een Amsterdamse kunstenaar, die kunstwerken achterlaat op onverwachte plekken. Het ging toen om de mozaïeken van Fabrice (klik)
Sja... als je verloofde in Mokum woont en je fietst of wandelt er gezellig samen een beetje rond, dan valt je oog nogal eens op iets geestigs.
Zo ook afgelopen zaterdag.
Na het avondeten maakten we een rondje. Het was mooi en zacht weer en we liepen achter het Entrepotdok langs en ineens viel mijn oog op een piepklein beeldje, dat boven op een dukdalf stond.
Een beeldje van misschien maar 20 centimeter hoog: een duikstertje. Ze staat op het punt om in het water te duiken:


Kijk... daar staat ze. Bijna hoor je al de plons waarmee ze in het water terecht zal komen.
Maar nee... dat is dus niet zo, ze staat daar goed vast.
Ze is gemaakt van epoxy, een soort hars, als ik het wel heb. En de kunstenaar heet Frank de Ruwe, die zichzelf Frankey noemt. 

Hier zie je de dukdalf wat beter en ook hoe klein het duikstertje is:


En tot slot... iemand (je weet wel wie)  probeerde er in te klimmen, maar mooi, dat het niet lukte.


Frankey heeft de stad Amsterdam al heel veel kunstwerkjes nagelaten.
Ik zal daar in de loop van de tijd wel eens wat van laten zien.
Maar vandaag dus alleen het Duikstertje.

Hier nog een foto van het WWW, zodat je haar wat beter van dichterbij ziet:





18 comments:

Lutje said...

aiai, maar goed dat niemand erin an klimmen ;-)
het is een mooi beeldje
Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Mooi, zo klein, op zo'n grote paal...!
Goed, voor de vandalen dat je er niet zomaar in kunt klimmen.

די מריו said...

Hij wilde er alleen maar inklimmen om hem goed te bekijken... En natuurlijk een foto van dichtbij te maken.

Love as always
Di Mario

Yova said...

Mooi zo klein op paaltje. Het wel bijzonder om te zien. Mooie foto's van gemaakt. Hopelijk blijft kunstwerkje staan. Ik vind wel apart gezicht. Mooie verhaal zit dan achter. Fijne dag.

Karel said...

mogge Marlou
dat zijn wat ik noem de krenten in de pap tijdens een wandeling :)
een mooi beeldje op zo'n grote paal , dat verwacht je niet , schitterend
geniet de dag
groetjes , Karel

sjannesblog.com said...

Ik ben een fan Franky. Ik zie zijn werk(jes) wekelijks in 't Parool, maar in de werkelijkheid heb ik nog nooit iets gezien op het duikstertje na. Zo leuk!

klaproos said...

goeiemorgen loutje,
wat een schattig beeldje, en die jongeman die daar zo stouterig erin wil klimmen, die krijgt vast een lekker stuk appelgebak bij de koffie vandaag :-)

heb het fijn hé.
xxx

Hilly Nicolay said...

Wat geweldig en jouw oog viel erop.

Fijne dag!

Edward McDunn said...

Wat leuk en ook mooi, daar moet maar net je oog op vallen.

Petr@ said...

Heel leuk en goed gezien van jullie!

Liefs Petr@

Sjoerd said...

Ook dit is Street-Art. Mij bevalt dat wel...

pourquoi pas ??? said...

Wat is dat toch leuk. Het leert je ook om goed om je heen te kijken. Ik denk altijd dat ik dat goed doe maar merk regelmatig dat dat niet zo is en ik toch mooie dingen hebt gemist.
En ja naar yoga geweest. Kon niet anders he, had het op mijn blog gezet. Het lijf is weer heerlijk uitgerekt. Ik voel opeens al mijn lichaamsdelen weer. liefs

Jan K. alias Afanja said...

Wat een mooi en grappig beeldje boven op die enorme dukdalf. Je moet al haast weten dat het er staat, want het valt de argeloze voorbijganger nauwelijks op, lijkt me.

Rebbeltje ★ said...

Vind het erg mooi en ook ik zie regelmatig beelden staan waar ik dan weer enorm van geniet.
En paal klimmen is best moeilijk hoor hihi
Groetjes

Jelle Droeviger said...

Wat een leuk idee.
Dat hebben we hier op Terschelling niet.
Puur kunst.
En gelukkig onbereikbaar voor inklimmende vandalen...
.
Jelle Droeviger.

nicole orriens said...

Ik vind het werkelijk een prachtig beeldje. Zo sierlijk ook! Dat wil ik graag eens gaan zien.

Hans said...

Het duikstertje is wel mooi in verhouding met de paal, net of ze heel hoog staat.
Eerst maar oefenen met paal klimmen. Hans

Bertiebo said...

Jaaa ... dat soort verrassingen!