03/11/2020

Een hartige boom...

Deze stam ligt hier in het Kenaupark en ik vond het zo uniek, dat ik er 's middags na de lunch voor teruggefietst ben...


Deze zwammetjes, ze lijken op een vreemd beestje dat tegen de stam op klimt...
Nee, maar dan deze... die vind je vast ook mooi:


Vind je dat niet schitterend?
De stam heeft de zwammetjes in een hartvorm geboetseerd...
Echt te gek.


En dat zomaar midden in de stad, he...
Ik vind het prachtig...
Aan Dienie gevraagd, wat voor zwammetjes het zijn. Ze denkt een sombere honingzwam. Een sombere honingzwam??? Somber? Ik word er juist vrolijk van... Kijk toch nog eens naar die mooie bundel zwammetjes!! 

Broertje... klopt dat? Is het een honingzwam? (hij weet alles van paddestoelen, heeft er zogezegd een neus voor...)


22 comments:

Marjolijn. said...

Wat het zijn weet ik niet, maar mooi is het wel...!

Lutje said...

ik weet het niet, ik geloof bijna alles wat ze nu antwoorden :o)
-Een @->- voor jou.

די מריו said...

Dit is duidelijk een hartzwam.. Wat een mooierd. Zo zie je ze niet vaak.

Love as Always
Di mario

Karel said...

mogge Marlou
ongeacht de naam
ik vind het er geweldig staan
geniet de dag
groetjes , Karel

klaproos said...

:-) heerlijk om dat tegen te komen loutje,
daar wordt j e ook vrolijk van.... ik denk dat de naam sombere honingzwaam daar vandaan komt dat je misschien erg somber wordt van het eten, zo somber dat je nooit meer iets zegt... * HUH* ja maarrrrrr damowwniehemme :-)
hef a loflie deej dier..
xxx

Nietzomaarzooo said...

Haarlemse Hartjeszwam; groeit daar waar hij nodig is. Mooi!

Anonymous said...

Schitterend, hoe krijgen ze het zo voor elkaar.

pourquoi pas ??? said...

De natuur is op zijn mooist.
Wat je vorige blog betreft, ik glimlach altijd als ik iemand tegenkom en zeg altijd gedag.
Zeer irritant, haha, maar het zit gewoon in mij.Dag lieverd

Sjoerd said...

Daar kun je alleen maar vrolijk van worden, hoe ze ook mogen heten.

Jan K. alias Afanja said...

Bij het zien van die vorm moest ik ook meteen aan ons aller klappertje denken.
Somber zou ik er ook niet van worden, dit temeer omdat de zon hier nu lekker schijnt. Somber worden kan nog wel als Trump herkozen wordt.

Tine de Jong said...

Mooi dat hart van de zwammetjes. Als natuurliefde voor elkaar en ook elkaar warmte gevend in deze herfsttijd. Groetjes Tine

miekequilt said...

PRACHTIG HART. Zulke foto's zijn welkom nu.

Rebbeltje ★ said...

Kijk als je zelfs in de paddenstoelen een hart kan vinden dan komt het spreekwoord naar voren waar het hart vol van is loopt de mond van over ;)
Ja dat was de moeite om ervoor terug te fietsen.
Erg mooi om te zien...
Jij Hockey ikke korfbal
Teamsport ook veel leuker toch?
Groetjes

John said...

Prachtig mooi allemaal, MArlou. Dien zal ook in haar nopjes zijn.

Bertiebo said...

Wow dat hart is echt super. Ik kreeg trouwens tot drie keer toe een waarschuwing toen ik naar jou blog wilde gaan:
Threat Report

This is a known dangerous web page. It is highly recommended that you do NOT visit this page.

Wat irritant is dat zeg. Dreigende taal.

nicole orriens said...

Het is inderdaad echt net een hartje!

sjannesblog.com said...

Een mooie vondst!

mirjam kakelbont said...

Een heel bijzondere, unieke, fantastische vondst. Helemaal omdat je er voor terug gegaan bent. Ik zag de foto en moest meteen aan Dien denken. Net als jij (-: Als Dieie zegt dat het een sombere honingzwam is, nou, dan weet ik het wel!
Leuk, Marlou. Zo'n hartzwam is uniek. Net als jij ♥

Edward McDunn said...

Heel mooi hoor Marlou, dat is genieten toch?
Ik zou zo ook niet weten welke soort het is.

Marthy said...

Niks somber, deze is prachtig. Zo'n vondst maakt je hele dag goed. Tenminste, dat heb ik en ik denk jij ook.

Ferrara said...

Somber? Helemaal niet. Goed van genieten, van het zien dan. Niet van eten.

Hans said...

Wat een mooie foto's, zo kom ik ook nog met de herfst in aanraking.|
Gelukkig geeft de Amerikaanse den voor de deur aan dat het weer zover is. Hans