23/11/2020

Zo lekker puzzelen en mijmeren

Ben weer lekker aan het puzzelen geweest... Zo nu en dan tussendoor pak ik m'n I-Pad en zoek ik een leuke uit. Ik kan er zo goed bij mijmeren. Ik los al puzzelend alle wereldproblemen op (als dát zou kunnen!) en ben steeds tevreden met het eindresultaat...

Op de I-Pad raak je nooit stukjes kwijt...

Ik vind het ook heel leuk, dat ik al twee goeie vienden aan de puzzel heb gekregen, terwijl zij toch, net als ik, helemaal geen puzzelaars zijn!

Kun jij raden wat het wordt? Vast wel...


Ja, natuurlijk kun je het raden. En als je weet dat ik een Uilskuiken ben... dan raad je het zeker.  Hier kun je zien, waarom ik een UILSKUIKEN ben... je moet wel even zoeken, maar dat houd je van de straat!

Enfin, ik ga door met puzzelen... Het wordt een mooi vogeltje: zulke mooie indringend kijkende oogjes!


Het snaveltje komt er aan. Ik doe een aantal dagen over de puzzel (400 stukjes, dus dat gaat niet één, twee, drie). 

Vaak doe ik vlak voor het slapengaan nog een klein stukje. Het mooie is, dat je het dus in bed kunt doen. Lekker knus en warm. 


Wat krijgt het Uilskuiken een mooi hoofdje he? Ik ben er helemaal verliefd op. Nou ja... bij wijze van spreken dan, want verliefd op een uilskuiken... echt niet!
Bijna klaar... nog een paar stukjes en dan ...


En tot slot het eindresutaat... Le voilá... het mooie beestje in een boom, nu al wijs kijkend naar jou. Het vraagt je niks. Het kijkt aleen maar... Mooi vind ik 'm!


Ik zoek alvast een nieuwe puzzel uit. Heb al iets gezien, wat me mooi lijkt. Tezijnertijd krijg je het misschien te zien. 

23 comments:

Anonymous said...

Mooie puzzel en succes met je volgende puzzel. Ga je nu in je dromen verder puzzelen als je zo vlak voor het slapen gepuzzeld hebt?

Karel said...

mogge Marlou
zeker een mooie uil , en geen uilskuiken hihi
het is leuk om te doen dat puzzelen , ik had gister m'n 3de 1000stukjes gereed , niet op de pc , maar op tafel
ik ben zo weg voor de dag
geniet de dag

Marjolijn. said...

Puzzelen is een heel goed vermaak nu we zoveel thuis zijn...!

Bertiebo said...

Wat een schatje!

Jacqueline en Ferry said...

Hallo Marlou,

Je bent bezig met puzzelen. Deze puzzel ziet prachtig uit. Uil zijn wij dol op. Wij hebben ook uil beeldjes staan. Het is voor leuk om te puzzelen. Ik heb geen ruimte ervoor om te doen. Er staan kleine kerstboom op eettafel. En kleine salon tafel ook. Dan grotere kerstboom staat ook. Ik heb echt geen geduld om te puzzelen. Het is wel ontspannend om te doen. Voor jou fijne week gewenst. Groetjes Jacqueline & Ferry.

Jelle Droeviger said...

Gewéldig, dat puzzelen, Marlou.
Het is dus rustgevend, en je kunt er de wereldvrede mee bevorderen.
Dat die wereldleiders dat nog niet hebben ontdekt is een raadsel...
.
Jelle Droeviger.

klaproos said...

heerlijk hé als je er rustig van wordt is het goed voor je :-)

net voor het slapen gaan... hmmmm lig je da niet te denken over dat éne stukje dat misschien wel hier of daar zou passen :-) dat heb ik dan weer :-)

leuk hoor loutje,

geniet er van
xxx

Edward McDunn said...

Jou Moeder had een bijzondere naam hoor, maar ik zou je geen uilskuiken in de negatieve zin willen noemen hoor.
Door jou enthousiasme heb ik ook een puzzel app op mijn tablet gezet, leuk om te doen Marlou.

די מריו said...

Geen stukjes kwijt klinkt goed, maar ik doe er door mijn kleurenblindheid zo lang over, dat het gewoon niet grappig is.

Love As always
Di mario

John said...

Puzzelen op een tablet zou ik niet zomaar doen. Misschien als ik ouder ben.

Sjoerd said...

Een leuke hobby en de keuze is reuze...

Rebbeltje ★ said...

Wat een mooie ja en geen stukjes die de stofzuiger in gaan hihi
Denk dat deze manier van puzzelen mij ook wel aan zou staan ;)
Groetjes en s6 met de volgende haha

Jan K. alias Afanja said...

Dat is een mooi uiltje geworden, Marlou, en het houdt je ook lekker bezig.
Zo is mijn moeder tegenwoordig zo ongeveer dag en nacht bezig met diamond paint. Ach, als een mens maar een hobby heeft voor de donkere momenten.

Tine de Jong said...

Weer een hele mooie puzzel die je hebt gemaakt.

Tine de Jong said...

Nou zeg, Ik was nog niet gereed met schrijven en weg was mij reactie al. Ik wilde juist schrijven dat ik ook weer heerlijk met mijn andere hobby bezig bent en dat zijn de mandala's. Daar kan ik mij ook heerlijk mee vermaken en zo heb een ieder wel een hobby denk ik.

vilterietje said...

Ik ben nog aan het mijmeren haha

Ferrara said...

Ontspannende bezigheid. Ik zoek er ook wel eens eentje bij X-maar en dan lekker puzzlen op mijn laptop.

miekequilt said...

Wat een leuke puzzel. Heel handig om het op je iPad te kunnen doen. Ik heb hier nog een puzzel van jou liggen, maar het is een beetje druk hier. Maar ik houd hoop dat ik die puzzel eens ga maken.

Karel said...

ha die Marlou
ja wat een weertje hé
we hadden een heel fijne dag , ik hoop nu dat de foto's en filmpje wat gelukt zijn 😁
rustige avond groet

mirjam kakelbont said...

Ideaal om te puzzelen op je iPad. Je hoeft de stukjes niet te laten liggen als je iets anders gaat doen en kunt geen stukje verliezen. Het kruimelt niet in je bed (-:
Veel (denk)plezier!
Dikke liefs ♥

Firma Fluitekruid said...

Dat is nog eens handig!
Ik kende het nog niet.

Hans said...

Door de corona zijn veel mensen aan het puzzelen, is ook wel een ontspannen bezigheid.
Het Uilskuiken is helemaal compleet. Hans

nicole orriens said...

Hij is prachtig geworden. Hoe gaat dat nou als je een ander gaat doen? Blijft deze puzzel dan 'intact'? Of valt hij virtueel uit elkaar?