02/11/2020

Glimlach!

Merk jij ook, dat er door de narigheid met de Corona steeds meer mensen met een kort lontje rondlopen?

Trap niet in die val en verleng je eigen lontje.

Hoe moet je dat doen? Om te beginnen gewoon alles wat je zelf kunt bedenken. Je bent het je bewust, dus je kunt er vast wel iets op bedenken...

Ik wil wel meedenken hoor. 

Bijvoorbeeld: Zet je mond meteen bij het opstaan in de glimlachstand. Ik bedoel maar... als je zo wakker wordt:


Je bent nog niet echt wakker en wilt misschien ook niet echt wakker worden, maar je moet wel, want... 
Dan is het de tijd om je eens lekker uit te rekken en je mond in de glimlachstand te zetten. Toe maar, je kunt het. Zij kon het ook:


Het is maar een klein lachje, maar toch... het helpt echt.

Lukt je dat niet? Pak dan een potlood en zet het rustig tussen je tanden.


Ziet er gek uit, maar echt… het werkt. Kijk maar eens in de spiegel! Haha… goed he!

De eerste glimlach is er. En om je lontje te verlengen moet je die gewoon vasthouden. Die glimlach dan hè... 

Als je naar je werk gaat, of je gaat boodschappen doen, dan wel het potlood thuislaten. Het ziet er anders wel een beetje gek uit.


En als die glimlach dan een gewoonte wordt en lekker op je gezicht zit, dan zou je nog iets extra's kunnen doen. 
Een affirmatie bijvoorbeeld. Ik ben echt van de affirmaties (vooral die van Louise Hay)  
Je zegt dan een aantal keren iets tegen jezelf en dat gaat dan lekker in je lijf en in je hoofd zitten. Bijvoorbeeld dit:

"Ik laat alles los wat niet als liefde is."

Dat vind ik de sterkste affirmatie die er is.
En daarbij een glimlach... wie doet je wat?!


Hier kun je er meer over lezen: https://www.psycholoog.nl/blog/minder-stress/

22 comments:

Marjolijn. said...

Een glimlach kost minder dan elektriciteit en geeft minstens evenveel licht.
Goede start van de nieuwe week.

Lutje said...

ja, als ik ergens ben zie ik veel foute dingen, maar ik zeg niks, ik heb geen zin om ruzie te maken voor dat ff dat ik maar buiten ben
glimlachen blijven we wel doen hé!
-Een @->- voor jou.

Karel said...

mogge Marlou
ja heel veel korte lontjes
dus die glimlach is echt een goed idee
dat is trouwens waarom ik blog 😁
proberen van de bezoekers een glimlach te krijgen
geniet de dag
groetjes , Karel

klaproos said...

mooi loutje,

ja we kunnen samen heel veel doen, hé.

blijven lachen en zingen en springen en genieten van elke dag

dag schat

xxx

ellen said...

keep smiling

Hilly Nicolay said...

Ik doe mijn best Marlou.

En soms knijp ik maar een oogje dicht...

Heb een fijne dag.

miekequilt said...

Ik doe mee.

Jan K. alias Afanja said...

Ik heb het geprobeerd, Marlou, echt ... Maar toen ik Thierry Baudet vcorbij hoorde komen, beet ik mijn potlood doormidden. Nu moet ik wachten tot de hobbywinkel open is vanmiddag. Maar dan probeer ik weer hoor. Echt ... ;-)

Edward McDunn said...

Inderdaad, je kunt echt merken dat mensen nóg chagrijniger zijn, er kan amper een groet af, laat staan een glimlach.

Sjoerd said...

Het ga het morgen meteen proberen...

Mormorsweb.blogspot.com said...

Heel herkenbaar, dat korte lontje. Zit ook aan de uitgave van mijn echtgenoot. Pfffffft...

Rebbeltje ★ said...

Die lach zit al het hele weekend op mijn gezicht want ben zo verrast met mijn verjaardag...
Groetjes en fijne dag

Jelle Droeviger said...

Heb ik ook wel eens meegemaakt, zo een kort lontje.
Het was een gepensioneerde onderwijzer, hier op Terschelling, in de bibliotheek.
Ze vroeg iets aan me, en ik verstond het niet, want ik had mijn hoorapparaat niet in. Toen ik dat tegen haar zei, en aan haar vroeg wat ze gezegd had, weigerde ze het te herhalen. Ze zei, dan moet u uw hoorapparaat maar aanzetten.
Toen reikte ik met mijn hand naar de hare en hield die zo'n tien sekonden vast.
En wat denk je..., er brak een glimlach door op haar gezicht, en ze vroeg of ik haar haar botte reaktie kon vergeven.
Eenmaal buiten kwam ook daar ineens de zon door.
Wonderlijk, niet.?
.
Jelle Droeviger.

Karel said...

ha die Marlou
ja ik stond de koers te kijken , had de mobiel in de hand
en dacht wacht ff hihi

rustige middag groet

John said...

Ik heb van nature een enorm lang lont. Ik denk wel van een paar kilometer :) dus ...

Bertiebo said...

Ik heb zelf ook een kort lontje. Maar ik doe mijn best

Ferrara said...

Marlou ik had je blog vanmorgen al gelezen, maar kwam nog niet aan reageren toe.
In elk geval heb je mij aan een brede grijns geholpen met de opmerking dat je het potlood wel thuis moet laten. Ik zag namelijk al alle mondmaskersdragers met een potlood tussen hun tanden, dat zou toch helemaal komisch zijn. Maar je hebt gelijk hoor. Meneer F. en ik hebben afgesproken om de dag met een lach te beginnen. We zien of zeggen altijd wel iets wat ons in de lach laat schieten. Tja en die korte lontjes, of het daar beter van wordt. Juist niet zou ik zeggen.
Dapper voorwaarts, het is gewoon niet anders.

Nietzomaarzooo said...

Daarom heb ik een glimlach geborduurd op mijn mondkapje. Zonder potlood weliswaar.

mirjam kakelbont said...

Het valt wel mee met de korte lontjes maar in een dorp is het lang zo druk niet als in de (grote) stad. Je kunt zelf kiezen wat je van je dag maakt en hoe je je opstelt naar een ander toe. Een glimlach keert altijd naar je terug. Mooi toch? Net als jouw mantra. Ik heb 'm opgeschreven.
Dag dag lieverd,
Dikke liefs ♥

Anonymous said...

Met een glimlach op je gezicht breek je soms al een barrière door, maar men moet er wel voor open staan.
Met een mondkapje 😷 op zie je natuurlijk geen glimlach, dus zou men ook een beetje moeten lachen met de ogen.

די מריו said...

Stond jij achter mij in de rij bij de supermarkt? ;-)

Love As Always
Di mario

nicole orriens said...

Als je je gezicht in een glimlach trekt, dan schijnt dat inderdaad door te werken op je psyche. Dat je geest dan gaat denken: 'Oh, blijkbaar ben ik blij want ik glimlach.'

: )))

Eigenlijk zouden we mondkapjes moeten dragen met een glimlach erop!