24/11/2020

Fan van Turquoise

Nou denk je misschien aan de kleur turquoise. Is prima... vooral blijven doen: ik ben ook gek op de kleur turquoise, maar wat ik hier bedoel is: de Turquoise Coöperatie.

Het is een bedrijf en er werken mensen, die het op de één of andere manier  moeilijk hebben. Waar het mij vooral om gaat is de catering. Er wordt dinsdag tot en met vrijdag voor je gekookt: een twee gangen menu voor 4 euro. En lekker! 

Ik zit elke keer weer te smullen.

Voor mij is het een pokke-eind fietsen: een half uur heen en een half uur terug, maar ik heb het er echt voor over. Ik heb namelijk een "pannen-fobie". Dat betekent, dat ik eigenlijk niet echt van koken houd. Vroeger wel, maar in de loop der jaren is dat veranderd. Ik houd van samen koken en samen eten... dat wel, maar in m'n eentje in de keuken staan koken... nee... niks aan!

Elke week krijg je op Facebook te zien wat er die week allemaal gekookt gaat worden.

Dit zijn de menu's van deze week:


Vandaag komt Jacobanita bij me eten en wat eten we vandaag?

*Pasta met
*kipfilet, spinazie en champignons in een romige saus
*of vegetarisch: met plantaardige kipstukjes en walnoten,
*tomaten- mozzarella.
*Dessert: vla met fruit

Ik heb vegetarisch besteld, omdat we allebei liever geen vlees eten...

Voor de niet Haarlemmers wel pech hebben.
Maar voor de Haarlemmers... echt een aanrader.
Het adres is:

Beatrixplein 51-52

Als je wilt reserveren kun je dat het beste via de whatsapp doen: 06 145 24 388
En je kunt dus alleen maar afhalen...
Voor straks neem ik er ook nog een heerlijke extra soep bij. Vooral de Harira, een marokkaanse soep, is verrukkelijk!
Kijk... de tasjes staan al klaar! Mmmmm, bon apetit!


29 comments:

Anonymous said...

Leuk initiatief dat je dit kunt doen. En, ze koken blijkbaar goed, anders zou je dit niet blijven doen. Eet ze vandaag.

Marjolijn. said...

Je moet er wat voor over hebben, als je zelf niet wil koken.
Handig is het wel, smakelijk eten...!

די מריו said...

Dat ziet er heerlijk uit. Daar kun je wel wat extra beweging voor maken. Ik kan me voorstellen dat je liever samen kookt en eet, dat heb ik ook.

בתאבון

Love As Always
Di Mario

Bertiebo said...

Ik haat koken, altijd. Ze zouden aan mij een goede klant hebben en jij boft!

Lutje said...

voor die prijs kan je zelf niet koken, en het ziet er inderdaad echt goed uit
-Een @->- voor jou.

Jacqueline en Ferry said...

Goedemorgen,

Deze restaurant ken ik. Parwijk is het. Op hoekje. Vlakbij bushalte. Je had heerlijk gegeten. Het ziet goed uit. Makkelijk zo. Nu moeten zolang dit doen. Fijne dag.

Hilly Nicolay said...

Dag Marlou,

Ziet er goed uit.

Ik mag graag koken, maar af en toe haal ik friet met mayo.
Die vind ik het lekkerst van de cafetaria:)

Fijne dinsdag en groetjes,
Hilly

Nietzomaarzooo said...

Dat ziet er smakelijk uit. En gezellig met een vriendin eten. Goed bedacht.

klaproos said...

ohhhh wat fijn dat je dat hebt Loutje, je weet ik hou van koken, voor mezelf maar nóg liever als er iemand bij me komt eten, samen eten is tóch gezelliger hé,

geniet er maar lekker van ik gun het je van harte, en als je bij me om de hoek woonde, mocht je élke dag bij me komen eten

dikke knuffel en bon apetit vanavond
xxx

Karel said...

mogge Marlou
zit je ons een beetje lekker te maken en dan zeggen dat het in Haarlem zit pppfffttt
dus je vind dat ver fietsen , maar fietst vandaag wel naar Zandvoort las ik ergens hihi
geniet de dag en het fijne eten samen
groetjes , Karel

Jelle Droeviger said...

Het is écht een groot geluk om Haarlemmer te zijn, dat is wel duidelijk.
Stukkie fietsen, goed voor de dagelijkse beweging, en dan zo een gewéldige maaltijd mee terug nemen.
Puur en eerlijk eten voor je geld.
Láchen.
.
Jelle Droeviger.

Jan K. alias Afanja said...

Als ik alleen zou zijn, zou ik daar ook regelematig gaan eten. Koken is ook mijn ding niet. Als er dan ook nog eens een vriend of vriendin mee gaat, dan is het miet alleen lekker, maar nog gezellig ook.
Nu begrijp ik ook waarom je die turquoise accenten van huize 'Myosotis' zo leuk vond. ;-)

Edward McDunn said...

Geweldig hoor, en dat voor €4!!

Rebbeltje ★ said...

Ja dan kan je zelf koken achterwege laten...maar een beetje ver weg dat wel ja.
Sind wij ons eetpatroon omgegooid hebben kook ik weer met plezier koolhydraatarm
Gezond, lekker en bijna alles lukt.
Wel veel groentesnijwerk maar dat nemen we op de koop toe
Jij er lekker op uit...de zon schijnt dus van genieten
Groetjes

Ferrara said...

Puik idee. Ik herken heel goed wat je schrijft vanuit mijn vrijgezellentijd. Had toen het geluk dat ik in de eetzaal van de werkgever kon aanschuiven. Als ik nu alleen zou zijn zou ik jouw pad volgen. Eet smakelijk.

sjannesblog.com said...

Goed initiatief, maar helaas woon ik niet in Haarlem!

John said...

Ik maak graag zelf mijn eten.
Dan weet ik precies wat er inzit.

Liesbethblogt said...

Wat een lekkere en goede reclame. Voor zulk geld hoef je je ook niet druk te maken zeg.

Ik ag je reactie bij Huisvlijt over die overvloedige reclame, ik gebruik adblock plus. Je voegt het toe aan chrome en firefox (weet ik) op mijn telefoon gebruik ik het als app en browser. Je zal zien dat je van zo goed als alle reclame af bent. Ik ben niet alwetend maar mocht je vragen hebben stuur maar een berichtje.

miekequilt said...

Eet smakelijk ! Na al dat fietsen zal het je lwel lekker smaken. Wij halen ook af en toe een maaltijd bij restaurants waar we anders uit eten zouden gaan.

Sjoerd said...

Lekker toch, en gemakkelijk en voor de prijs kun je bijna niet zelf maken... Helaas is dat hier niet te vinden. En, ik kook graag zelf.

Marthy said...

Het ziet er heerlijk uit en ik geef je groot gelijk. Wij hebben gisteren mosterd soep gegeten, gehaald met de bon die we van dochter kregen. Ik maakte er een paar tosti's bij met ham en kaas en we hebben gesmuld.

Hans said...

De Turquoise Coöperatie is een plek waar men zichzelf kan zijn en dat is best belangrijk.
Dat is zeg maar heel goedkoop om daar te eten en met liefde bereid.
Nee ik vind alleen eten ook niet echt gezellig.
Je hebt er wel je plekkie gevonden en dat is mooi. Hans

nicole orriens said...

Ik dacht inderdaad dat je de kleur bedoelde. Maar wat een koopje zeg: 4 euro voor zoveel lekkers. En wat een mooi initiatief ook.

Rebbeltje ★ said...

Zo jij bent vast in Zandvoort gebleven want blijft stil hier.
Groetjes en geniet je dag

Aja said...

Oh, la la, dat ziet er lekker uit!! En wat goedkoop.
Ik ga het vast ook eens proberen.... maar waar vind je wat ze iedere dag in de aanbieding hebben? Of heb ik ergens overheen gelezen??

Aja said...

Ik zie het: op facebook... laat ik daar niet "op zitten". Maar ik kan ze natuurlijk wel appen en vragen wat ze in de aanbieding hebben.... dat gelukkig wel.

Catherine Boone said...

De kleur doet mij denken aan de prachtige mineralen en enige kunstwerken die door de Azteken zijn gemaakt.

Hans said...

Ot. Het is weer wennen, maar je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

mirjam kakelbont said...

Echt een top idee! Jij kan goedkoop lekker smullen en mensen houden tijdens corona hun baan. Het ziet er heel verzorgd uit!
Dikke liefs ♥